فروشگاه های جعلی اپلیکیشنی

به خاطر کلاهبرداری‌های متعدد، اپل کرکره فروشگاه های جعلی اپلیکیشنی را به پایین می‌کشد

همراه با فصل خرید تعطیلات کریسمس، این قضیه غیر معمول نیست که کلاهبرداری‌ها نیز بیشتر از گذشته می‌شود. یکی از انواع کلاهبرداری‌ها، احداث فروشگاه های جعلی اپلیکیشنی است. بسیاری از این فروشگاه‌ها عملا بی‌ضرر هستند و شاید تنها به فکر درآمدزایی با دریافت تبلیغات هستند و اپلیکیشن های غیر کاربردی را در خود جای می‌دهند؛ اما بسیاری از این فروشگاه های جعلی اپلیکیشنی نیز وجود دارد که به طور مستقیم با اطلاعات کارت اعتباری و یا سایر اطلاعات شخصی شما سر و کار خواهند داشت!

این درحالیست که اپل همواره ادعا می‌کند طی یک فرایند سفت و سخت، مجوز ورود اپلیکیشن ها به سطح فروشگاه اپ استور را صادر می‌کند که به نوبه خود موجب جلوگیری از نفوذ هرگونه اپلیکیشن مخرب خواهد شد. طبق بررسی‌های نیویورک تایمز، اپل هزاران هزار اپلیکیشن این‌چنینی را بلافاصله پس از آغاز فعالیت مسدود کرده است؛ با این حال نسخه‌های کپی آنها همچنان در جاهای مختلفی مشغول فعالیت هستند.

همانطور که مشخص است، این اتفاق در تمام طول زمان رخ می‌دهد. توسعه دهندگان پس از آن که برنامه هایشان توسط شرکت اپ تحت بررسی قرار می‌گیرند و تایید می‌شوند، محتوای مشکل زا را تغییر می‌دهند؛ چرا که اگر طی این فرآیند بررسی با یک برنامه جعلی روبه‌رو شدند آن‌ها را مسدود می‌سازند. هرچند در این بین گاهی اوقات این برنامه‌ها از دست کارکنان اپل در می‌رود، ولیکن آن برنامه تنها چند روز بعد به پایین کشیده خواهند شد.

فروشگاه های جعلی اپلیکیشنی

در  این میان اپل راه حل را تنها در یک چیز می‌بیند؛ با حذف اپلیکیشن های جعلی و فروشگاه های اپلیکیشن جعلی فعال، می‌توان آرامش مشتریان را در سطح اینترنت به ارمغان آورد. تام نیومایر (Tom Neumayr) سخنگوی اپل به تایمز گفت:

ما در تلاشیم تا به مشتریان خود، بهترین تجربیات ممکن را ارائه کنیم و تمرکز ما بر روی بحث امنیتی نیز بسیار جدی خواهد بود. ما در حال راه اندازی راه‌هایی برای مشتریان و توسعه دهندگان خود هستیم که برنامه های جعلی و یا مشکوک را علامت گذاری می‌کند. ما بی‌درنگ برای اطمینان از امنیت فروشگاه اپ استور خود مشغول بررسی هستیم.

فروشگاه های جعلی اپلیکیشنی در همه جا هستند

فروشگاه های جعلی اپلیکیشنی

یکی از راه کارهایی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این است: شما می‌توانید با دقت به نگارش بد انگلیسی در سطح این اپلیکیشن‌ها و فروشگاه های جعلی که در توضیحات مختلفی قابل مشاهده است، آن‌ها را شناسایی کنید. اگر شما هنوز هم مطمئن نیستید که یک برنامه به طور کامل سالم و بی خطر است، بهترین راه ممکن تنها و تنها خریداری و دانلود آن از یک فروشگاه قابل اعتماد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*