بهترین گوشی های بازار

با بهترین گوشی های بازار آشنا شوید (دی ماه 95)

تنوع تلفن‌های هوشمند پشت ویترین فروشگاه‌ها به قدری زیاد است که حتی افراد ماهر و به قول معروف «گیک» هم برای انتخاب موبایل مدنظرشان باید زمانی را صرف تحقیق و جمع آوری اطلاعات و در نهایت انتخاب بهترین گزینه موجود کنند. امروز در گجت نیوز قصد داریم منتخبی از بهترین گوشی های بازار را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آخرین ماه سال میلادی از بهترین زمان‌ها برای خرید ابزار الکترونیکی جدید محسوب می‌شود؛ چرا که در این بازه زمانی شرکت‌های کارکشته محصولات پرچمدار و ناب خود را معرفی و به بازار عرضه کرده‌اند -نظیر آیفون 7 و گوشی‌های پیکسل گوگل- و بدین ترتیب خریدها با اطمینان و شناخت بیشتری انجام می‌شوند. همچنین پرچمداران قدیمی کمپانی‌های معروف نظیر ال جی و سونی نیز افت قیمت نسبتا زیادی تجربه کرده‌اند و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم، صاحب پرچمداری قدرتمند شوید.

موبایل‌های امروزی در اندازه‌های بسیار متفاوتی تولید می‌شوند و هرکس بسته به سلیقه خود، ترجیح می‌دهد صاحب موبایلی بزرگ یا کوچک باشد. در ادامه نگاهی به بهترین گوشی های بازار خواهیم داشت که آن‌ها را در سایزبندی‌های مختلفی قرار داده‌ایم.

بهترین گوشی های بازار با اندازه معمولی

اپل آیفون 7 – Apple iPhone 7

بهترین گوشی های بازار

قیمت: از دو میلیون و 900 هزار تومان
نمایشگر4.7 اینچ با رزولوشن 750×1334 پیکسل از نوع LCD
سخت افزارA10 با 2 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با فاصله کانونی f/1.8 و فیلم‌برداری 4K
7 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری1915 میلی آمپر

گرچه اپل در آیفون 7 جک 3.5 میلی متری هدفون را کنار گذاشته اما با این وجود پرچمدار 2016 اپل چیزی از رقیبانش کم ندارد و حتی در برخی موارد از آن‌ها بهتر عمل می‌کند. طراحی اجمالی گوشی تا حدود زیادی شبیه به آیفون 6 و 6 اس بوده و اگر ظاهر دوربین و خطوط نوار آنتن در نظر نگیریم، تشخیص آیفون 7 از 6 اس بسیار مشکل خواهد بود. کوپرتینویی‌ها بیشتر توجه خود را به درون دستگاه معطوف و آیفون 7 را به چیپست A10 مجهز کرده‌اند که 40 درصد از نسل پیشینش سریع‌تر عمل می‌کند. حالا دوربین اصلی دیوایس تصاویر پر نورتری در شب می‌گیرد، تصاویر سلفی دقیق‌تر و واضح‌تر شده‌اند، رنگ‌های نمایش داده شده خیره کننده هستند و بدنه دستگاه نسبت به نفوذ آب و مایعات مقاوم است. ناگفته نماند قابلیت OIS حالا روی ویدیوها نیز قابل اعمال شده و لرزش دست را از بین می‌برد. آیفون‌های 2016 اپل با ظرفیت 16 گیگابایتی عرضه نمی‌شوند و باید روی گزینه‌های 32، 128 و 256 گیگابایتی فکر کنید.

سامسونگ گلکسی اس 7 – Samsung Galaxy S7

بهترین گوشی های بازار
قیمت: یک میلیون و 950 هزار تومان
نمایشگر5.1 اینچ با رزولوشن 1440×2560 پیکسل از نوع Super AMOLED
سخت افزاراسنپدراگون 820 با 4 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با فوکوس خودکار دوال پیکسل
5 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3000 میلی آمپر با فناوری شارژ سریع

