هوآوی میت 9

هواوی میت 9 معرفی شد؛ غول پیکر قدرتمند چینی

تلفن‌های هوشمند در اندازه و ابعاد بسیار گوناگونی ساخته می‌شوند؛ اما دسته‌ای که آن‌ها را تحت عنوان «فبلت» می‌شناسیم معمولا نمایشگری به اندازه 5.5 تا 5.7 اینچ دارند و با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شده‌اند، نظیر سری پلاس آیفون و خانواده گلکسی نوت سامسونگ. امروز چینی‌ها دست به معرفی هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) زدند که نه تنها اندازه‌ای عجیب دارد، بلکه قدرتی باورنکردنی نیز ارائه می‌کند.

هواوی میت 9 با انبوهی از امکانات جدید معرفی شد

پاییز گذشته، هوآوی از موبایلی 6 اینچی موسوم به میت 8 (Mate 8) پرده برداشت که به پردازنده ساخت همین کمپانی (Kirin 950) و 3 یا 4 گیگابایت حافظه اجرایی مجهز شده بود. این گوشی علی رغم مشکلاتی که برای نمایشگر، رابط کاربری و عملکرد دوربینش به وجود آمده بود اما حس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌کرد، ظاهر کلاسیکی داشت و عمر باتری آن طولانی مدت بود. در مجموع این فبلت بسیار وسوسه کننده جلوه می‌کرد، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا یافت و هوآوی را به معرفی نسل دوم این گوشی امیدوار ساخت.

در چند هفته اخیر، شایعات زیادی درباره هواوی میت 9 منتشر شده بودند و حتی برخی خبرها از وجود نسخه‌ای قدرتمندتر به نام هواوی میت 9 پرو حکایت داشتند که از رزولوشنی بالاتر و حافظه ذخیره سازی بیشتری بهره می‌برد. اما امروز چشم بادامی‌ها به همه شایعات پایان دادند و از نماینده جدید خود در بازار فبلت‌ها رونمایی کردند.

طراحی

هوآوی میت 9

هواوی میت 9 ابعادی بسیار شبیه به نسخه پیشینش دارد و تنها یک یا دو میلی‌متر به طول و عرض آن اضافه شده است. ضخامت این اسمارت فون 7.9 میلی متر باقی مانده و با در دست گرفتن آن متوجه تفاوت چندانی با میت 8 نخواهید شد. مهندسان طراحی چشم بادامی در هواوی میت 9 ترجیح داده‌اند اندازه صفحه نمایش را اندکی کوچک‌تر کنند و آن را از 6.0 اینچ در میت 8 به 5.9 اینچ تغییر داده‌اند. اما رزولوشن نمایشگر ثابت مانده و شاهد تصاویری با کیفیت Full HD روی میت 9 هستیم.

مشخصات سخت افزاری

هوآوی میت 9

چینی‌ها در هواوی میت 9 روح چیپست جدید و پرقدرت کایرین 960 را دمیده‌اند. این سیستم روی چیپ 8 هسته‌ای از 4 هسته با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده که سرعت بسیار بالایی به هنگام کار با دستگاه را نوید می‌دهد. در کنار این چیپست، پردازنده گرافیکی Mali G71 MP8، چهار گیگابایت حافظه اجرایی و کمک پردازنده i6 برای پردازش اطلاعات سنسورهای حرکت و تصویربرداری قرار گرفته‌اند که زمینه‌های لازم را برای سازگاری دیوایس با پلتفرم واقعیت مجازی گوگل (Daydream VR) فراهم می‌کنند. بدین ترتیب هواوی میت 9 در کنار پیکسل‌های گوگل به عنوان یکی از معدود تلفن‌های هوشمندی شناخته می‌شود که از پلتفرم Daydream پشتیبانی می‌کند.

میزان 64 گیگابایت برای حافظه ذخیره سازی داخلی پرچمدار جدید هوآوی در نظر گرفته شده که امکان افزایش آن به وسیله کارت میکرو اس دی وجود دارد. ناگفته نماند برای افزایش حافظه ذخیره سازی گوشی باید نسخه دو سیم کارته میت 9 را خریداری کنید و به جای یکی از سیم کارت‌ها، کارت حافظه جانبی را قرار دهید. باتری حجیم 4000 میلی آمپری دستگاه حداقل به مدت تعطیلات پایان هفته کاربر را از شارژ مجدد دستگاه بی نیاز خواهد ساخت و در بدنه پشتی، حسگر تشخیص اثر انگشت به چشم می‌خورد که پایین دوربین دوگانه جای گرفته است.

دوربین

هوآوی میت 9

و حالا می‌رسیم به هیجان‌انگیزترین بخش هواوی میت 9 ، یعنی دوربین دوگانه این گوشی. به نظر می‌رسد دوربین دوگانه به بخش جدا نشدنی اسمارت فون‌های پرچمدار هوآوی بدل شده و همانطور که در پی 9 و آنر 8 دیدیم، پرچمدار غول پیکر چشم بادامی‌ها نیز از دوربینی دوگانه با همکاری کمپانی معروف لایکا (Leica) بهره می‌برد.

