پیام رسان اندروید و آی او اس

معرفی 1+10 پیام رسان برتر اندروید و آی او اس + دانلود

نباید فراموش کرد گوشی هوشمند هر امکاناتی را برای کاربر فراهم کند، اول و آخر یک موبایل بوده و پایه و اساس آن برقراری ارتباط با دنیای اطراف است. اگرچه منظور از این ارتباط برقراری ارتباط به وسیله تماس صوتی عادی از طریق امواج شبکه موبایل و همچنین ارسال پیامک است، اما به لطف این نسل جدید دستگاه‌های زبر و زرنگ و همه کاره همراه، ارتباط با دنیای اطراف به شیوه‌های مختلفی ممکن شده است. از آنجایی که دسترسی به اینترنت از همیشه راحت‌تر شده، اپلیکیشن‌های زیادی با استفاده از این بستر همگانی ارتباط کاربران با یکدیگر را ممکن کرده‌اند. اما در حال حاضر بهترین اپلیکیشن‌های پیام رسان اندروید و آی او اس کدام موارد هستند؟

با بهترین برنامه‌های پیام رسان اندروید و آی او اس آشنا شوید

البته اغلب برنامه‌‌های پیام رسان اندروید و آی او اس تنها ارسال پیام متنی یا در بهترین حالت چند شکلک را فراهم نمی‌کنند، بلکه بسته به امکانات هر کدام ممکن است قابلیت ارسال عکس، ویدیو، پیام صوتی و هر گونه فایل علاوه بر امکان برقراری تماس صوتی و تصویری وجود داشته باشد. در اینجا تمرکز صرف به قابلیت پیام رسانی متنی اپلیکیشن است، اما برای پی بردن به بهترین اپلیکیشن‌ها برای برقراری تماس صوتی و تصویری به مطلب مربوطه مراجعه فرمایید.

WhatsApp

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسبی‌دلیل نیست که در فوریه سال 2014 (دو سال پیش) شرکت فیس بوک بین تعداد زیادی اپلیکیشن پیام رسان اندروید و آی او اس ، واتس اپ را برای خرید انتخاب کرد تا در ازای پرداخت مبلغ 19 میلیارد دلار مالکیت آن را به دست بیاورد. تا پیش از تصاحب توسط فیس بوک نیز واتس اپ مخاطبان چند صد میلیونی در سطح دنیا داشت، اما با تلاش فیس بوک و اضافه شدن قابلیت‌هایی همچون امکان برقراری تماس صوتی، باز هم به تعداد این مخاطبان افزوده شد. رشد WhatsApp تا جایی ادامه پیدا کرد تا در اوایل سال جاری میلادی، تعداد مخاطبان آن مرز یک میلیارد نفر را نیز رد کرد. بد نیست بدانید امکان فعال کردن پسورد دو مرحله‌ای و همچنین برقراری تماس تصویری ویژگی‌هایی هستند که به تازگی به واتس اپ اضافه شده‌اند. گفتنی است نسخه تحت وب این اپلیکیشن نیز مدت‌ها قبل ارائه شد که برای کاربران ویندوز می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

پیام رسانی متنی عادی، به اشتراک گذاری آیتم‌های مختلف اعم از موقعیت خود، عکس‌، ویدیو، فایل‌های GIF و همچنین مخاطبان در کنار امکان برقراری تماس صوتی با کیفیت عالی و فوق‌العاده از دلایلی هستند که WhatsApp را در بالای لیست قرار می‌دهند. رمزنگاری واتس اپ و امنیت بالای آن همچنین از جمله علل کشش کاربران گوشی‌های هوشمند به سمت این پیام رسان اندروید و آی او اس است. گفتنی است واتس اپ در ابتدا تماما رایگان نبود و هر شماره خط بعد از یک سال استفاده رایگان، می‌بایست به ازای سال بعدی مبلغ 0.99 دلار پرداخت می‌کرد، اما در اواخر سال 2014 میلادی اعلام شد که این پیام رسان از این پس برای همیشه رایگان خواهد بود.

Facebook Messenger

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسفیس بوک علاوه بر تصاحب واتس اپ، از مدت‌ها قبل پیام رسان اندروید و آی او اس مستقل خود را دارد که برقراری ارتباط با دوستان در این شبکه اجتماعی را بسیار ساده می‌کند. بد نیست بدانید تعداد کاربران این اپلیکیشن نیز مرز یک میلیارد را مدت‌ها قبل گذراند تا مارک زاکربرگ جوان صاحب دو پیام رسان اندروید و آی او اس میلیاردی باشد. شاید همین مورد نیز در تبدیل وی به بیزینس من سال تاثیر گذار بوده باشد.

