همه چیز در مورد گوگل دی دریم گوگل (Google Daydream)

همه چیز در مورد گوگل دی دریم (Google Daydream)

گوگل دی دریم چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده و به دور از اصطلاحات فنی دی دریم را توصیف کنیم، باید بگوییم: دی دریم روشی جدید برای تجربه لذت‌بخش‌تر بازی و ویدیوها بر روی گوشی است. به جای اینکه به سمت پایین و به سمت صفحه نمایش گوشیتان خیره شوید، یا به جای ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، به راحتی می‌توانید گوشی موبایلتان را داخل هدست مخصوص گوگل دی دریم قرار دهید تا یک محیط 360 درجه را تجربه کنید. با این روش، شما تجربه عمیق و لذت بخشی را درک خواهید کرد و در واقع در محیط بازی و ویدیو ها غرق خواهید شد؛ مسلما این بهتر از این است که تصاویر را بر روی صفحه کوچکی نگاه کنید.

دی دریم ویو (Daydream View) چیست؟

دی دریم ویو اولین هدستی است که برای پلتفورم دی دریم ساخته شده است. این هدست برای استفاده طولانی مدت به اندازه کافی راحت است (حتی وقتی که عینک‌های توصیه شده را به چشم خود بزنید). در پکیج این پلتفرم یک کنترلر اختصاصی نیز وجود دارد و مناسب وقتی است که هدست را بر روی سر خود قرار می دهید. با این کنترلر می‌توانید دست‌تان را تکان دهید (در دنیای واقعی)، و نتیجه آن یعنی یک حرکت خاص را در دنیای مجازی مشاهده کنید.

این اولین تلاش گوگل برای راحت‌تر کردن سیر و سیاحت در دنیای واقعیت مجازی است و طوری طراحی شده است که هنگام  بالا و پایین پریدن‌ها مشکلی بوجود نیاید و کار خود را به درستی انجام دهد. شما می‌توانید هدست دی دریم را همیشه و هرجا همراه داشته باشید و از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی لذت ببرید، البته تا زمانی که به گوشی خود نیز دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این هدست، باید گوشی آماده شده برای دی دریم را در محفظه مخصوص آن قرار دهید و سپس درپوش آن محفظه را ببندید. ارتباط بین گوشی و هدست به صورت وایرلس است و هدست یک سیستم تنظیم خودکار دارد تا مطمئن شود شما تصویری با وضوح و کیفیت مناسب دریافت می‌کنید. وقتی که هدست را بر روی سر و چشمان خود قرار می‌دهید، کاملا از دنیای واقعی به دنیای مجازی سفر خواهید کرد.

با دی دریم چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

همه چیز در مورد گوگل دی دریم گوگل (Google Daydream)

محدودیتی در استفاده از دی دریم و کارهای قابل انجام با آن وجود ندارد، اما در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری اپلیکیشن وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید به تماشای فیلم بپردازید؛ با استفاده از سرویس CNN VR می توانید به تماشای خبرهای تصویری بنشینید؛ یا می‌توانید عکس‌های گرفته شده با گوشیتان را با استفاده از VR Photos ببینید و آن تصاویر را با دقت و لذت بیشتری مشاهده کنید.

اگر عاشق بازی کردن با گوشی خود هستید می توانید در PolyRunner VR وارد کابین خلبانی یک هاورکرافت شوید و به عنوان خلبان بر فراز مناطق مختلف عبور کنید؛ یا با استفاده از کنترلری که در دستانتان است برخی کنترل‌‌های بازی را انجام دهید. بازی‌های پازلی و اپلیکیشن‌های علمی، از دیگر مواردی است که شما می‌توانید بر روی گوشی خود نصب کنید و سرگرم شوید.

هم اکنون، تعداد اپلیکیشن‌هایی که معرفی شده توسط گوگل کم است؛ ولی هر هفته بر تعداد آن‌ها افزوده می شود. گوگل دی دریم از Netflix و HBO نیز پشتیبانی می‌کند؛ همچنین برنامه‌ریزی شده است تا بازی‌های اکشن (مانند Eve: Gunjack 2) تا آخر امسال قابلیت استفاده بر روی دی دریم داشته باشد؛ VR browser نیز برای استفاده در دنیای وب عرضه خواهد شد که یک اتفاق بزرگ و مهم است. همانطور که پیش‌تر گفته شد، هیچگونه محدودیتی از گوگل دی دریم وجود ندارد.

آیا هر گوشی با گوگل دی دریم سازگار است؟

شاید این گوشی که اکنون در دست دارید نه، اما گوشی بعدی شما مطمئنا قابلیت استفاده با گوگل دی دریم را خواهد داشت. در حال حاضر، تنها دو گوشی پیکسل و پیکسل XL از گوگل دی دریم پشتیبانی می کنند. هر دو گوشی، طوری توسط گوگل ساخته شده‌اند تا با دی دریم سازگار باشند. البته واضح است که در آینده گوشی‌های بسیاری با گوگل دی دریم همخوانی خواهند داشت و می توانید با آن ها از دی دریم استفاده کنید.

گوگل برای اینکه مطمئن شود همه افراد تجربه عالی و یکسانی دارند، محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری را اعمال کرده است تا آن تجربه لذت بخش را ایجاد کند. لیست همه اطلاعات موردنیاز بسیار فنی و تخصصی است؛ اما به طور کلی گوشی شما باید دارای مشخصات زیر باشد:

  • بلوتوث 2 LE
  • صفحه نمایش بین 4.7 تا 6 اینچ
  • رزولوشن حداقل 1080 پیکسل، با صفحه نمایش 60 هرتزی
  • OpenGL ES 3.2 و  Vulkan
  • توانایی دیکد کردن 2 ثانیه‌ای در یک ویدئوی 60 فریم بر ثانیه
  • پایداری گوشی هنگام رندر کردن 60 فریم بر ثانیه‌ای
  • سنسورهای دما، قابلیت خواندن سطح دمای دستگاه را داشته باشد.

آیا گوگل دی دریم ارزش خریدن دارد؟

اگر شما یک گوشی گوگل پیکسل دارید یا در آینده ای نزدیک آن را خواهید خرید، مطمئنا ارزشش را دارد. در غیر این‌ صورت نیاز است تا ابتدا تکلیفتان را با خود مشخص کنید و ببینید از «واقعیت مجازی» چه انتظاراتی دارید؟

اگر به دنبال بازی‌های با کیفیت بسیار بالا هستید، دی دریم برای شما مناسب نیست. اگر به دنبال ارزان‌ترین هدست واقعیت مجازی هستید، گوگل دی دریم برای شما مناسب نیست. اگر هدف شما داشتن سرگرمی بیشمار، همراه با بیشترین راحتی است و همچنین می‌خواهید واقعیت مجازی را همیشه همراه خود داشته باشید، گوگل دی دریم دقیقا مناسب شماست. اگر به دنبال بهترین روش برای استفاده از اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل هستید، دی دریم کاملا منطبق با خواسته شماست.

چه زمانی دی دریم در دسترس خواهد بود؟

همین الان. در حال حاضر دی دریم ویو در گوگل استور قابل خرید است. قیمت این هدست 79 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*