چتربازی سقوط آزاد

تماشا کنید: ثبت رکورد جدید در چتربازی سقوط آزاد توسط تیم 65 نفره بانوان ردبول

چتربازی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین ورزش‌های دنیاست و معمولا با پرش از ارتفاع بالا آغاز می‌شود. نوع دیگری از این ورزش که به مراتب هیجان بالاتری دارد، چتربازی سقوط آزاد است افراد به وسیله بالگرد یا هواپیما، از ارتفاع بسیار زیاد بیرون پریده و در نزدیکی زمین، چتر خود را باز می‌کنند. معمولا چتربازان بعد از پرش به صورت افقی پایین می‌آیند تا کنترل بیشتر و بهتری روی سقوط خود داشته باشند. اما حالا تیم نیروی هوایی ردبول (Red Bull Air Force) متشکل از بهترین چتربازان با ثبت رکوردی جدید، توانایی خویش را در این ورزش به رخ دیگر گروه‌ها کشیده است.

شاید هیچ چیز به اندازه سقوط عمودی این چتربازان نتواند توجه شما را در لحظه اول به خود جلب کند. ابتدا تمامی افراد یک به یک از هواپیما خارج شده و در مدت زمانی کوتاه، شکلی پیچیده و سخت را در هوا آن هم به صورت عمودی خلق می‌کنند. درواقع توانایی بالا و تمرین بسیار این 65 بانوی ردبولی سبب شده تا رکورد جدیدی در ورزش چتربازی سقوط آزاد ثبت شود.

امی اشمیلکی (Amy Chmelecki) و تیمش، از دو سال پیش برای چنین روزی تمرین کرده‌ و حالا هم به چیزی که می‌خواستند، رسیده‌اند. بانوان حاضر در این تیم نیز از 18 کشور مختلف دنیا با حضور در منطقه چتربازی آریزونا (Skydiving Arizona) واقع در شهر الوی (Eloy)، از میان 90 نفر انتخاب شده‌اند.

چتربازی سقوط آزاد

انجام این کار آنقدرها هم که تصور می‌کنید آسان نیست و افراد حاضر در این پرش، با تحمل دمای بسیار پایین منفی 25 درجه سانتیگراد در ارتفاع 6 هزار متری سطح زمین، باید توانایی مانور دادن و حرکت به جهات مختلف را داشته باشند. البته کنار هم قرار گرفتن این 65 زن، بزرگ‌ترین پرش دسته‌جمعی بانوان دنیا نیست و دو سال پیش بود که تیم P3 Skydiving با گروهی 117 نفره از بانوان در شکل سنتی و افقی، رکورد چتربازی سقوط آزاد را به نام خود ثبت کرد و هنوز هیچ تیمی موفق به شکستن آن نشده است.

اوایل سال جاری بود که مجله اینترنتی مشهور اسکای دایو مگ (Skydive Mag)، اشمیلکی را ملکه نیروی هوایی ردبول و اولین عضو این تیم خواند. درواقع توانایی بالای او در رشته چتربازی سقوط آزاد، شهرت زیادی را برای او و تیم ردبول به همراه داشته است.

همیشه من در رویای پرواز بوده‌ام و در تصوراتم، هیچ چیز حتی جاذبه زمین تاثیری روی من ندارد. من به هر جا که بخواهم پرواز می‌کنم. – امی اشمیلکی

لازم به ذکر است که رکورد قبلی توسط 63 زن و از ارتفاع 18 هزار پایی (5486 متری) ثبت شده بود.

ویدیوی رکوردشکنی رشته چتربازی سقوط آزاد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*