فیس بوک مسنجر مخاطبان شما را به طور خودکار پیدا کرده و خود کاربر نیز قادر است تا آن‌ها را به طور دستی و یا از طریق اسکن یک کد منحصربه‌فرد اضافه کند. استیکرهای رایگان زیادی برای این پیام رسان موجود بوده و پشتیبانی از فایل‌های GIF نیز در آن فراهم شده است. در کنار پیام رسانی متنی، تماس صوتی و تصویری برقرار شده از این بستر نیز بسیار مطمئن و قابل اعتماد است. در نسخه اندروید ویژگی چت هدس (Chat Heads) به کاربر اجازه می‌دهد تا آیکون چت را به صورت شناور در بالای صفحه نمایش نگه داشت که بسیار راحت و کاربردی به نظر می‌رسد.

Line

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسLine از دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان اندروید و آی او اس است که در مدتی کوتاه بعد از معرفی، طرفداران زیادی مخصوصا در قاره آسیا پیدا کرد و تا به امروز بالغ بر 600 میلیون کاربر در سراسر دنیا برای خود دست و پا کرده است. لاین از جمله پیام رسان‌هایی است که با قابلیت‌های مختلف غنی شده است. به عنوان نمونه، این اپلیکیشن یک تایم‌لاین همانند شبکه اجتماعی فیس بوک را با امکان پیام رسانی عادی خود ترکیب کرده تا به این وسیله کاربر قادر به ارسال پست و دیگر دوستان وی قادر به ارسال نظر و همچنین لایک‌کردن باشند. تماس صوتی و تصویری با دیگر کاربران لاین و همچنین برقراری ارتباط با خطوط ثابت تلفن از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

منبع غنی این اپلیکیشن از استیکرهای مختلف، برای کاربرانی که به مکاتبه با این شکلک‌ها و رساندن منظور خود به دیگران به این وسیله عادت دارند بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در گروه‌های لاین تا 200 نفر کاربر را می‌توان اضافه کرد تا به این وسیله یک جامعه کوچک برای مکاتبه ترتیب داد. همانند توئیتر، کاربر قادر خواهد بود تا هنرمندان، برندها و در کل شناخته‌شده‌ها در جهان را با حساب کاربری رسمی‌شان دنبال کند. امکان ساخت آلبوم و اشتراک گذاری آن و رمزنگاری چت‌ها، از دیگر قابلیت‌های این پیام رسان اندروید و ای او اس هستند. گفتنی است نسخه ویندوز لاین با قابلیت همگام سازی اطلاعات با نسخه موبایل نیز ارائه شده است.

Viber

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسوایبر را باید تلگرام کاربران ایرانی در حدود سه سال پیش دانست، زمانی که بازار استفاده از گوشی‌های هوشمند در کشور رفته رفته در حال گرم شدن و جذب مخاطب بود، اما متاسفانه به دلایل نامعلوم بسیار کند شد تا اینکه جای خود را به برنامه پیام رسان اندروید و آی او اس دیگری داد. کند شدن Viber در کشور ما به معنی تعطیلی کلی آن نبود، چرا که هنوز نیز این اپلیکیشن محبوبیت جهانی خود را حفظ کرده است.

پیام رسانی متنی، ارسال عکس، ویدیو، استیکرهای متنوع و اموجی، برقراری تماس صوتی و تصویری با دیگر کاربران وایبر و برقراری با تمامی شماره تماس‌های داخلی و خارجی اعم از ثابت یا همراه با پرداخت هزینه، از جمله قابلیت‌های این پیام رسان اندروید و آی او اس هستند. وایبر نیز از مدت‌ها قبل از رمزنگاری خاصی برای پیام رسانی استفاده می‌کند تا با تامین امنیت، خیال کاربران را راحت کند. بد نیست بدانید نسخه ویندوز وایبر با قابلیت همگام سازی اطلاعات با نسخه موبایل عرضه شده است.

Hangouts

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسهر جا نامی از یک سرویس و یا قابلیت برتر در دنیای وب برده می‌شود، بعید است که نامی از گوگل شنیده نشود. گوگل هنگ‌آوتس پیام رسانی است که گوگل در جریان کنفرانس Google I/O سال 2013 معرفی کرد تا جایگزینی برای Google Talk ،Google+ Messenger و سرویس چت ویدیویی Google+ Hangout باشد. این اپلیکیشن در گوشی‌های اندروید موجود بوده و می‌تواند به عنوان پیام رسان پیش‌فرض انتخاب شود، همچنان که نسخه آی او اس و ویندوز آن نیز برای استفاده دیگر پلتفرم‌ها ارائه شده است. نیاز به ذکر نیست استفاده از این برنامه همانند دیگر سرویس‌های گوگل، نیازمند داشتن حساب کاربری در این وب سایت است.

