تلاش مردم آمریکا برای مهاجرت به کانادا

هجوم مردم آمریکا برای مهاجرات به کانادا پس از انتخاب ترامپ !

همزمان با ناامیدی مردم از پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و زمزمه‌های ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید از طریق خبرگزاری‌های مختلف، سایت رسمی مهاجرت به کانادا نیز از کار افتاد. پس از آن به‌سرعت شایعاتی منتشر شد که از تلاش مردم آمریکا برای مهاجرت به کانادا خبر می‌داد و حالا مقامات دولتی این کشور، رسما این اخبار را تایید کرده‌اند!

درست شب انتخابات آمریکا، حول و حوش ساعت 23 بود که سایت مهاجرت، پناهندان و شهروندی کانادا از دسترس خارج شد. حال یکی از سخنگویان دولت کانادا از طریق ایمیلی، هجوم همزمان بیش از 200 هزار نفر که نیمی از آنها شهروندان آمریکایی بوده‌اند را دلیل اصلی از کار افتادن این سایت اعلام کرده است:

تعداد بازدیدکنندگان این سایت در هفته‌های گذشته به صورت میانگین، 17 هزار نفر بوده اما این تعداد در هفته جاری، افزایش قابل توجهی داشته است.

افکار عجیب و تند ترامپ، دلیل تلاش مردم آمریکا برای مهاجرت به کانادا است

بر اساس گفته‌های سخنگوی دولت کانادا، معمولا تعداد شهروندان آمریکایی که از این سایت بازدید می‌کردند چیزی بین 8.6 تا 11.6 درصد بود. اما در کنار افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان ایالات متحده، حجم عظیم افرادی که از این سایت در شب انتخابات بازدید کرده‌اند شامل افرادی نمی‌شود که پس از غیر فعال شدن سایت، به‌دنبال راهی برای دسترسی به آن بوده‌اند. در واقع بعد از غیر فعال شدن سایت مهاجرت، باز هم مردم از چک کردن این سایت به امید فعال شدن، دست نکشیده‌اند. هفته گذشته بود که دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور کشور آمریکا انتخاب شد و همزمان با آن، اطلاعاتی منتشر شد که نشان می‌داد او قصد دارد 11 میلیون نفر از مردم بدون شناسنامه را از این کشور اخراج کند. همچنین ترامپ قول ایجاد دیواری بزرگ میان آمریکا و مکزیک و ایجاد شرایطی برای ثبت نام اجباری مسلمان‌های آمریکایی را داده که می‌تواند مردم را بیش از پیش نگران کند.

با انتشار این اخبار، تلاش مردم آمریکا برای مهاجرت به کانادا نمی‌تواند موضوع عجیبی باشد. علاوه بر این، ترس از پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات بعدی، بحث‌های داغی را میان مردم در شبکه های اجتماعی به راه انداخته است. جالب است بگوییم که شهروندان آمریکایی در کنار صحبت از برنامه‌های خود برای مهاجرت به کانادا در شبکه های اجتماعی توییتر و فیسبوک، کشورهای اروپایی از جمله اتریش را مکانی مناسب برای ادامه زندگی اعلام کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*