مقایسه گوگل پیکسل و آیفون 7 ؛ سقوط از ارتفاع 300 متری (3)

تماشا کنید: رقابت گوگل پیکسل و آیفون 7 در سقوط از ارتفاع 300 متری!

در این بخش قصد داریم مقایسه گوگل پیکسل و آیفون 7 اپل را در حالتی به دور از مشخصات فنی آنها انجام دهیم. در حقیقت می‌خواهیم این دو گوشی را از ارتفاع 1000 فوتی (نزدیک به 300 متری) رها کرده و تست سقوط از ارتفاع (دراپ تست) را بر روی آنها انجام دهیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا ببینیم کدام گوشی برنده این رقابت سخت و دشوار خواهد بود!

گوشی هوشمند اپل آیفون 7 (Apple iPhone 7) دارای گواهینامه IP67 بوده و از این رو بدنه آن تا میزان خاصی در برابر نفوذ ذرات آب یا گرد و غبار مقاوم خواهد بود. اما در سمت دیگر میدان، گوشی موبایل گوگل پیکسل (Google Pixel) فاقد چنین قابلیتی بوده و تقریبا یک گوشی معمولی به حساب خواهد آمد. هر چند با وجود تمامی صحبت‌های ذکر شده در این حوزه، هیچ‌کدام از دو گوشی در برابر سقوط از ارتفاع ایمن نخواهند بود.

وب سایت UnlockRiver طی یک آزمایش، این دو گوشی را از ارتفاع 300 متری زمین رها کرده است تا ببینیم بدنه کدام گوشی بیشتر آسیب خواهد دید. بله درست است؛ قرار نیست هیچ‌کدام از دو گوشی بعد از سقوط از این ارتفاع بلند، سالم بمانند و بتوان با آنها کار کرد.

اما این آزمایش چگونه انجام می‌شود؟ دو گوشی بر روی یک پهپاد قرار گرفته و سپس به ارتفاع 300 متری سطح زمین به پرواز در خواهند آمد. پس از آن دو گوشی رها شده و بر روی زمین سقوط خواهند کرد. این تست یکی از دردناک‌ترین آزمایش‌هایی است که در دنیای گجت‌ها بر روی گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط به مقایسه گوگل پیکسل و آیفون 7 را در بخش زیر تماشا کنید:

مقایسه گوگل پیکسل و آیفون 7 در سقوط از ارتفاع 300 متری

همان‌طور که مشاهده کردید، هر دو گوشی از ارتفاع 300 متری و در بین زمین و آسمان رها شده و به سختی با زمین برخورد کردند. پس از ملاقات با هر دو گوشی متوجه شدیم که هیچ‌کدام از آنها روشن نمی‌شوند و دیگر نمی‌توان با آنها کار کرد. البته انتظاری جز این موضوع هم نمی‌رفت. اما شاخصه‌های برتری در این رقابت، میزان آسیب به بدنه دو گوشی بود.

پنل قدامی هر دو گوشی سخت آسیب دیده بود. از این رو در مقایسه گوگل پیکسل و آیفون 7 ، این بخش مساوی تلقی خواهد شد. اما به بخش پشتی دو گوشی نیز نگاهی انداختیم. شیشه محافظ دوربین آیفون 7 شکسته بود. این در حالی است که لنز قدامی دوربین اصلی گوگل پیکسل سالم بود. علاوه بر آن درپوش مربوط به سیم کارت آیفون 7 از جای خود جدا شده و به بیرون پرتاب شده بود. اما موضوع جالب و مهم‌تر در این بخش مربوط به میزان آسیب‌دیدگی بخش پشتی دو دستگاه بود. همان طور که در ویدیو یا تصاویر مشاهده می‌کنید، پنل پشتی گوگل پیکسل چندان صدمه ندیده است اما بخش پشتی آیفون 7 آسیب بسیار بیشتری دیده و حتی در قسمت بالایی آن نیز کمی انحنا دیده می‌شود.

در نتیجه گوشی گوگل پیکسل را می‌توانیم برنده این رقابت بنامیم و این طور موضوع را جمع بندی کنیم که نماینده گوگل جان سخت‌تر از آیفون 7 اپل است. لازم به ذکر این موضوع نیست که دستگاه‌های تست شده در این رقابت دیگر قابل استفاده نخواهند بود. پس لطفا از انجام این آزمایش بر روی گوشی هوشمند خود جدا خودداری کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*