یکی از سنسورهای به کار رفته در دوربین میت 9 از نوع تک رنگ (مونوکروماتیک) بوده و رزولوشنی برابر با 20 مگاپیکسل ارائه می‌دهد، درحالی که سنسور دیگر قادر به ثبت تصاویری با عمق زیاد و با کیفیت 12 مگاپیکسل است که گستره وسیعی از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد. این دوربین به فناوری ثبت اپتیکال تصاویر مجهز بوده و دارای توان کافی برای ثبت جزییات با کیفیت 4K حین فیلم برداری است. متاسفانه قابلیت زوم اپتیکال که در شایعات به گوش می‌رسید در میت 9 عملی نشده و احتمالا در پرچمداران آینده این کمپانی شاهد این ویژگی خواهیم بود.

همچنین دوربین سلفی هواوی میت 9 از دهانه‌ای به گشودگی f/1.9 برخوردار است که از قابلیت قوکوس خودکار نیز بهره می‌برد.

نرم افزار

هوآوی میت 9

هوآوی به طور پیش فرض نسخه 7.0 اندروید موسوم به نوقا را روی میت 9 نصب و آن را به پوسته رابط کاربری اختصاصی خود (Emotion UI) مزین کرده است. ویژگی‌های رابط کاربری هوآوی بسیار مشابه با اندروید خالص بوده و برخی قابلیت‌ها را از سایر کمپانی‌ها به عاریه گرفته است. با این وجود نمی‌توان از خلاقیت‌های چشم بادامی‌ها چشم پوشی کرد؛ برای نمونه می‌توان با دوبار تپ به 92 درصد از اپلیکیشن‌های پر استفاده دسترسی داشت. همچنین نسخه هفتم از سیستم عامل اندروید به کلی مصرف انرژی کمتری دارد و به عمر بیشتر باتری کمک می‌کند.

باتری و شارژدهی

هوآوی میت 9

شاید باتری 4000 میلی آمپری برای نمایشگری 5.9 اینچی و چنین مشخصات سخت افزاری قدرتمند ناکافی به نظر برسد، اما رزولوشن Full HD و قابلیت Doze اندروید نوقا آمده‌اند که مرحمی برای باتری باشند تا بتوانید زمان بیشتری دور از پریز برق سپری کنید. همچنین قابلیت «SuperCharge» هوآوی با رساندن جریانی 5 آمپری به گوشی می‌تواند پس از تقریبا یک ساعت باتری دستگاه را به طور کامل شارژ کند. این ویژگی بسیار کارآمد برشمرده می‌شود، به خصوص زمانی که شارژ باتری و زمان اتصال به شارژر کم باشند.

قیمت و زمان عرضه

هوآوی میت 9

چینی‌های هواوی هنوز هیچ اشاره ای به قیمت و زمان عرضه این گوشی نکرده‌اند اما بر اساس اطلاعات غیر رسمی منتشر شده ، پیش بینی می شود هواوی میت 9 (Huawei Mate 9) چیزی حدود 775 دلار قیمت داشته باشد. همچنین با توجه به سابقه هواوی در عرضه موبایل های خود ، انتظار داریم طی هفته های آینده شاهد پیش فروش رسمی این گوشی باشیم.

گالری عکس هواوی میت 9

هوآوی هنوز درباره نحوه قیمت گذاری این قبلت سخنی به میان نیاورده است. آیا شما حاضر به خرید هواوی میت 9 هستید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. به زودی این گوشی تودستم جامیگیره
    عالیه عالیه

  2. میت۷ سه سال پیش معرفی شد . میت۹ بعد از سه سال هنوز صفحه نمایش فول اچ دی رو یدک‌میکشه.طراخی تکراری و فقط با پردازنده سیلیکون… هنگ‌و لگ و باگ های معروف هوآوی …

    • منظورت از پردازنده سیلیکونی چیه ؟ غیر سیلیکونی هم داریم مگه ؟ با اینکه خودم همیشه اپل رو ترجیح میدم به همه گوشیها ولی هواوی گوشیهای خوبی داره مخصوصا این یکی که از لنز لایکا بهره میبره و سایز ۶ اینچ

  3. من از اولین دارنده های برند هواوی در ایران بودم زمانی که این برند شناخته شده نبود
    میت اولین پرچم دار این سری بود که خریدم و باید بگم این سری پرچمداران واقعی هواوی هست
    میت 9 فوق العاده هست ولی از نظر قدرت پردازنده فکر نمیکنم به قدرت اسنپدراگون 821 و 823 برسه

    من فکر میکنم با این قیمت شیائومی میکس گزینه بهتری باشه البته در مورد دوربین قطعا به پاش نمیرسه

  4. فقط xz
    البته میت ۹هم خیلی خوبه

  5. پول داشتم میخریدم 🙂

  6. یه کم گرون به نظر میرسه