پوستر جدید هواوی میت 9 خبر از قدرت بالای دوربین آن می‌دهد

پوستر جدید هواوی میت 9 خبر از قدرت بالای دوربین آن می‌دهد

همانطور که می‌دانید، کمتر از دو هفته به معرفی گوشی هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) مانده است. این شرکت تاکنون چندین تیزر و پوستر برای محصول جدید خود منتشر کرده که هر کدام از آنها ویژگی خاصی از گوشی را بیان می‌کنند. امروز نیز هواوی پوستری منتشر کرده که این پوستر جدید هواوی میت 9 بر قدرت دوربین گوشی تمرکز دارد.

پوستر جدید هواوی میت 9 خبر از دوربینی با زوم اپتیکال می‌دهد

پوستر جدید هواوی میت 9 شخصی را به تصویر کشیده که در حال عکاسی از یک سوژه با فاصله بسیار دور است. این عکس به گونه‌ای زیرکانه و خاص، بر قدرت زوم اپتیکال 4 برابری این دوربین تاکید دارد. گویا هواوی قصد دارد در گوشی موبایل هواوی میت 9 از دوربینی قدرتمند با لنزهای دوگانه ساخت شرکت لایکا استفاده نماید که یکی از مهمترین قابلیت‌های آن، توانایی زوم اپتیکال 4 برابری است.

هواوی میت 9 در دو مدل عرضه می‌شود؛ مدل اولی که هواوی میت 9 پرو نام دارد، مجهز به صفحه نمایش 5.9 اینچی با وضوح تصویر QHD است و مدل دوم، هواوی میت 9 است که صفحه نمایشی فلت با وضوح تصویر فول اچ دی دارد.

پوستر جدید هواوی میت 9 خبر از قدرت بالای دوربین آن می‌دهد

از دیگر مشخصات نسخه‌های استاندارد و پروی این گوشی می‌توان به مواردی مانند چیپست کرین 960 (در هر دو مدل)، رم 4 گیگابایتی (مدل استاندارد) و 6 گیگابایتی (مدل پرو) و حافظه داخلی 64 گیگابایتی (مدل استاندارد) و 128 گیگابایتی (یا 256 گیگابایتی مدل پرو) اشاره کرد. هواوی قصد دارد در کنفرانسی که در تاریخ 3 نوامبر (13 آبان) در پکن، پایتخت چین، برگزار می‌کند، گوشی های هواوی میت 9 و میت 9 پرو را معرفی نماید.

همانطور که گفتیم، پوستر جدید هواوی میت 9 خبر از قدرت بالای دوربین آن، به واسطه وجود قابلیت زوم اپتیکال می‌دهد. اما سوال اینجاست که زوم اپتیکال چیست و چگونه کار می‌کند؟

زوم اپتیکال در واقع بزرگنمایی تصویر به صورت حرکت فیزیکی لنز است که نتیجه‌ی آن، عدم افت کیفیت تصویر در هنگام زوم خواهد بود. هواوی احتمالا از یکی از دو راهکار زیر برای پیاده‌سازی زوم اپتیکال در گوشی جدیدش استفاده خواهد کرد:

راه حل اول استفاده از رویکرد آیفون 7 پلاس شرکت اپل و استفاده از یک لنز واید است که در واقع تفاوت خیلی زیادی با دیگر لنز تله فوتو نخواهد داشت و روش دوم، استفاده از روشی است که نوکیا در دوربین گوشی لومیا 1020 آن را به کار برده و در واقع، زوم اپتیکال را شبیه‌سازی کرده است. در این گوشی، شما با یک سنسور با وضوحی بالا زوم می‌کنید و تصویر از قسمت مرکزی عکس برش می‌خورد، اما از آن جایی که تصویر دارای پیکسل‌های بی‌شماری است، از کیفیت کاسته آن نمی‌شود.

البته وجود این دوربین چندان برای کاربران به‌صرفه نخواهد بود؛ این گوشی با وجود این دوربین قدرتمند و مشخصاتی که ذکر شد، قرار است با قیمت نجومی 1300 دلار در اختیارتان قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. 1300 دلار ؟؟؟ فک نکنک چون کسی دیگه سراغش نمیره با این قیمت نجومی الان شیائومی غول خودشو داره 518 دلار میده که به نظر خیلیا بهترین گوشی 2016 هستش

    • میت 9 گوشی فراتر از اون چیزی که تصور کنیم.سی پی یوش بنچمارک هارو منفجر کرده.
      شیائومی گوشی های عالی با قیمت عالی میده اما یه چیزی این وسط هست اونم اینه که هواوی زیر بنایی کار میکنه ولی شیائومی نه.
      هواوی رفته رفته داره پردازنده های کایرین رو قدرتمند تر و بهتر میکنه همینطور با همکاری لایکا دوربینشو حرفه ای تر ولی شبائومی فقط قطعاتو سر هم میکنه میشه گوشی رده بالا.
      نمیگم شرکت بدیه خیلیم عالیه ولی شرکت هایی مثل شیائومی زیاده که در کوتاه مدت موفقیتی به دست میارن اما در بلند مدت نه.هواوی بلند مدت رو نشونه گرفته.
      در کل این چیزا برا ما که مصرف کننده هستین خوبه چون رقابت بین تولید کننده ها همیشه به نفع ماست

  2. به نظر من عمرا هواوی این قیمت رو نمیذاره واسه فبلتش.
    دمش گرم داره میترکونه.با همین روال پیش بره تا چند سال دیگه غول مطلق دنیای تلفن همراهه

    • دقیقا.همچین قیمتی رو نمیزاره.
      ولی میت 9 پرو بسیار قدرتمنده و گویا با 6 گیگ رم و قوی ترین سی پی یو تاریخ گوشی های هوشمند هم علاوه بر سایر قابلیت هاش روشه که قیمت بالای این گوشی رو توجیه میکنه.
      بعضیا فک میکنن چون هواوی ساخته باید ارزون باشه ولی این هواوی دیگه اون قبلیه نیست.نمونش میت 8 بود که فوقلعاده بود