کاسینی

اولین تصاویر فضاپیمای کاسینی از مدار جدید در اطراف زحل

بعد از گذشت بیست سال مسافرت در فضا، مدارگرد کاسینی ناسا، نگاه دقیق‌تری به زیباترین سیاره منظومه شمسی یعنی زحل می‌اندازد. این تصاویر جزو آخرین تصاویر ارسالی این فضاپیمای قدیمی محسوب می‌شود. چرا که در تاریخ سپتامبر 2017، یعنی کمتر از یک سال دیگر، ماموریت کاسینی تمام شده و در سیاره زحل سقوط خواهد کرد.

آخرین بخش از ماموریت این مدارگرد، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا درباره ذرات و مولکول‌های گازی اطراف حلقه‌های زحل، اطلاعات بیشتری کسب کنند. فاز جدید ماموریت کاسینی، در 30 ام نوامبر سال جاری آغاز شد. ماموریتی که به تدریج کاسینی را در بالای نیم کره شمالی زحل قرار داده و سپس آن را تا لبه‌های حلقه‌های اصلی، پایین می‌آورد؛ جایی که قمرهای کوچک زحل در آن بخش قرار گرفته‌اند.

این آغازی بر پایان ماموریت تاریخی کاسینی خواهد بود. این تصاویر جدید، به ما یادآور خواهد شد که سال‌های طولانی همراه با نماهای زیبایی از شگفت‌انگیزترین سیاره منظومه خورشیدی، به سر برده‌ایم.

کاسینی

تصویر بالا به وسیله دوربین زاویه‌باز کاسینی و در تاریخ سوم دسامبر سال جاری گرفته شده است. این تصویر قطب شمال سیاره را نشان می‌دهد. جایی که طوفان بزرگ شش‌ضلعی‌شکلی نمایان است. جالب است بدانید که بزرگی هر ضلع این طوفان، در حدود اندازه کره زمین است.

کاسینی

این مجموعه تصویر که به تاریخ دوم دسامبر گرفته شده، قطب شمال زحل به همراه حلقه‌های آن را نشان می‌دهد. هر تصویر در فیلتر متفاوتی گرفته شده که نسبت به طول موج‌های خاصی حساسیت دارد.

کاسینی

این تصویر، پنجمین قمر بزرگ زحل به نام تتیس را نشان می‌دهد. سطح این قمر همانند سطح ماه، پر از دهانه‌های برخوردی است که بزرگترین آنها به نام Odysseus دارای قطری برابر 400 کیلومتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*