پیش‌بینی تحلیلگران نشان می‌دهد که اپل از یک آیفون تاشو رونمایی خواهد کرد

پیش‌بینی تحلیلگران نشان می‌دهد که اپل از یک آیفون تاشو رونمایی خواهد کرد

تا به حال صحبت‌های فراوانی پیرامون آیفون‌های بعدی اپل به میان آمده است و چه خوشتان بیاید و چه نیاید، این روند تا حدود نه ماه دیگر نیز ادامه خواهد یافت! هرچند که تا به حال ایده‌های جذاب و بلندپروازانه‌ای برای نسل بعدی اسمارت فون‌های پرچمدار اپل مطرح شده است، اما عرضه‌ی یک آیفون تاشو از آن دست ایده‌هایی‌ است که کمتر به گوشمان خورده بود.

ساعاتی پیش و در جریان کنفرانس ایده‌پردازی (IGNITION) که توسط خبرگزاری بیزینس اینسایدر میزبانی می‌شد، یکی از تحلیلگران موسسه‌ی مشاوره و سرمایه‌گذاری پایپر جفری (Piper Jaffray) طی یک اظهار نظر جالب توجه اعلام کرد که اپل قصد دارد یک آیفون تاشو را روانه‌ی بازار کند. جینی مونستر (Gene Munster) باور دارد که اپل یک نسخه‌ی قابل خم شدن از اسمارت فون‌های خود را رونمایی خواهد کرد و معادلات بازار به هم خواهد خورد.

این ایده از آنجایی متولد می‌شود که گویا اپل به دنبال این است که امکان برخورداری از یک تبلت و یک اسمارت فون را به صورت همزمان به کاربران خود اعطا کند. تولید یک آیفون تاشو که با باز شدن دو نیمه‌ی آن، به یک تبلت با نمایشگر دو برابری تبدیل خواهد شد، روش اپل برای رسیدن به این هدف جسورانه است؛ هدفی که البته کمپانی‌هایی دیگری نظیر سامسونگ، ال جی و لنوو نیز به شدت در حال پیگیری آن هستند و حتی برخی از آنها موفق به تولید نمونه‌های آزمایشی اولیه‌ای شده‌اند که به درستی کار می‌کند.

آیفون تاشو را تا پنج سال دیگر نخواهیم دید

پیش‌بینی تحلیلگران نشان می‌دهد که اپل از یک آیفون تاشو رونمایی خواهد کرد

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، آقای مونستر و دیگر اعضای گروه‌ تحقیقاتی او حتی تصویر اولیه‌ای را هم از این محصول تولید کرده‌اند که به نظر جذاب و البته شدنی، به نظر می‌رسد (تصویری که در ابتدای مطلب مشاهده می‌کنید). البته بعد از ارائه‌ی این تصویر و اتمام ارائه‌ی جینی مونستر، اعضای خبرگزاری بیزینس اینسایدر پیرامون این طرح با او به صحبت پرداختند و او نیز اعلام کرده است که تصور نمی‌کند تا حداقل پنج سال دیگر، اپل به سراغ عملی کردن چنین ایده‌ای برود.

گفتنی است که گروه تحقیقاتی تحت نظر مونستر در موسسه‌ی پایپر جفری، یکی از معتبرترین گروه‌های تحقیقاتی بر روی محصولات اپل و تحرکات این کمپانی در دنیای واقعی محسوب می‌شوند. هرچند که بعد از کنسل شدن پروژه‌ی تولید تلویزیون توسط اپل (طبق گزارش وال استریت ژورنال)، حالا صحت ادعاهای آقای مونستر کمی زیر سوال رفته است.

با این حال عرضه‌ی یک آیفون تاشو توسط اپل چندان ایده‌ی دیوانه‌واری نخواهد بود و پیش از این هم دیده‌ایم که برند لنوو موفق به تولید یک نمونه‌ی واقعی از این پلتفرم شده است؛ به خصوص با در نظر گرفتن این که سامسونگ نیز تحرکات زیادی در این زمینه از خود نشان داده و به مدت‌هاست که به دنبال تولید چنین محصولی است، تمایل اپل به تولید یک اسمارت فون تاشو با طراحی منحصر‌به‌فرد، قابل درک است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*