آخرین اطلاعات از سیاره پلوتو

فضاپیمای نیوهورایزنز، آخرین اطلاعات از سیاره پلوتو را به زمین مخابره کرد

فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا (New Horizons – به فارسی : افق های نو) به سوی سیاره کوتوله پلوتو (Pluto) ارسال شد تا دانشمندان را با ساختار و محیط جوی این سیاره آشنا سازد. اما در اتفاقی غیر منتظره، ارتباط ناسا با این کاوشگر قطع شد و سرانجام بعد از 9 سال بی‌خبری، در تاریخ 14 ژوئیه 2015 (23 تیر 1394) سیگنال‌های جدیدی از آن به زمین رسید. حالا بعد از 15 ماه، این فضاپیما آخرین اطلاعات از سیاره پلوتو را به زمین ارسال کرد.

سرانجام آخرین اطلاعات از سیاره پلوتو به دست ناسا رسید

برای افرادی که اطلاع ندارند، باید بگوییم که تمامی اطلاعات از سیاره پلوتو تنها در یک یا دو روز جمع‌آوری شده‌اند اما فاصله بسیار زیاد آن با کره زمین باعث شده تا این اطلاعات با حجم بیشتر از 50 گیگابایت، طی 15 ماه گذشته به زمین برسد. حالا ناسا رسما اعلام کرده که آخرین بایت از اطلاعات کاوشگر نیوهورایزنز که به قمر شارون (Charon) مربوط می‌شود، به زمین رسیده است. ماموریت جدید این کاوشگر نیز چیزی نیست جز ارسال اطلاعات از کمربند کویپر (Kuiper Belt) که برای سال 2019 در نظر گرفته شده.

Alan Stern، رهبر پروژه کاوشگر نیوهورایزنز همراه با دریافت آخرین اطلاعات از سیاره پلوتو اعلام کرد:

اطلاعات دریافتی از پلوتو، ما را از زیبایی و پیچیدگی این سیاره و سیستم قمرهای آن شگفت‌زده کرده است. حال ما ماند‌ه‌ایم و بیش از 400 مورد از مشاهدات علمی از پلوتو که توسط نیوهورایزنز ارسال شده. چه کسی می‌داند که اطلاعات بعدی این کاوشگر چه زمانی ارسال می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لعنتی اینقدر فواصل نجومی زیاده که حتی اقمار منظومه خودمونم بزور میتونیم بررسی کنیم
    امیدوارم هر چه زودتر بتونن با استفاده از پیشرفت تکتولوژی سفینه هایی بسازن که بتونه با استفاده از پرش های کیهانی(تلپورت) فواصل رو در یک لحظه طی کنه =شارژ الکترومغناطیسی و بحث گرانش معکوس