تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام

تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام معرفی شد؛ با 5 دقیقه شارژ، 5 ساعت از دیوایس خود استفاده کنید!

امروز و طی یک رویداد خبری در نیویورک، شرکت کوالکام به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ‌های موبایلی جهان از آخرین نسل تکنولوژی شارژینگ خود، شارژ سریع 4 کوالکام (Qualcomm Quick Charge 4) پرده برداری کرد. نسخه جایگزین شارژ سریع 3 همراه با نسل جدید چیپست‌های اسنپدراگون 835 در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت که انتظار می‌رود این امر تا نیمه نخست سال 2017 میلادی محقق شود.

نخستین نسل تکنولوژی شارژ سریع حدود 3 سال پیش، در سال 2013 میلادی رونمایی شد و امروز به نقل از شرکت کوالکام، این تکنولوژی توسط بیش از 150 شرکت تولیدکننده و 600 میلیون دیوایس در طبقه‌بندی‌های مختلف از گوشی های هوشمند گرفته تا دوربین‌ها، پهپادها، پدهای بی‌سیم و روترهای موبایلی پشتیبانی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه این تکنولوژی می‌توانید به وبسایت کوالکام مراجعه کنید.

تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام

تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام اینک 20 درصد سریع‌تر از نسل گذشته خود و 2.5 برابر با سرعت بیشتری نسبت به نسل نخست این تکنولوژی به فعالیت خواهد پرداخت. کوالکام همچنین بازدهی این تکنولوژی را 30 درصد بهبود داده است؛ این بدان معنا خواهد بود انرژی کمتری صرف شده و افزایش حرارت نیز نسبت به نسل گذشته با کاهش همراه خواهد بود. به طور دقیق‌تر این شرکت ادعا می‌کند، افزایش دمای دیوایس طی فرآیند شارژ با تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام با کاهشی 5 درجه‌ای مواجه خواهد بود.

بدیعی است گرما یک معضل اساسی برای سرعت شارژ بوده و زمانی که دیوایس بیش از حد داغ شود، سرعت شارژ نیز کاهش خواهد یافت. این داغ شدن بیش از حد علاوه بر تاثیر گذاری بر روی سرعت شارژ، باعث داغ شدن شدن باتری دیوایس دیجیتالی شما نیز خواهد شد که به شدت خطر انفجار را با خود به همراه خواهد داشت.

کوالکام طی برگزاری این مراسم رونمایی ادعا کرد، نسل جدید تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام (Qualcomm Quick Charge 4) می‌تواند با استفاده از یک باتری 2750 میلی‌آمپر ساعتی و تنها 5 دقیقه شارژ، طول عمر استفاده 5 ساعتی از دیوایس شما را به ارمغان بیاورد. این بدان معنا خواهد بود که با صرف مدت زمان 5 دقیقه شارژ گوشی هوشمند، کاربران قادر هستند تا 5 ساعت با آن به مکالمه بپردازند. همچنین این نسخه از درگاه‌های USB-PD و USB نوع C پشتیبانی خواهد کرد.

تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام

حفظ کامل امنیت شارژ با تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام

وقتی صحبت از باتری به میان می‌آید، ایمنی نقش اساسی را بازی می‌کند؛ شاید سامسونگ به خوبی توانسته پس از اتفاقات به وجود آمده برای باتری گلکسی نوت 7، این موضوع را درک کند. کمپانی چند ملیتی کوالکام برای کمک به راهبرد شرکت‌ها در این زمینه، ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را با نسل جدید تکنولوژی شارژ سریع خود همراه ساخته است که توجه ویژه‌ای را بر روی تشخیص کابل و حفاظت از شارژر خواهد داشت. مراقبت در موقعیت‌های مختلفی از فرآیند شارژ صورت خواهد گرفت تا با اندازه گیری جریان ورودی، ولتاژ و آمپر همواره از باتری، کابل، سیستم و اتصالات محافظت کند.

تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام

همچنین تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام از شارژ بیش از حد باتری جلوگیری می‌کند و جریان را در هر بار چرخه شارژ تنظیم می‌کند. این احتمالا امید بیشتری را برای زندگی به باتری‌ها می‌بخشد؛ چرا که هر باتری پس از مقدار مشخصی طی کردن چرخه شارژ، عملا غیر قابل استفاده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*