مثلث برمودا

نظریه جدید دانشمندان در مورد اتفاقات عجیب مثلث برمودا

مثلث برمودا منطقه‌ای عجیب و خطرناک است که تا کنون افراد زیادی در آن ناپدید شده‌اند. پیش از این فرضیه‌های زیادی در خصوص علت این اتفاقات ارائه شد اما اینک دانشمندان به یک نظریه علمی‌تر برای حل معمای این پدیده رسیده‌اند.

منطقه مثلثی برمودا، یک میلیون و 300 هزار کیلومتر وسعت دارد و برمودا، فلوریدا و پوتوریکو را در بر گرفته است. در طی یک قرن اخیر حدودا هزار نفر در این مثلث ناپدید شدند و هر سال به طور میانگین 4 هواپیما و 20 کشتی در آن گم می‌شوند و دیگر اثری از آنها نیست.

مثلث برمودا

تاکنون فرضیه‌های مختلفی برای حل معمای این پدیده ارائه شده است که برخی از آنها به مسائل فرازمینی اشاره می‌کند. تاثیر قاره گمشده آتلانتیس و یا وجود بیگانگان در این ناحیه، از جمله فرضیه‌هایی است که در گذشته از سوی افراد مطرح شد.

ابرهای شش ضلعی؛ عامل اصلی اتفاقات مثلث برمودا

اینک دانشمندان دانشگاه ایالتی کلرادو نظریه جدیدی را ارائه دادند که نسبت به سایرین علمی‌تر و منطقی‌تر است. به عقیده دانشمندان، ابرهای شش ضلعی که بر فراز این منطقه شکل می‌گیرند می‌تواند عامل اصلی رخ دادن اتفاقات عجیب در مثلث برمودا باشد. این ابرها در تصاویری که از شبکه ساینس به دست آمده دیده می‌شوند.

مثلث برمودا

هواشناسان معتقدند که ابرهای شش ضلعی می‌توانند بمب‌های بادی با سرعت 273 کیلومتر در ساعت و امواجی با ارتفاع 14 متر تولید کنند و این موضوع کار هواپیماها و کشتی‌ها را برای عبور از مثلث برمودا در اقیانوس آتلانتیک مشکل می‌سازد. برای مقایسه می‌توان به تندبادهایی اشاره کرد که با سرعت 257 کیلومتر در ساعت در گروه پنجم قرار می‌گیرند و قادرند خانه‌ها را ویران کرده و موجب سقوط هواپیماها شوند.

به گفته دانشمندان این ابرها 40 تا 88 کیلومتر وسعت دارند و ابرهای بزرگی بر بالای غرب جزیره برمودا قرار گرفته است. محققان سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا نیز اظهار کرده‌اند که یک دلیل علمی پشت قضیه‌ی ناپدید شدن انسان‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها در مثلث برمودا وجود دارد و نمی‌توان فرضیه‌های خرافی را باور کرد و احتمالا آب و هوای بد می‌تواند عامل اصلی این موضوع باشد.

مثلث برمودا

بخش عمده توفان‌های گرمسیری اقیانوس آتلانتیک از میان مثلث برمودا عبور می‌کند و گاهی اوقات حتی چند روز قبل از پیش‌بینی‌ها رخ می‌دهند و موجب از بین رفتن کشتی‌ها یا هواپیماها می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سالی چهار هواپیما و بیست کشتی؟ مارو چی فرض کردین؟ با یه سرچ ساده متوجه میشین در چه حد تخیلی بود آمارتون

  2. اشتباه نکنید یه سری به گوگل ارث بزنید جزایر اونجا رو می تونید ببینید که پر ویلا هست.این یه دروغ بود که اگر به انگلیسی هم سرچ کنید اطلاعات جالبی را پیدا می کنید.

  3. خو یه هواپیمای بدون سرنشین بفرستن توش قشنگ فیلم بگیره ببینه اونجا چ اتفاقی می افته

    • از لحظه ای که وارد این مثلث میشید هیچ وسیله ی راداری و الکترونیکی کار نمیکنه. حتی ساعت عقربه ای هم دچار مشکل میشه.
      در ضمن هیچ چیز از این مثلث بیرون نمیاد(همشون ناپدید میشن)

    • فرستادن دوست عزیز والان هم میدونن چیه راه زیاده اما اگه قرار باشه من و شماهم بدونیم که دیگه نمیشه
      ابرها و طوفان ها که فورا تجهیزات الکترونیکی مثل جی پی اس و رادار روازکار نمیندازن که

    • همیشه که اتفاق نمیوفته. اگر هم اتفاق بیوفته دیگه سالم بر نمیگرده.
      تا اونجایی که من خونده بودم مال میدان مغناطیسی زمین و اتش فشان های زیر دریا بود.
      ابر شش ضلعی دیگه چه مسخره بازیه. اون کناری هم پنج گوش هست. شاید تقصیر اون باشه!