خرید آنلاین

خرید آنلاین در جمعه سیاه رکوردشکنی کرد؛ ثبت بیشتر سفارشات از طریق موبایل

با توجه به تعطیلات عید شکرگزاری و تخفیف‌های ویژه‌ی جمعه سیاه، رکورد تاریخی برای خرید آنلاین در سراسر جهان به ثبت رسید. میزان خرید آنلاین در جمعه سیاه به رکورد فوق‌العاده 3.34 میلیارد دلار رسید که بیشتر این سفارشات نیز به وسیله گوشی‌های موبایل انجام شده است.

به نظر می‌رسد جمعه سیاه امسال از سال‌های گذشته پررونق‌تر بوده و افزایش آمار سفارشات آنلاین این موضوع را تایید می‌کند. بازار فروش محصولات آنلاین در این روز 21.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. یک نکته‌ی دیگر که Black Friday امسال را متمایزتر کرد، استفاده‌ی بیشتر مردم از گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها برای انجام خرید اینترنتی بوده است.

1.2 میلیارد دلار خرید آنلاین با گوشی‌های موبایل انجام شد

شرکت ادوبی (Adobe) برآورد کرد که تنها در طول دو روز عید شکرگزاری و جمعه سیاه، حدود 3.34 میلیارد دلار خرید آنلاین انجام شده است که 1.2 میلیارد دلار آن به سفارشات موبایلی مربوط می‌شود. Channel Advisor نیز گزارش کرد که 68.2 درصد ترافیک خریدهای اینترنتی در جمعه سیاه متعلق به گوشی‌های تلفن همراه بوده و با احتساب تبلت‌ها و سایر ابزار الکترونیک قابل‌حمل، این رقم به 77.8 درصد نیز می‌رسد. به این ترتیب سفارشات آنلاین از طریق گوشی‌های موبایل از رایانه‌های شخصی نیز پیشی گرفت.

بر اساس آمار منتشر شده، ترافیک موبایلی در سایت‌های برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رشد بی‌سابقه‌ای در سال جاری داشته است. به عنوان مثال در فروشگاه وال‌مارت (Walmart) تعداد سفارشات موبایلی حدود 70 درصد افزایش پیدا کرد. همچنین استقبال مردم از فروشگاه‌های آنلاین بزرگ دو برابر سایت‌های خرده‌فروشی کوچک بوده و در سایت‌های خرده‌فروشی نیز، حدود 55 درصد ترافیک به گوشی‌های موبایل مربوط می‌شود.

علاوه بر آن، هر یک از کاربران گوشی‌های اندرویدی به طور میانگین 130 دلار و هر یک از کاربران گوشی‌های ios به طور متوسط 142 دلار خرید اینترنتی انجام داده‌اند. با وجود اینکه ترافیک موبایلی بازدید از سایت‌های تجارت الکترونیک از ترافیک مربوط به رایانه‌های رومیزی بیشتر بوده، اما 37 درصد از کل خریدها به سفارشات ثبت شده از این طریق اختصاص یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*