مرگبارترین جاده های جهان را بشناسید؛ جاده‌های ایران در چه وضع است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمار مرگ و میر در جاده‌های سراسر جهان را منتشر کرد. بر این اساس در هر 30 ثانیه حداقل یک نفر در جاده‌ها جان خود را از دست داده و 20 نفر نیز زخمی می‌شوند. در این مطلب قصد داریم مرگبارترین جاده های جهان را بشناسیم.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که روزانه 752 عابر پیاده و 786 راننده و سرنشین وسایل نقلیه بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های جهان کشته می‌شوند. طبق آمار بانک جهانی، تلفات جاده‌ای در کشورهای کمتر توسعه‌یافته بیشتر از سایر کشورها بوده که این میزان کشته به ضعف زیرساخت، استاندارد ضعیف خودروها و قوانین رانندگی نامناسب مربوط می‌شود. در ادامه با کشورهایی آشنا می‌شویم که مرگبارترین جاده های جهان را دارند.

معرفی مرگبارترین جاده های جهان

10. موزامبیک

موزامبیک کشوری در جنوب شرق آفریقا است که تلفات جاده‌ای بسیاری دارد. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، نرخ مرگ و میر در این کشور در هر صد هزار نفر 3.6 کشته است. در سال 2015 نیز تعداد 8 هزار و 173 نفر در سوانح جاده‌ای در موزامبیک جان خود را از دست دادند.

مرگبارترین جاده های جهان

9. رواندا

32.1 نفر کشته به ازای هر 100 هزار نفر، آمار کشته‌های جاده‌ای در رواندا است. در سال 2015 نیز سوانح رانندگی جان 3 هزار و 782 نفر را گرفت.

مرگبارترین جاده های جهان

8. ایران

بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی، در ایران از هر 100 هزار نفر 32.1 نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند. در سال گذشته 24 هزار و 896 نفر در جاده‌های ایران کشته شدند که آمار بسیار تاسف آوری است. البته این آمار با اعداد و ارقامی که مسئولین کشور در این رابطه منتشر می‌کنند متفاوت است. وضعیت نابسامان جاده‌ها، کیفیت پایین خودروها و فرهنگ رانندگی نامناسب از جمله دلایلی هستند که میزان تلفات رانندگی در ایران را افزایش داده و لازم است تا اقدامات جدی برای بهبود زیرساخت‌های کشور و افزایش ایمنی جاده‌ها و خودروها صورت بگیرد.

مرگبارترین جاده های جهان

7. آفریقای مرکزی

آفریقای مرکزی با نرخ 32.4 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در رتبه هفتم مرگبارترین جاده های جهان قرار گرفته است. در سال 2015 تعداد هزار و 495 نفر بر اثر تصادفات رانندگی از دنیا رفتند.

مرگبارترین جاده های جهان

6. تانزانیا

در گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشور تانزانیا با نرخ 32.9 نفر کشته به ازای هر 100 هزار نفر در رتبه ششم جهان جای گرفته است. در سال گذشته 16 هزار و 211 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند.

مرگبارترین جاده های جهان

5. جمهوری دموکراتیک کنگو

نرخ کشته‌های رانندگی در این کشور به ازای هر صد هزار نفر برابر با 33.2 نفر بوده و در سال گذشته نیز 22 هزار و 419 نفر در جاده‌های کنگو کشته شده‌اند.

مرگبارترین جاده های جهان

4. لیبریا

لیبریا در غرب قاره آفریقا قرار دارد و در آن سالانه 33.7 نفر از هر 100 هزار نفر جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند. تعداد کشته‌های رانندگی در این کشور در سال گذشته هزار و 448 نفر اعلام شده است.

مرگبارترین جاده های جهان

3. مالاوی

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال 2015 تعداد 5 هزار و 732 نفر در سوانح رانندگی در جاده‌های مالاوی جان خود را از دست دادند و نرخ کشته‌ها نیز 35 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

مرگبارترین جاده های جهان

2. تایلند

سالانه 36.2 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در تایلند به دلیل تصادفات رانندگی کشته می‌شوند. نامناسب بودن قوانین رانندگی از جمله محدودیت سرعت و صندلی کودکان از مهم‌ترین دلایل بروز سوانح رانندگی در این کشور است. در سال گذشته 24 هزار و 237 نفر در جاده‌های تایلند کشته شدند.

مرگبارترین جاده های جهان

1. لیبی

مرگبارترین جاده های جهان در لیبی قرار دارد. در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر 73.4 نفر در سوانح رانندگی کشته می‌شوند که موجب شده تا این کشور با فاصله‌ی زیاد در رتبه‌ی اول مرگ و میر جاده‌ای قرار بگیرد. در سال 2015 تعداد 4 هزار و 554 نفر در تصادفات رانندگی به کام مرگ کشیده شدند که بخش عمده‌ی این تلفات به قوانین ناکافی مانند محدودیت سرعت مربوط می‌شود.

مرگبارترین جاده های جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فرهنگ رانندگی
    فرهنگ از همه مهم تره
    تو دبی یک راننده از فاصله ۵۰ متری ببینه یک نفر پاش از پیاده رو اومد تو خیابون ترمز میکنه و می ایسته تا عابر رد نشده حرکت نمیکنه یا وقتی یه ماشین دور دو فرمونه میزنه راننده های دیگه کامل صبر میکنند تا کامل دور بزنه و سریع از جلو و عقب ماشین رد نمیشند
    در اروپا کسی برای کسی بوق نمیزنه و همه با تحمل و صبر رانندگی میکنند

    فرهنگ باید درست بشه

  2. خداییش تو چ چیزایی با چ کشورایی داریم کورس میزاریم!!!!
    این کشورا اصن تو نقشه ام نیستن ک چ انتظاری میره ازشون؟؟؟ :l