چیپست اسنپدراگون 835 همراه با شارژ سریع 4 کوالکام

چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام با بهره‌گیری از تکنولوژی 10 نانومتری سامسونگ رونمایی شد

همانطور که احتمالا می‌دانید، اغلب گوشی های هوشمند طراز اول بازار تنها از چیپست های ساخت یک کمپانی مطرح استفاده می‌کنند. صحبت ما در ارتباط با کمپانی چند ملیتی کوالکام است که بدون شک همراه با چیپ‌های خانوده اسنپدراگون، هم اکنون میزبان قاب بسیاری از گوشی‌های هوشمندیست که همین حالا در دست گرفته‌اید. امروز نوبت به آن رسیده تا کوالکام از اژدهای درنده و قدرتمند جدیدش، اسنپدراگون 835 (Qualcomm Snapdragon 835) مخصوص استفاده در گوشی های پرچمدار آغاز سال 2017 میلادی پرده برداری کند.

چیپست اسنپدراگون 835 درست همانند نسل گذشته خود (اسنپدراگون 820)، با همکاری سامسونگ به تولید رسیده است. این دومین گام بلند در زمینه توسعه چیپست های موبایلی خواهد بود که اواخر سال 2016، شرکت کوالکام همراه با یک فرآیند 10 نانومتری FinFET موفق به پیشبرد آن شده و تولید چیپ‌هایی مبتنی بر این تکنولوژی مدرن را آغاز خواهد کرد. بدون شک درک کامل این چیپست مقاله طولانی را می‌طلبد ولی اگر کمی فرآیند 10 نانومتری ذهن شما را به خودش مشغول کرده، به طور خلاصه می‌توان گفت اسنپدراگون 835 (Qualcomm Snapdragon 835) همراه با فرآیند تولید 10 نانومتری سامسونگ، تراشه‌ای به مراتب کوچکتر و همراه انرژی بسیار کارآمدتر از نسل‌های گذشته خود خواهد بود.

عملکرد فوق‌العاده چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام به لطف فرآیند تولید 10 نانومتری سامسونگ

در این کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده، اسنپدراگون 835 با نسل گذشته خود که مبتنی بر یک فرآیند 14 نانومتری است مقایسه‌ای اجمالی شد تا مشخص شود اژدهای جدید شرکت کوالکام از ابعادی 30 درصد کوچکتر، عملکردی 27 درصد بالاتر و انرژی 40 درصد کارآمدتر برخوردار خواهد بود. این به معنی اشغال فضای کمتر داخل گوشی های هوشمند توسط چیپ 10 نانومتری آن‌ها و مورد استفاده قرار گرفتن این فضاهای اضافه به دست آمده برای بهره‌گیری از یک باتری بزرگ‌تر و حتی عدم نیاز به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

شارژ سریع نسخه 4 کوالکام همراه با اسنپدراگون 835

چیپست اسنپدراگون 835 همراه با شارژ سریع 4 کوالکام

یکی دیگر از جذابیت‌های این چیپست قدرتمند، پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع 4 کوالکام (Qualcomm Quick Charge 4.0) است. این تکنولوژی که همراه با تراشه جدید کوالکام معرفی شد، سرعت مورد نیاز برای شارژ دیوایس های موبایلی مجهز به چیپست اسنپدراگون 835 را تا مرز 20 درصد نسبت به نسل فعلی (نسخه 3 شارژ سریع) افزایش خواهد داد. در یک مثالی کوتاه گفتنیست گوشی های اچ تی سی 10، ال جی جی 5 و گلکسی اس 7 سامسونگ همگی شارژ از 0 تا 100 را بین 80 الی 100 دقیقه طی می‌کنند؛ اما این نسخه از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام، مدت زمان مورد نیاز فرآیند شارژ را به طور محسوسی کاهش خواهد داد. علاوه بر این، Quick Charge 4.0 به طور کامل از درگاه USB نوع C پشتیبانی خواهد کرد؛ بنابراین گوشی های مجهز به این پورت بازگشت پذیر، دیگر نیازی به شارژ دیوایس خود با شارژرهای کند و آرام نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*