موبایل 5.1 اینچی سامسونگ پکیجی کامل از زیبایی و مدرنیته است. طراحی زیبا و دلنشین اس 7 از نسل پیشین آن، یعنی اس 6 الهام گرفته شده که از دو قطعه گوریلا گلس 4 در جلو و پشت و یک نوار فلزی بین آن‌ها تشکیل می‌شود. چشم بادامی‌ها طراحی پشتی گوشی را نیز دست خوش تغییر کرده‌اند و لبه‌های آن را به حالت منحنی در آورده‌اند تا کاربر به هنگام در دست گرفتن گوشی، احساس راحتی بیشتری داشته باشد. اس 7 از چیپست اسنپدراگون 820 توان می‌گیرد که در کنار 4 گیگابایت رم عملکرد بسیار سریعی از خود به جای می‌گذارد. دوربین دستگاه نیز با پیشرفت‌هایی همراه بوده و در شرایط نوری ضعیف تصاویر واضحی ثبت می‌کند. به نرم افزار دوربین نیز قابلیت‌های پرطرفداری نظیر Motion Photo (مشابه Live Photos اپل)، Motion Panorama و Hyperlapse افزوده شده است. در حال حاضر اس 7 را می‌توان پرچمدار لایقی برای سامسونگ دانست چرا که همچنان پس از شکست پروژه نوت 7، با حریفان به روزی نظیر آیفون 7 و ال جی وی 20 رقابت تنگاتنگی دارد.

گوگل پیکسل – Google Pixel

بهترین گوشی های بازار
قیمت: دو میلیون و  940 هزار تومان
نمایشگر5.0 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع AMOLED
سخت افزاراسنپدراگون 821 با 4 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با فناوری EIS
8 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری2770 میلی آمپر

پیکسل اولین قدم کمپانی گوگل در بازار سخت افزارهاست. گوگل پیکسل از طراحی خاص فلزی-شیشه‌ای بهره می‌برد و اندروید 7.0 را به روانی هرچه بیشتر اجرا می‌کند. پیکسل ادامه دهنده راه گوشی‌های نکسوس اهالی مانتین ویو است و بنابراین همانند آن‌ها به روز رسانی‌های اندروید را زودتر از سایرین دریافت می‌کند. شاید بتوان پیکسل را یک محک از سوی گوگل دانست تا وضعیت بازار سخت افزار را بسنجد و ایده‌های بزرگترش را روی دستگاه‌های آینده‌اش پیاده کند.

ال جی جی 5 – LG G5

بهترین گوشی های بازار
قیمت: یک میلیون و 750 هزار تومان
نمایشگر5.3 اینچ با رزولوشن 1440×2560 پیکسل از نوع LCD
سخت افزاراسنپدراگون 820 با 4 گیگابایت رم
دوربین16 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری2800 میلی آمپر

در پی قطعی شدن خبر کنار گذاشته شدن پروژه گوشی‌های ماژولار گوگل، نگاه‌ها به جی 5 تغییر یافت؛ چرا که اینک تنها کمپانی که گوشی‌های ماژولار را با جدیت دنبال می‌کند و نمونه‌ای قدرتمند و موفق از آن را روانه بازار کرده، ال جی است. جی 5 برادر کوچکتر جی 4، بهترین دوربین عکاسی سال 2015 میان گوشی های هوشمند است؛ پس تعجبی ندارد اگر کیفیت تصاویر ثبت شده آن بسیار بالا باشند. زاویه دید بسیار عریض، رزولوشن بسیار بالا و دوربین دوگانه خصوصیاتی هستند که به سختی می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. طراحی ماژولار پایین دستگاه نیز علاوه بر تعویض باتری، به منظور تعویض اسپیکر، تحهیزات عکاسی و غیره نیز به کار رفته و کارایی‌های جی 5 را گسترش می‌دهد. چیپست قدرتمند اسنپدراگون 820 با تغذیه از باتری قدرتمند گوشی بسیار سریع و پرقدرت ظاهر می‌شود و از پس تمامی اپلیکیشن‌های پلتفرم ربات سبز بر می‌آید.

