دوربین دوم گلکسی اس 8

دوربین دوم گلکسی اس 8 به سنسور فوکوس خودکار مجهز می‌شود

براساس اطلاعاتی که صبح امروز از پرچمدار آینده سامسونگ (Samsung) یعنی گلکسی اس 8 (Galaxy S8) منتشر شد، دیگر خبری از کلید فیزیکی هوم و جک 3.5 میلی‌متری در این دستگاه نخواهد بود. پس از لو رفتن اطلاعات بسیار دیگر در رابطه با دوربین پشتی و صفحه نمایش، حالا نوبت به دوربین دوم گلکسی اس 8 رسیده است.

البته پیشتر هم اطلاعاتی در این زمینه توسط وب‌سایت سم موبایل (SamMobile) منتشر شده بود. اما حالا شرکت سامسونگ نام تجاری “Smart AF” را از طریق دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرده که منظور از AF در آن، احتمالا Auro Focus یا فوکوس خودکار است. اگرچه جزئیات زیادی در این زمینه منتشر نشده اما به‌نظر از این نام تجاری برای بسیاری از وسایل الکترونیکی همچون گوشی های هوشمند، تبلت‌ها، لپ تاپ و حتی لنزهای مختلف استفاده خواهد شد. به‌علاوه، توضیخات منتشر شده مستقیما به “نرم افزار تشخیص چهره برای گوشی های هوشمند” اشاره کرده است.

سامسونگ برای اولین بار از سنسور فوکوس خودکار در دوربین دوم گلکسی اس 8 استفاده می‌کند

از آنجایی که سازندگان می‌خواهند از “Smart AF” یا احتمالا فوکوس خودکار هوشمند در تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها استفاده کنند و چنین دستگاه‌هایی دوربین قدرتمند ندارند، احتمال استفاده از ان در دوربین دوم گلکسی اس 8 افزایش پیدا می‌کند. در واقع چندین سال است که از این تکنولوژی برای دوربین‌های پشتی گوشی‌های موبایل استفاده می‌شود و سازندگان می‌توانند با بهره‌گیری از آن در دوربین‌های دوم، توجه علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی را جلب کنند. به‌علاوه، سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که از این تکنولوژی در دوریین سلفی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند.

به هر صورت همزمان شدن این خبر با شایعات و اخبار مربوط به پرچمدار آینده سامسونگ نمی‌تواند دلیلی بر استفاده از سنسور فوکوس خودکار در دوربین دوم گلکسی اس 8 باشد و بهتر است منتظر اخبار بیشتری در اینز مینه باشیم.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، کار سامسونگ با توسعه گلکسی اس 8 بسیار سخت‌ خواهد بود و این گوشی باید سامسونگ را به جایگاه قبلی خود در میان کاربران بازگرداند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. منظورش همون فوکوس خودکاره که بزرگش کرده،