گوشی ویوو وی 5 (Vivo V5)

گوشی ویوو وی 5 رسما رونمایی شد؛ دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و چیپ صوتی Hi-Fi در یک گوشی میان رده

گوشی ویوو وی 5 (Vivo V5)، همانطور که کمی پیشتر شایعات و اخبار مختلفی ادعا می‌کردند، یک گوشی میان رده ولی با ویژگی‌هایی جذاب خواهد بود. این موبایل در حال حاضر رسما توسط شرکت ویوو معرفی شده و اینک یکی از صاحبان با کیفیت‌ترین دوربین سلفی موجود در یک تلفن هوشمند، با نام شرکت ویوو شناخته می‌شود.

مشخصات رسمی منتشر شده خبر از حضور یک دوربین 20 مگاپیکسلی بر روی قاب جلویی گوشی ویوو وی 5 دارد که مجهز به سنسور IMX376 سونی بوده و به گفته‌ی ویوو می‌تواند در ثبت تصاویر با کیفیت در شرایط نوری بد، با دوربین‌های دیجیتالی به رقابت بپردازد.

گوشی ویوو وی 5 (Vivo V5)

گوشی ویوو وی 5 حاوی یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با قدرت دوربین‌های دیجیتالی

این سنسور دارای اندازه بسیار بزرگ 1/2.78 اینچ، اپرچر f/2.0 است. علاوه بر آن باید به نوع 5P بودن این لنز نیز اشاره کرد که می‌تواند به گرفتن عکس‌های پرتره هنری کمک کند. بدیهی است ویوو از یک نرم افزار زیباسازی پیشرفته نیز در گوشی سلفی محور خود استفاده کرده است تا شما از آن برای ویرایش تصاویر سلفیتان استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این گوشی که مشخص نیست واقعی بوده و یا تنها یک مانور تبلیغاتی از سوی شرکت ویوو است، قابلیت Soft-light سلفی است که به طور خودکار نور محیط را بررسی می‌کند و در صورت نیاز، افکت‌های مختلف نوری (چندین نوع نورپردازی مخصوص دوربین سلفی) را اعمال می‌کند تا نتیجه کار را به بهترین شکل ممکن به ثبت برساند. این دقیقا کاریست که معمولا ما در یک استودیو عکاسی حرفه‌ای می‌بینیم،‌ با این حال یک شرکت چینی آن را همراه با گوشی موبایل میان رده خود در اختیار عاشقان سلفی قرار خواهد داد. دوربین اصلی این گوشی نیز مجهز به یک سنسور 13 مگاپیکسلی همراه با فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش LED است.

هنگامی که صحبت بخش سخت افزاری این گوشی به میان می‌آید، گوشی ویوو وی 5 (Vivo V5) از یک چیپست 8 هسته‌ای اسنپدراگون 652 همراه با رم 4 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی قابل ارتقا توسط کارت میکرو اس دی بهره می‌برد. این موبایل اندرویدی جدید شرکت ویوو، بر روی پنل جلویی خود از یک نمایشگر 5.5 اینچی 2.5D با محافظ گوریلا گلس همراه با وضوح HD (720p) میزبانی می‌کند. علاوه بر این باید به سنسور اسکنر اثر انگشت و محافظت از چشم در برابر فشارهای قابل انتقال توسط نمایشگر به لطف فیلترینگ نور آبی نیز اشاره کرد.

لذت گوش دادن به موسیقی با چیپ Hi-Fi

شرکت ویوو با AKM (یک چیپ ساز موسیقی معروف) همکاری را آغاز کرده است که حاصل آن استفاده از یک چیپ صوتی Hi-Fi به نام AK4376 بر روی گوشی ویوو وی 5 بوده است. این چیپ با بازتولید تمامی جزئیات در هر قطعه موسیقی، تجربه لذت بخشی را به کاربران خود ارائه خواهد کرد. علاوه بر این یک باتری با ظرفیت 3.000 میلی‌آمپر ساعت، سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو همراه با رابط کاربری Funtouch OS 2.6 و پشتیبانی از دو سیم کارت با شبکه LTE نیز از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند به حساب می‌آید.

گفتنیست شرکت ویوو قرار است این گوشی را در کشورهای مختلفی نظیر ویتنام، فیلیپین، مالزی، اندونزی، میانمار و تایلند با قیمت 260 دلار به فروش برساند. احتمالا اگر شرکت‌های وارد کننده ایرانی قصد واردات این گوشی میان رده جذاب را داشته باشند، قیمت کمی فراتر از آن چه به صورت رسمی عرضه می‌شود، به فروش خواهد رسید.

 

مشخصات گوشی ویوو وی 5
5.5 اینچی
720×1280 پیکسل
13 مگاپیکسلی
20 مگاپیکسلی (جلویی)
اسنپدراگون 652
هشت هسته‌ای
باتری: 3000 میلی‌آمپرگوشی ویوو وی 5 (Vivo V5)
رم: 4 گیگابایت
قابلیت‌هاچیپ صوتی های فای (Hi-Fi)، اندروید 6، دوربین سلفی قدرتمند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*