هواوی پی 9 – Huawei P9

بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 480 هزار تومان
نمایشگر5.2 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع LCD
سخت افزارکایرین 955 با 3 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با لنز دوگانه و همکاری کمپانی لایکا
8 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3000 میلی آمپر

این روزها هواوی به یکی از سردمداران تلفن های هوشمند در جهان بدل شده است. هواوی با معرفی نمایندگان قدرتمندی در بازه‌های قیمتی مختلف توانسته‌ حتی در جولانگاه‌های اپل و گوگل نیز فروش خوبی را تجربه کند و پس از سامسونگ و اپل در جایگاه سوم پرفروش‌ترین کمپانی سازنده موبایل قرار گیرد. جالب است بدانید پی 9 در ایالات متحده امریکا به صورت رسمی فروخته نمی‌شود اما این موضوع تاثیر چندانی بر فروش این گوشی نداشته و به نظر می‌رسد بازار موبایل از حالت دو قطبی سابق کمی فاصله گرفته است.

پی 9 همه فاکتورهای یک گوشی قدرتمند و مقرون به صرفه را دارد و نمی‌توان به راحتی آن را در مقایسه‌ها کنار گذاشت. دوربین دوگانه پشتی دستگاه با همکاری کمپانی لایکا تولید شده و تصاویری بسیار شفاف و عریض ثبت می‌کند که به رقیبان مهلت عرض اندام نمی‌دهد. این دوربین موفق به کسب جایگاه دوم بهترین موبایل مخصوص عکاسی سال 2016 شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری سخت افزاری، درون گوشی نیز متحول شده و چشم بادامی‌ها پردازنده‌ای بسیار سریع در کنار 3 گیگابایت رم را در پی 9 گنجانده‌اند و هیچ برنامه‌ای را نمی‌توانید بیابید که عرق چیپست کایرین 955 را در آورد.

بهترین گوشی های بازار با اندازه بزرگ

اپل آیفون 7 پلاس – Apple iPhone 7 Plus

بهترین گوشی های بازار

قیمت: سه میلیون و 490 هزار تومان
نمایشگر5.5 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع LCD
سخت افزارApple A10 با 3 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با فناوری EIS
7 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری2900 میلی آمپر

پیش از این هیچ گاه آیفون بزرگتر به معنای آیفون بهتر نبود اما گوشی‌های 2016 اپل این سنت را در هم شکستند. اپل در نسخه 5.5 اینچی آیفون 7 دوربین اصلی گوشی را به دو لنز مجهز کرد تا شاهد تصاویری با عمق بیشتر و دقیق‌تر باشیم. تفاوت‌های دو نسخه آیفون 7 به اینجا ختم نمی‌شود و نسخه بزرگتر از رم 3 گیگابایتی بهره می‌برد؛ در حالی که نسخه 4.7 اینچی به 2 گیگابایت رم مجهز شده است. سایر مشخصات و ویژگی‌های آیفون 7 پلاس کاملا مشابه آیفون 7 است و خوشبختانه یا متاسفانه، کوپرتینویی‌ها در 7 پلاس هم جک 3.5 میلی متری هدفون را حذف کرده و فضای آن را به اجزای دیگری تعلق داده‌اند. 3 کانفیگ متفاوت برای حافظه داخلی آیفون 7 پلاس در نظر گرفته شده و گوشی 5.5 اینچی جدید اپل در ظرفیت‌های 32، 128 و 256 گیگابایتی در بازار به فروش می‌رسد.

گلکسی اس 7 اج – Galaxy S7 Edge

بهترین گوشی های بازار

قیمت: دو میلیون و 180 هزار تومان
نمایشگر5.5 اینچ با رزولوشن 1440×2560 پیکسل از نوع Super AMOLED
سخت افزاراسنپدراگون 820 با 4 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با فناوری دوال پیکسل
5 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3600 میلی آمپر

گلکسی اس 7 اج موبایل بزرگی است اما وقتی آن را در دست بگیرید متوجه اندازه بزرگ 5.5 اینچی آن نمی‌شوید. این ویژگی از طراحی حرفه‌ای سامسونگ نشات می‌گیرد که توانسته با حذف کردن حاشیه‌های دور نمایشگر و خمیده کردن لبه‌های آن از ابعاد گوشی بکاهد. اس 7 اج از لحاظ سخت افزاری کاملا شبیه به برادر کوچک سایزش است و از همان چیپست اسنپدراگون 820 با 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند. البته این چیپست برای بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده و اس 7 در بازارهای دیگر با چیپست اگزینوس 8890 روانه بازار می‌شود که در عمل تفاوت محسوسی با چیپست کوالکام ندارد. اس 7 اج ضد آب طراحی شده و می‌توانید به وسیله آن با خیال راحت در ساحل فیلم برداری کنید. هر دو دوربین سلفی و اصلی گوشی نیز دریچه دیافراگم عریضی دارند و شما را از مونوپاد و وسایل جانبی عکاسی بی نیاز می‌سازند.

