پتنت نمایشگر قابل انعطاف اپل ثبت شد؛ آیفون‌هایی که از وسط خم می‌شوند!

پتنت نمایشگر قابل انعطاف اپل ثبت شد؛ آیفون‌هایی که از وسط خم می‌شوند!

بحث نمایشگرهای قابل انعطاف و گوشی‌های تاشو طی چند ماه اخیر حساسیت‌ فراوانی پیدا کرده است و به غیر از لنوو که یک محصول فیزیکی را طی یک رویداد واقعی به جهانیان نشان داد، چندین کمپانی دیگر نیز تلاش‌هایی در این رابطه انجام داده اند و طرح‌های مختلفی از آنها به ثبت رسیده است. حالا به نظر می‌رسد که اپل نیز به این حوزه علاقه‌مند شده است و ثبت یک پتنت نمایشگر قابل انعطاف از سوی اهالی کوپرتینو، نشان می‌دهد که اپل نیز بدش نمی‌آید که یک گوشی تاشو با نمایشگری خلاقانه بسازد؛ گوشی تاشو اپل !

اداره‌ی ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا (USPTO) به تازگی پتنتی را منتشر کرده که این پتنت به نام اپل ثبت شده است و حکایت از گوشی تاشو اپل یک نمایشگر قابل انعطاف دارد. در این طرح نوآورانه که با شماره‌ی ۹ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۷۰ در پایگاه اسناد این اداره مشخص شده است، مشاهده می‌کنید که دو پنل بالایی و پایینی اسمارت فون به سمت یکدیگر تا می‌شوند و به لطف یک نمایشگر انعطاف‌پذیر، این کار به هر دو طرف (به سمت داخل و بیرون) قابل انجام است.

یک مفصل لولامانند نیز در حد فاصل دو قسمت وجود دارد که این مفصل نیز به طور هماهنگ با هر دو پنل حرکت کرده و خم شدن آنها به سمت همدیگر و به سمت خلاف همدیگر را امکان‌پذیر کرده است. گویا صفحات مداری قابل انعطاف که بر روی پنل‌های مخصوصی چاپ شده اند نیز قرار است قطعات داخلی و قسمت‌های سخت افزاری این دو پنل را به یکدیگر متصل کنند تا هنگام خم شدن، گوشی تاشو اپل همچنان بتواند فعالیتش را به درستی انجام دهد.

گوشی تاشو اپل همان آیفون نوآورانه‌ای‌ست که منتظرش هستیم؟

پتنت نمایشگر قابل انعطاف اپل ثبت شد؛ آیفون‌هایی که از وسط خم می‌شوند!

احتمالا می‌دانید که سال آینده، یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی، دهمین سالگرد رونمایی از آیفون است. اپل حالا قصد دارد بعد از سال‌‌ها تکرار طراحی و عدم تغییرات انقلابی از زمان رونمایی از نسل اول آیفون توسط استیو جابز فقید، طرح جدیدی را معرفی کند. عده‌ای از بدنه‌ای تمام شیشه‌ای و شفاف صحبت می‌کنند، گروهی از کارشناسان به سراغ پردازنده‌های دسکتاپ و قدرت سخت افزاری عجیب و غریب رفته‌اند، انتخاب کاربران خلاق قابلیت‌های نرم افزاری ویژه نظیر یک هوش مصنوعی فرابشری است و عده‌ای نیز یک نمایشگر قابل انعطاف را به عنوان برگ برنده‌ی اپل برای این آیفون انتخاب کرده‌اند.

حالا با توجه به انتشار این پتنت، به نظر می‌رسد که فرضیه‌ی گروه آخر و ساخت گوشی تاشو اپل از دیگر احتمالات به واقعیت نزدیک‌تر باشد. البته مطمئنا این طراحی‌های کاغذی زمخت را بر روی بدنه‌ی آیفون سال ۲۰۱۷ مشاهده نخواهید کرد و یک طراحی متعلق به آینده، جایگزین این اشکال هندسی گوشه‌دار و ساده خواهد شد.

با توجه به این که پلتفرم اسمارت فون تقریبا از همه لحاظ اشباع شده و جایی برای پیشرفت و نوآوری بیشتر باقی نمانده است، به نظر می‌رسد که طرح‌های این‌چنینی بتوانند این رکود سنگین را بشکنند و نام اپل را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازند؛ البته مطمئنا رقبایی همچون سامسونگ، لنوو و ال‌جی نیز بیکار نخواهند نشست و این فقط مهندسان کمپانی آمریکایی نیستند که به دنبال نوآوری در طراحی‌های ظاهری محصولات تولیدی خود خواهند بود.

شما عزیزان گجت نیوزی می‌توانید تصاویر فنی مربوط به این پتنت جذاب را در گالری زیر تماشا کنید:

پتنت نمایشگر قابل انعطاف اپل ثبت شد؛ آیفون‌هایی که از وسط خم می‌شوند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*