Tata AirPod انرژي حرکتي خود را از هوا تامين مي کند!

استفاده از انرژي هاي پاک و کم هزينه در خودرو امروزه به بزرگترين چالش شرکت هاي توليد کننده اتوموبيل در جهان تبديل شده است از اين رو شرکت هندي خودرو سازي Tata خودرويي طراحي کرده است که انرژي حرکتي خود را از هوا تامين مي کند!در ادامه مطلب با توضيحات بيشتر ، گالري تصاوير و ويديويي از خودرو ويژه با گجت نيوز همراه شويد.

شرکت هندی سازنده خودرو Tata نمونه اولیه یک خودرو  هواسوز را به معرض نمایش گذاشت که Tata AirPod نام دارد و همانطور که از نام آن نیز تقریبا مشخص است، AirPod از تکنولوژی جدید فشرده سازی هوا انرژی و قدرت خود را دریافت می کند!

Tata AirPod توسط یک کمپرسور کوچک هوا را فشرده کرده و سپس هوای فشرده شده را به پیستون های ماشین جهت تامین انرژی حرکتی ارسال می کند. انرژی اولیه کمپرسور این خودرو نیز توسط یک موتور الکتریکی تامین می شود به صورتی که این موتور الکتریکی به صورت همزمان هم می تواند هوا را فشرده کرده و هم هوای فشرده شده را برای تامین انرژی حرکتی به موتور اصلی خودرو هدایت کند.برق مورد نیاز موتور الکتریکی آن نیز بر روی باطری های قابل شارژ تعبیه شده در خودرو ذخیره می گردد.

حداکثر سرعت اعلام شده برای این خودرو 75 کلیومتر می باشد که به نظر می رسد سرعت مناسبی برای یک خودرو تک سرنشین هواسوز است.
از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به شکل ظاهری زیبا و جمع و جور آن اشاره کرد که با توجه به سرعت و سوخت ویژه این خودرو آن را به گزینه مناسبی برای مسافرت های داخل شهری به ویژه در شهر های شلوغ و پرجمعیت تبدیل کرده است.

در خودرو Tata AirPod خبری از فرمان،کلاچ و گیربکس نیست! راننده Tata AirPod برای چرخش به طرفین از یک اهرم که داخل خودرو تعبیع شده است استفاده می کند.

 Tata AirPodدرحال طی مراحل نهایی طراحی خود می باشد و  انتظار می رود که خودرو Tata AirPod در چند سال آینده به مرور تکمیل تر و توسعه یافته تر شود و قطعا این موضوعی بسیار جالب خواهد بود که ظرف چند سال آینده شاهد تولید خودرویی که براساس فشرده سازی هوا کار می کند باشیم.

در آخر توجه شما را به ویدیویی از این خودرو جلب می کنیم :

 


منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نمونه همین خودرو در ایران خودمون ساخته شده اما افسوس کوچکترین حمایتی از آن نشد مهندس ناصر احمدبیگی را در گوگل سرچ کنید 09125476513 احمدبیگی

  2. سلام وعرض ادب خدمت شما دوست فرهیخته وارجمند
    گروهی رابنام(گروه تولیدانرژی بدون سوخت) راه اندازی کرده ام،جهت نزدیک شدن یارسیدن به فرآیند تولیدانرژی کاملارایگان (free energy)،برای بهره مندی همه انسانهادرهرجای این عالم،بدون توجه به هرنوع مرزبندی سیاسی وزبانی ونژادی ودینی وکشوری .
    درهمین رابطه ازخردادماه سال94،به لحاظ سهولت برقراری ارتباط،درشبکه تلگرام،فعالت مون روآغازکردیم که اعضای آن متشکل ازمخترعین این راستاازسراسرکشور،دکترومهندسین برق،الکترونیک،مکانیک،مکانیک سیالات،مکاترونیک،کامپیوتروسایررشته های علمی وتمامی علاقه مندان به مبحث تولید انرژی رایگان( (free energyیاموتورهای بی نیازبه سوخت می باشندکه به عناوین مختلف دراین مقوله فعالیت های تجربی یا نظری داشته ویادارند.
    مابه دنبال ساخت دستگاه مولدانرژیی هستیم که بدون نیازبه هرنوع سوختی وخارج ازروشهای مرسوم تولیدانرژی در جهان ، همچون (فسیلی،بادی،خورشیدی،آبی،اتمی،بیوماس،زمین گرمایی،سیکل ترکیبی و…)بتواندمارافقط به تولید انرژی رایگان رهنمون کند .
    ازمشخصات مهم و اصلی این دستگاه ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
    1- عدم نیاز به هرنوع سوخت فسیلی یا انرژی بادی ، آبی ، خورشیدی ، اتمی و . . .
    2- حجم بسیار کوچک دستگاه
    3- قابلیت خودشارژی و دارای انرژی مازاد
    4- قابلیت نصب بر روی هروسیله نیازمند به انرژی ( اتومبیل و تمام وسایل متحرک زمینی و دریایی وهوایی و فضایی، کلیه لوازم خانگی ، دستگاه های کارگاهی و صنعتی و . . . )
    5- امکان بهره برداری ازدستگاه درهرشرایط آب وهوایی و جوی اعم از( اعماق زمین ، درون آب ، بالای جو ، هوای مرطوب یا خشک و بیابانی و . . .)
    6- قابلیت ارتقاء و بالا بردن سطح راندمان
    7- قیمت ارزان و تهیه و نصب آسان
    8- نیاز بسیار اندک به تعمیرو نگهداری
    9- دارای کمترین آلایندگی برای محیط زیست و کاربران
    10- عدم داشتن هرگونه محدودیت در مقایسه با سایر روشهای مرسوم و مشهور و موجود در سطح دنیا
    برای تحقق این تفکرعلمی وجهانی ودرجهت طراحی ونمونه سازی وتولیدوبازارسازی وبازاریابی این مولدهای انرژی و گسترش آن درمقیاس عمومی،دربین همه مردم دنیا،اعم از(فقیروغنی،شهری وروستایی)نیازبه همدلی وهمفکری وهمکاری وتبادل اطلاعات باسایردانشمندان وصنعتگران وعلاقه مندان وفعالان این مقوله علمی،درسراسرجهان داریم.
    دست شمارابرای دریافت هرگونه پیشنهادوراهنمایی وهمکاری،جهت عملیاتی کردن طرح هاوایده هاوهمچنین مدیریت انسانی و علمی این جریان حساس ومهم علمی،به گرمی می فشاریم.
    ارادتمند جبرئیل قربانی
    لینک کانال انجمن تولید انرژی بدون سوخت
    https://telegram.me/irfreenergy
    بزرگترین بانک اطلاعاتی free energy
    آدرس ایمیل : jebreil2020@yahoo.com
    تلفن تماس و تلگرام : 09352322525