گوگل پیکسل ایکس ال – Google Pixel XL

بهترین گوشی های بازار

قیمت: سه میلیون و 700 هزار تومان
نمایشگر5.5 اینچ با رزولوشن 1440×2560 پیکسل از نوع AMOLED
سخت افزاراسنپدراگون 821 با 4 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با فناوری EIS
8 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3450 میلی آمپر

پیکسل بزرگ سایز گوگل از سخت افزاری کاملا مشابه نسخه 5 اینچی‌اش بهره می‌برد و نماینده‌ای شایسته و قدرتمند برای بازار فبلت‌های پرچمدار است. یکی از بزرگترین مزیت‌های این گوشی اندروید نسخه 7.1 نوقا است که بدون هیچ روکش یا شخصی سازی اضافه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. همانند گوشی‌های سری نکسوس، پیکسل ایکس ال نیز زودتر از سایر گوشی‌های دنیای اندروید به روز رسانی‌های نرم افزاری را دریافت می‌کند و این مسئله یکی از مهم‌ترین نقاط قوت گوشی‌های گوگل شناخته می‌شود. اهالی مانتین ویو با گنجاندن سخت افزاری قدرتمند درون ایکس ال مجموعه‌ای کامل و ستودنی را خلق کرده‌اند که به سادگی می‌تواند سایر کاربران تلفن‌های هوشمند را مجذوب خود کند.

موتورولا موتو زد فورس دروید – Motorola Moto Z Force Droid

بهترین گوشی های بازار

قیمت: سه میلیون و 100 هزار تومان
نمایشگر5.5 اینچ با رزولوشن 1440×2560 پیکسل از نوع AMOLED
سخت افزاراسنپدراگون 820 با 4 گیگابایت رم
دوربین21 مگاپیکسل با گشودگی دریچه لنز f/1.8
5 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3500 میلی آمپر

زد فورس دروید یکی از کلیدی‌ترین گوشی‌های موتورولاست که با نوآوری‌های زیادی همراه شده است. موتورولا که حالا چندیست توسط لنوو خریداری شده در زد فورس دروید بر پایه طرحی خلاقانه آهنربایی قرار داده که باعث اتصال اسپیکر، پروژکتور، تعویض کاور پشتی و باتری به گوشی می‌شود و به دیوایس حالتی ماژولار می‌بخشد. گرچه نمی‌توان زد فورس دروید را یک گوشی ماژولار به حساب آورد اما کار موتورولا ارزشمند بوده و احتمالا در آینده شاهد گوشی‌هایی از این سازنده خواهیم بود که قابلیت تعویض سخت افزار اصلی را نیز داشته باشند. همچنین صفحه نمایش دستگاه مجهز به تکنولوژی ShatterScreen بوده که سلامت نمایشگر را به هنگام سقوط از ارتفاع تضمین می‌کند. زد فورس دروید را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر موتورولا دانست که علاوه بر امکانات جانبی فراوان، از سخت افزار و نرم افزار قدرتمندی نیز بهره می‌برد.

نکسوس 6 پی – Nexus 6P

بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 900 هزار تومان
نمایشگر5.7 اینچ با رزولوشن 1440×2560 پیکسل از نوع AMOLED
سخت افزاراسنپدراگون 810 با 3 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل با فناوری دوال پیکسل
8 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3450 میلی آمپر

