انفجار گلکسی اس 6

انفجار گلکسی اس 6 در یک هواپیما مسافران را وحشت‌زده کرد

در یک باره زمانی کوتاه و حدود سه ماهه، تعداد بالایی گوشی هوشمند منفجر شدند که به لطف اختصاص‌ یافتن تعداد بالایی به پرچمدار سامسونگ، نام مابقی مدل‌ها مسکوت ماند. به نظر می‌رسید تمامی گوشی‌های هوشند به طور دسته‌جمعی دست به اعتراض‌ زده و از موضوعی ناراحت هستند، چرا که همانند این اتفاقات در چندین و چند سال قبل و از زمان معرفی اولین گوشی‌های همراه هوشمند هرگز مشاهده نشده بود. بعد از گذشت حدود یک ماه و درست وقتی به نظر می‌رسید آشوب سراسری موبایل‌ها در دنیا به پایان رسیده، باز هم محصولی از سامسونگ بر این آتش و هیاهوی خفته دامن زد. انفجار گلکسی اس 6 (Galaxy S6) حین یک پرواز از چین به تایلند، باز هم نام سامسونگ را بر سر زبان‌ها انداخت، در حالی که این شرکت به سختی در تلاش است تا افکار عمومی را نسبت به محصولات خود مخصوصا پرچمدارانش تغییر دهد.

انفجار گلکسی اس 6 در میانه‌های پرواز هواپیما

درست در میانه‌های یک پرواز از کشور چین به مقصد تایوان انفجار گلکسی اس 6 و سپس برخواستن دود از آن همه را سراسیمه و نگران کرد، چرا که دیدن دود در یک مسافرت هوایی، در نگاه اول مرتبط با خود هواپیما بوده و در نظر مسافران شمارشگر آغاز سقوط هواپیما خواهد بود. در اثر این انفجار گلکسی اس 6، دست مالک گوشی به میزانی کمی دچار سوختگی شد.

انفجار گلکسی اس 6خوش‌بختانه با توجه به عکس‌العمل سریع خدمه پرواز، انفجار گلکسی اس 6 تبدیل به موضوعی جدی نشده و دود و آتش گوشی سریعا توسط کپسول اطفای حریق مهار شد. گوشی سوخته تا انتهای پرواز در یک ظرف مملو از یخ نگه داری شد تا خیال همه از بابت بروز هرگونه اتفاق ناگهانی مجدد توسط این دستگاه راحت شود.

عکس‌های گرفته شده توسط مسافران این پرواز حین رخ دادن اتفاق، یک مهماندار هواپیما دستکش به دست را به تصویر می‌کشد که در بالای گوشی ایستاده و سعی در مهار آن دارد. دیگر مسافران با سرک‌کشیدن، دعاگوی ختم به خیرشدن اتفاق هستند تا مبادا این انفجار گلکسی اس 6 تبدیل به موضوعی جدی شود. نکته‌ای که این حادثه را کمی ترسناک می‌کند، تحت فشاربودن هوای داخل کابین است تا به این وسیله آتش به سرعت در سراسر محیط پخش شود.

انفجار گلکسی اس 6اخیرا یک داستان در فضای مجازی منتشر شد که در آن انفجارات پی در پی گلکسی نوت 7 را به تلاش سامسونگ برای نازک‌کردن باتری گوشی تا حد ممکن ارتباط داده بود. باتری نازک، به معنی دست باز سازنده برای نازک طراحی کردن خود گوشی خواهد بود و از آنجایی که سامسونگ از مدت‌ها قبل این مهم را یکی از اهداف اصلی خود عنوان کرده بود، با پدید آمدن اتفاقات ناگوار پس از عرضه نوت 7 انگشت اتهامات به سمت این تصمیم رفت.

سامسونگ همواره تلاش زیادی برای پیشرفت دنیای گوشی‌های هوشمند کرده و به دست آمدن رتبه اول فروش بازار با در دست‌داشتن 20 درصد سهم کل، مهر تاییدی بر این موضوع خواهد بود. مشخص نیست پدید آمدن این چنین اتفاقات، آن هم بیشتر برای محصولات ساخت دست سامسونگ، از کجا آب می‌خورد.