دقیق ترین نقشه جهان

طراحی دقیق ترین نقشه جهان توسط ژاپنی‌ها

ژاپنی‌ها عجیب‌ترین و دقیق ترین نقشه جهان را به نام AuthaGraph طراحی کرده‌اند که با نقشه‌های معمول تفاوت دارد. معمار ژاپنی به نام هاجیمه ناراکاوا این نقشه را طراحی کرده و توانست جایزه‌ی دیزاین ژاپن را از آن خود کند.

بیشتر نقشه‌های کشیده شده برای جهان کاملا دقیق نیستند؛ به عنوان مثال کشور آفریقا بزرگ‌تر از چیزی که هست کشیده می‌شود یا گرینلند (ناحیه‌ای خودگردان در دانمارک) به این اندازه بزرگ نیست. اکنون ژاپنی‌ها نقشه جدیدی را طراحی کرده‌اند که بهترین و دقیق ترین نقشه جهان است و اندازه‌ی دقیقی را از کشورها ارائه می‌دهد. این طراحی AuthaGraph نام دارد و جایزه طراحی در ژاپن را از آن خود کرده است.

دقیق ترین نقشه جهان

هنرمند و معمار ژاپنی به نام هاجیمه ناروکاوا (Hajime Narukawa) این نقشه‌ی عجیب و غریب را طراحی کرده که متناسب‌ترین و بهترین نقشه‌ای بوده که تا کنون ارائه شده است. در نقشه‌ی AuthaGraph یک تغییر جهت‌گیری بین آسیا و شمال آمریکا دیده می‌شود که تناسب دقیقی بین آنها وجود دارد. محققان معتقدند که کشیدن نقشه مسطح از یک سیاره کروی کار بسیار سختی است.

نقشه‌های معمول که در کلاس‌های درس و یا در اطلس‌های تصویری به نمایش در می‌آید، اولین بار توسط گراردوس مرکاتور در سال 1569 طراحی شد. این نقشه‌ها بر روی کاغذهای دو بعدی نمایش داده می‌شود و کشورهای نزدیک به قطب، بزرگ‌تر از اندازه واقعی به نظر می‌رسند.

برای طراحی دقیق ترین نقشه جهان از روش متفاوتی استفاده شده است

در طراحی نقشه‌ی AuthaGraph این مشکل برطرف شده است. در این نقشه، جهان به 96 منطقه‌ی برابر تقسیم شده و سپس ابعاد آن پیش از ایجاد نقشه نهایی از یک کره به چهارضلعی انتقال داده می‌شود. این شکل ترسیم کمک زیادی به دقیق‌تر بودن نقشه کرده است. این مراحل برای تبدیل نقشه کره‌ی گرد به نقشه مسطح موجب حفظ نسبت درست خشکی‌ها و آب‌ها شده است. البته در این نقشه تمام اقیانوس‌ها در نظر گرفته نشده‌اند. طراحی نقشه‌ی مذکور هنوز به‌طور کامل تمام نشده و به بررسی‌های بیشتری نیاز دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*