صفحه نمایش آیفون 2017 اپل

مدیرعامل شارپ: صفحه نمایش آیفون 2017 اپل OLED خواهد بود

در حالی که احتمالا آیفون 2017 اپل تابستان سال آینده معرفی خواهد شد، از همین حالا شایعات زیادی پیرامون این گوشی هوشمند به وجود آمده است. در تازه‌ترین آن‌ها مدیرعامل شرکت مطرح ژاپنی شارپ عنوان کرده که اپل برای تغییر وضعیت فروش ضعیف گوشی‌های آیفون خود، نیازمند استفاده از پنل‌های OLED به جای LTPS است.

سال آینده، آیفون اپل 10 ساله می‌شود و ما انتظار داریم که به همین مناسبت کوپرتینویی‌ها تغییرات بزرگی را در محصول آینده خود به ارمغان آورند. یکی از اصلی‌ترین تغییرات طراحی آیفون 2017 اپل ، استفاده از صفحه نمایش OLED به جای LCD خواهد بود. در همین سمت و سو، هفته گذشته وبسایت ژاپنی Nikkei عنوان کرده بود که آیفون 8 در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد که این سه مدل حاوی صفحات نمایش 4.7 اینچی، 5 اینچی و 5.5 اینچی خواهند بود.

اپل خیلی مرموزانه نشان داده که می‌خواهد کنترل بیشتری را بر روی فرآیند ساخت صفحه نمایش آیفون داشته باشد. برای این منظور شرکت فاکسکان، متحد اپل در صنعت تکنولوژی و یکی از مونتاژکاران گوشی‌های آیفون اوایل سال جاری کمپانی شارپ را به ارزش 6.2 میلیارد دلار خریداری کرد.

تای جنگ-وو: صفحه نمایش آیفون 2017 سرنوشت ساز خواهد بود

تای جنگ-وو (Tai Jeng-wu) مدیرعامل اجرایی شرکت شارپ روز شنبه در دانشگاه تاتونگ به سخنرانی پرداخت. وی طی سخنرانی خود عنوان کرد که آیفون 2017 اپل برای آن که به این کاهش بی‌سابقه در فروش گوشی هوشمند خود پایان دهد (کاهش فروش آیفون‌های اپل سومین فصل را سپری می‌کنند)، نیازمند آن است که از پنل‌های OLED استفاده کند. به گفته‌ی وی این یک بحران است اما همچنین می‌توان به عنوان یک فرصت نیز به آن نگاه کرد.

صفحات نمایش OLED می‌توانند کنتراست بیشتری را در برابر پنل LTPS حال حاضر صفحات نمایش آیفون ارائه دهند. علاوه بر آن، صفحات OLED از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردارند که می‌تواند دست اپل را برای تولید آیفون های خمیده‌ای همانند پرچمدار رقیب سنتی‌شان، گلکسی اس 7 اج باز بگذارند. در حالی که شارپ مسئولیت تولید صفحات نمایش آیفون‌ها را بر عهده دارد، به نظر می‌رسد که نیازمند احداث کارخانجات جدیدی است تا بتواند از پس میزان تولید صفحات نمایش OLED مورد نیاز آیفون 2017 اپل برآید.

صفحه نمایش آیفون 2017 اپل

مدیرعامل شارپ در این باره می‌گوید که آن‌ها قادر به راه‌اندازی یک کارخانه (ساخت OLED) جدید در ژاپن بوده و حتی می‌توانند در خود ایالات متحده نیز این صفحات را تولید کنند. تای می‌گوید که اگر مشتریان ما از ما خواستار راه‌اندازی یک کارخانه در ایالات متحده هستند، وقتی برایمان مقدور است چرا انجام ندهیم؟ وی در ادامه می‌گوید:

آیفون در حال حاضر نیازمند تغییر از پنل‌های LTPS به OLED است. ما نمی‌دانیم که اپل قصد انجام چنین کاری را دارد یا خیر؛ اما اگر اپل در این راه گام بر ندارد و تحولی ایجاد نکند، هیچ نوآوری را از آن نخواهیم دید. این یک بحران است اما همچنین می‌توان به عنوان یک فرصت نیز به آن نگاه کرد.

لازم به ذکر است که وبسایت ژاپنی Nikkei عنوان کرده بود که دو مدل 4.7 اینچی و 5 اینچی آیفون 2017 اپل از صفحه نمایش LTPS بهره خواهند برد و تنها نسخه 5.5 اینچی این گوشی هوشمند است که به یک صفحه نمایش خمیده OLED مجهز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اگر ب خود اپل هست ک هیچی تا 10 سال دیگه همین شکلو طراحی رو میده تو بازار بدون هیچ نوآوری خوبه ک مثل 3 سال پیشش بیاد از سامسونگ تقلید کنه بلکه یکم فروشش بره بالا(گوشی های 4 اینچی ب 4.7 و یا 5.5 اینچی) ?حالا هم میخواد گوشیهاشو اج کنه ? کپی برداری تا کی؟?
    خودت خلاق باش مثله سامسونگ?

    • گل من سامسونگ 20 بار از اپل کپی برداری کرد بعد حرف از کپی برداری میزنی؟؟؟ناموسا میتونی حرف بزنی آخه؟چه رویی داری من طرفدار اپل نیستم اما اپل عالیه فقط گرونه

  2. من آخر سر نفهمیدم این صفحه نمایش ها رو سامسونگ میخواد یزنه یا نه