جای تعجب ندارد اگر نکسوس 6 پی را در لیست بهترین گوشی های بازار ببینیم. 6 پی از خانواده گوشی‌های گوگل است که سیستم عاملشان بدون کوچک‌ترین شخصی سازی و تغییرات اضافه نصب شده‌اند و در کمترین زمان ممکن آپدیت نرم افزاری را دریافت می‌کنند. هواوی در 6 پی از چیپست پر حاشیه اسنپدراگون 810 استفاده کرده که شایعات زیادی درباره گرمایش بیش از حد آن به گوش می‌رسید و البته تست‌های انجام شده نیز تا حدودی صحت این موضوع را تایید می‌کردند. اما با این وجود سخت افزار پردازشی دیوایس به راحتی از پس تمامی کارها بر می‌آید و هیچ کم و کاستی برای کاربر باقی نمی‌گذارد. نکسوس 6 پی از دوربینی با کیفیت، سنسور تشخیص اثر انگشت یکپارچه با سیستم عامل، درگاه USB-C و دوربین دوگانه اصلی برخوردار است. چه چیز بیشتری از نکسوس گوگل می‌خواهید؟

بهترین پرچمداران ارزان قیمت بازار

وان پلاس 3 تی – OnePlus 3T

بهترین گوشی های بازار
قیمت: هنوز وارد نشده
نمایشگر5.5 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل از نوع AMOLED
سخت افزاراسنپدراگون 821 با 6 گیگابایت رم
دوربین16 مگاپیکسل با فناوری OIS
16 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3400 میلی آمپر

وان پلاس 3 تی یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های بازار است که با قیمت رقابتی به بازار عرضه خواهد شد. 3 تی از طراحی ساده اما کلاسیکی بهره می‌برد و به هنگام در دست گرفتن آن حس خوب مرغوبیت را لمس خواهید کرد. سخت افزار پردازشی این گوشی بسیار سریع بوده و چیپست آن از جدیدترین‌های کوالکام به شمار می‌رود. این موبایل شاید در مقایسه با رقیبانش ویژگی منحصر به فردی نداشته باشد اما قیمت پایینش می‌تواند بسیاری را وسوسه کند. متاسفانه در ایران به دلیل عدم پشتیبانی رسمی کمپانی سازنده، قیمت 3 تی و کلیه گوشی‌های وان پلاس غیرواقعی بوده و نمی‌توان به خدمات پس از فروش آن اعتماد کرد.

آنر 8 – Honor 8بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 400 هزار تومان
نمایشگر5.2 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل از نوع LCD
سخت افزارکایرین 950 با 4 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3000 میلی آمپر

آنر برندی جدید در ایالات متحده شناخته می‌شود و طبیعتا چشم بادامی‌ها سرمایه‌گذاری‌های بسیاری روی گوشی‌های آینده این خط تولید انجام خواهند داد. آنر 8 از سخت افزاری در حد پرچمدار و قیمتی در حد یک میان رده بهره می‌برد و این عامل به فروش بالای این گوشی در ایران و سایر کشورها کمک شایانی می‌کند. گرچه انتظار داشتیم بتوانیم با این گوشی به ثبت ویدیوی 4K بپردازیم اما هواوی برای کاهش قیمت از گنجاندن این قابلیت خودداری کرده است. آنر 8 می‌تواند همراهی مناسب برای کسانی باشد که بودجه خرید پرچمداران سامسونگ یا سونی را ندارند اما می‌خواهند با پرداخت مبلغ کمی صاحب یک گوشی بالارده شوند.

بهترین گوشی های کوچک و جمع و جور بازار

اپل آیفون اس ایی – Apple iPhone SE

بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 700 هزار تومان
نمایشگر4.0 اینچ با رزولوشن 640×1136 پیکسل از نوع LCD
سخت افزاراپل A9
دوربین12 مگاپیکسل با قابلیت فیلم برداری 4K
1.2 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری1624 میلی آمپر

آیفون 5 اس یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های تاریخ اپل محسوب می‌شود که همچنان به تولید می‌رسد و در کشورمان نیز طرفداران زیادی دارد. اپل نیز با آگاهی کامل از این موضوع دست به آپدیت سخت افزاری 5 اس زده و نتیجه آن، آیفون اس ایی شناخته می‌شود. اس ایی از سخت افزاری مشابه با آیفون 6 اس بهره می‌برد و سرعت بالایی از پردازش را به ارمغان می‌آورد. متاسفانه دوربین‌های به کار رفته در آیفون 4 اینچی جدید چندان بالا نیستند و برای نمونه، اپل برای دوربین سلفی آن از سنسوری 1.2 مگاپیکسلی استفاده کرده و تصاویر ثبت شده آن کمی نویز مشاهده می‌شود. در مقابل، دوربین اصلی از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است و می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کند. جالب است بدانید عمر باتری اس ایی از نسل پیشین آیفون‌های اپل بیشتر است و می‌توانید مدت زمان بیشتری به دور از پریز برق سپری کنید.

