خودروهای خودران

نیسان: خودروهای خودران 18 تریلیون یورو به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد

به تازگی واحد اروپایی شرکت نیسان طی مطالعه‌ای جدید اعلام کرد که استفاده از خودروهای خودران ، نقش اساسی بر سال‌های پیش روی اقتصاد اروپا خواهد داشت. با گجت نیوز همراه شوید.

در این گزارش که از آن با نام ( آزادسازی جاده‌ها: شکل بخشیدن به آینده‌ی خودروهای خودران ) یاد شده و توسط شبکه خصوصی تالیف آمده است :

در دهه‌ی آینده، خودروهای بدون راننده حدودا 0.15 درصد بر نرخ رشد سالانه اروپا خواهند افزود. در آن زمان تا سال 2050 این دست از وسایل نقلیه درمجموع 17 تریلیون یورو ( 18 تریلیون دلار ) به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد.

 پاول ویلکوکس ( Paul Wilcox )، مدیرکل واحد اروپایی شرکت نیسان اضافه می‌کند:

این گزارش بر اینکه ما در میانه‌های انقلاب اجتماعی و اقتصادی هستیم اشاره دارد؛ همچنین نشان می‌دهد فناوری خودرو‌های خودران نه‌تنها بر صنایع خودروسازی اثر اساسی دارد، بلکه بر سراسر اقتصاد و شرایط اجتماعی جوامع قاره اروپا اثربخش خواهد بود و باید در همه‌ی سطوح دولت موردبررسی قرار گیرد.

خودروهای خودران

در کنار این گزارش، مطالعه‌ی عظیمی که از 6000 بزرگ‌سال در 6 کشور اروپایی صورت گرفته تا نظرات آن‌ها را در خصوص میزان کارآمد بودن خودرو‌های خودران ارزیابی کند.

بر اساس این گزارش، 58 درصد پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بهبود فرایند جابه‌جایی، یکی از بزرگ‌ترین مزایای این فناوری است. علاوه بر این، بخش عمده‌ای نیز معتقدند که این فناوری، تا حد زیادی باعث کاهش تصادفات ناشی از خطاهای انسانی خواهد شد. باوجود چنین باور‌های خوش‌بینانه‌ای؛ تنها 23 درصد از آن‌هایی که تصمیم خرید خودروی جدید در 5 سال آینده دارند، به خرید خودروهای خودران فکر می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*