سونی اکسپریا زد 5 کامپکت – Sony Xperia Z5 Compact

بهترین گوشی های بازار
قیمت: یک میلیون و 280 هزار تومان
نمایشگر4.6 اینچ با رزولوشن 720×1280 پیکسل از نوع LCD
سخت افزاراسنپدراگون 810 با 2 گیگابایت رم
دوربین23 مگاپیکسل
5.1 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری2700 میلی آمپر

شاید بتوان مهم‌ترین رقیب آیفون اس ایی را نسخه کوچک زد 5 دانست که سخت افزاری بسیار قوی را با خود حمل می‌کند، اندازه‌ای کوچک دارد و با کیفیت بالایی به ثبت فیلم و عکس می‌پردازد. زد 5 کامپکت از سنسور با کیفیت 23 مگاپیکسلی ساخت سونی بهره می‌برد که رزولوشن بسیار بالایی ارائه می‌کند. اگر علاقه‌ای به محیط بسته سیستم عامل آی او اس ندارید، زد 5 کامپکت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

نکسوس 5 ایکس – Nexus 5X

بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 160 هزار تومان
نمایشگر5.2 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل از نوع LCD
سخت افزاراسنپدراگون 808 با 2 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری2700 میلی آمپر

دیگر نکسوس لیست بهترین گوشی های بازار 5 ایکس است که همزمان با 6 پی معرفی شد اما از سخت افزاری ضعیف‌تر و قیمتی اقتصادی‌تر برخوردار است. 5 ایکس با همکاری مشترک گوگل و ال جی ساخته شده و طراحی ساده و شکیلی دارد. چیپ پردازشی در نظر گرفته شده برای این گوشی به هیچ عنوان شما را در انجام کارهایتان زمین نخواهد گذاشت و با سرعت بالایی پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. سنسور دوربین اصلی دیوایس ساخت کمپانی سونی بوده و رزولوشن نسبتا بالایی ارائه می‌کند. همانند سایر نکسوس‌ها، 5 ایکس نیز زودتر از گوشی‌های اندرویدی دیگر به روزرسانی نرم افزاری دریافت می‌کند و برای کسانی که می‌خواهند همیشه در کمترین زمان ممکن به روز باشند، انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

موتو جی 4 (نسل چهارم) – (Moto G4 (4th Gen

بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 30 هزار تومان
نمایشگر5.5 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل از نوع LCD
سخت افزاراسنپدراگون 617 با 2 گیگابایت رم
دوربین12 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3000 میلی آمپر

موتو جی 4 نسل چهارم ادامه دهنده راه خط تولید موفق سری جی موتورلاست که در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. شاید بتوان مهم‌ترین خصوصیات موتو جی نسل چهارم را نسخه اندروید نزدیک به خالص و قیمت اقتصادی آن دانست. گفتنی است نسخه پلاس این گوشی از سنسور تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد و امنیت دستگاه را تا حدود زیادی ارتقا می‌بخشد.

بهترین گوشی های متفاوت بازار

شیائومی می 5 – Xiaomi Mi 5

بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 520 هزار تومان
نمایشگر5.2 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل از نوع LCD
سخت افزاراسنپدراگون 820 با 4 گیگابایت رم
دوربین16 مگاپیکسل
4 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری3000 میلی آمپر

می 5 بهترین گوشی شیائومی به حساب می‌رود که به فروش بسیار بالایی در سراسر دنیا دست یافته است. این گوشی از چیپست پرسرعت کوالکام استفاده می‌کند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما قدرت می 5 به سرعت پردازش‌هایش ختم نمی‌شود و دوربین آن نیز قادر به ثبت تصاویر روشن و شفافی در شرایط نوری ضعیف بوده و به تکنولوژی تثبیت اپتیکال چهار محوره تصاویر نیز مجهز است. روی نسخه ششم از سیستم عامل اندروید پوسته اختصاصی شیامئومی موسوم به MIUI کشیده شده که با انبوهی از امکانات در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و فکر نصب لانچرهای جانبی را از فکر کاربر بیرون می‌کند.

شیائومی ردمی 3 – Xiaomi Redmi 3

بهترین گوشی های بازار

قیمت: 750 هزار تومان
نمایشگر5.0 اینچ با رزولوشن 720×1280 پیکسل از نوع LCD
سخت افزاراسنپدراگون 616 با 2 گیگابایت رم
دوربین13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری4100 میلی آمپر

رد می 3 و نسخه نوت آن از جمله گوشی‌های مقرون به صرفه شیائومی هستند که سخت افزار قابل قبولی روی خود دارند. با توجه به اندازه کوچک نمایشگر و باتری بسیار حجیم این گوشی، عمر باتری بسیار بالایی را می‌توان برای رد می 3 تخمین زد. متاسفانه تنها نسخه نوت این گوشی به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شده و رد می 3 از این ویژگی محروم است. بنابراین اگر می‌خواهید دستگاهتان از امنیت بالاتری برخوردار باشد بهتر است رد می نوت 3 را انتخاب کنید.

میزو پرو 6 – Meizu Pro 6

بهترین گوشی های بازار

قیمت: یک میلیون و 300 هزار تومان
نمایشگر5.2 اینچ با رزولوشن 1920×1080 پیکسل از نوع Super AMOLED مجهز به فناوری 3D Press
سخت افزارمدیاتک هلیو ایکس 25 با 4 گیگابایت رم
دوربین21 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (دوربین سلفی)
باتری2560 میلی آمپر

طراحی تمام آلومینیومی پرچمدار میزو بسیار شبیه به آیفون‌های اپل انجام شده که شاید چندان به مذاق کاربرانش خوش نیاید اما نمی‌توان زیبایی آن را انکار کرد. این گوشی از نمایشگر با کیفیتی بهره می‌برد که از لمس سه بعدی پشتیبانی می‌کند و کارکردی مشابه لمس سه بعدی اپل از خود نشان می‌دهد. پرو 6 یکی از قدرتمندترین‌های بازار به شمار می‌رود و طرفداران خاص خودش را دارد؛ اما از قابلیت منحصر به فردی برخوردار نیست و شاید تنها نقطه قوت آن طراحی زیبایش باشد.

به نظر شما چه گوشی‌های دیگری می‌توانستند در این مقاله جای بگیرند؟ با کاربران گجت نیوز به بحث و تبادل نظر بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. واقعا از اچ تی سی انتظار زیادی داشتم

  2. پس الجی وی 20 و htc10 کجا ان؟

  3. لیستتون کاملا سلیقه ای بوده
    در ضمن آیفون 7 رم 3 گیگابایت داره

    • محمدمصطفی آسیابی

      دوست عزیز این مقاله ترجمه ای بیش نبوده و نظر نویسنده اصلی مقاله رو بازتاب دادیم.
      در ضمن آیفون 7 پلاس مجهز به رم 3 گیگابایتی شده و آیفون 7 قثط دو گیگابایت رم داره.

  4. سلام.با اینکه نوت 7 از بازار رفت،ولی نوت 5 هم چیزی کم نداره..بالاخره هرچی باشه از سری نوت این گوشی باقی مونده..

    • محمدمصطفی آسیابی

      بله نوت 5 هم گوشی بدی نیست اما توی این مقاله به «بهترین‌ها» پرداختیم. سخت افزار نوت 5 درحد اس 6 بوده و اگر می‌خواستیم نوت 5 رو توی لیست جا بدیم باید یه جای دیگه برای اس 6 هم باز می‌کردیم؛ درحالیکه هر دو گوشی نسبتا قدیمی محسوب می‌شن و شایسته این لقب نیستند.

  5. سلام. خدا قوت بابت تلاشتون.
    آقای آسیابی یا نویسندگان گجت نیوز که این کامنت رو‌ می خونن، یه خواهش داشتم، اگه مبشه یه مقاله اختصاصی و‌ کامل درباره گوشی های سایز کوچیک موجود در بازار ایران ، مثله آیفون اس ای و زد کامپکت تهیه و‌ اونا رو با هم مقایسه کنید.‌ممنون