پیام رسانی متنی معمول، ارسال تصویر، ویدیو و فایل‌های GIF، برقراری تماس صوتی و تصویری، داشتن چت ویدیویی همزمان حداکثر با ده نفر و امکان راه‌اندازی اتاق گفتگو از دیگر قابلیت‌های Hangouts محسوب می‌شوند.

Google Allo

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسالو جدیدترین اپلیکیشن پیام رسان اندروید و آی او اس ارائه شده توسط گوگل است که خصیصه اصلی و بسیار جذاب آن دستیار صوتی گوگل به شمار می‌رود. Allo این امکان را فراهم کرده تا کاربران آی او اس نیز از دستیار گوگل لذت ببرند. دیگر امکانات این پیام رسان اندروید و آی او اس ارسال پیام متنی، ارسال استیکر و اموجی و فایل‌های چند رسانه‌ای اعم از عکس و ویدیو است. تا اینجا همه چیز یکسان به نظر می‌رسد، مگر اینکه بدانید قادر خواهید بود تا با دستیار گوگل مکالمه و چت داشته باشید. کاربرد این دستیار دقیقا همانند سیری (Siri) در آی او اس و کورتانا (Cortana) در ویندوز است.

WeChat

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسدر لیست برترین اپلیکیشن‌های پیام رسان اندروید و آی او اس موردی حتی خاطره‌‌انگیزتر از وایبر نیز به چشم می‌خورد که در اوایل دوران باب شدن استفاده از پیام رسان‌های تحت موبایل، موج زیادی از کاربران ایرانی به سمت آن هجوم آوردند. اگرچه دسترسی به ویچت در کشور ما غیر ممکن شد، اما این پیام رسان اندروید و آی او اس هنوز زنده بوده و با داشتن 700 میلیون کاربر محبوب‌ترین پیام رسان نزد کاربران چینی محسوب می‌شود. قابلیت ارسال پیام متنی متداول، ارسال عکس، ویدیو و در کل هر نوع فایل در کنار امکان برقراری تماس صوتی و تصویری از جمله ویژگی‌های WeChat به شمار می‌روند.

قابلیت بسیار متفاوت دیگر این پیام رسان اندروید و آی او اس امکان پیدا کردن افراد در اطراف یک کاربر و همچنین استفاده از ویژگی شیک (Shake) است. به کمک این ویژگی‌ها دیگر کاربران ویچت در نزدیکی منطقه جغرافیایی خود را پیدا کرده و یا با تکان دادن گوشی به طور تصادفی با کاربران دیگر در سراسر دنیا آشنا شوید. ویچت برای اندروید ویر (Android Wear) و اپل واچ (Apple Watch) نیز موجود است.

+IM

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسبرای کاربرانی که در سرویس‌های متعددی حساب کاربری داشته و به دنبال راهی برای تجمیع آنان می‌گردند، +IM بهترین گزینه محسوب می‌شود. این پیام رسان اندروید و آی او اس به کاربران اجازه می‌دهد تا ارسال و دریافت پیام از طریق سرویس‌های مختلف را مدیریت کنند. اگر دارای اکانت گوگل، توئیتر، آی‌سی‌کیو (ICQ)، یاهو، فیس بوک، لایو (Live) و از این قبیل سرویس‌ها هستید، می‌توانید آن‌ها را به +IM متصل کرده و پیام رسانی خود را تنها از طریق یک اپلیکیشن پیش ببرید. اگر هنوز به استفاده از سرویس‌های پیام رسانی قدیمی اعتقاد دارید، +IM بدون شک بهترین وسیله برای این کار خواهد بود.

Signal

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه حذف شد

پیام رسان اندروید و آی او اسسیگنال که توسط اپن ویسپر سیستم (Open Whisper System) ارائه شده، در بحث امنیت و رمزنگاری از جمله بهترین اپلیکیشن‌های پیام رسان اندروید و آی او اس به شمار می‌رود. گفتنی است این اپلیکیشن دارای رمزگذاری در درجه نظامی برای تمامی پیام‌ها و تماس‌های صوتی است که ایمنی آن را تضمین می‌کند. ارسال پیام متنی، برقراری تماس صوتی، پیام رسانی گروهی و همچنین ارسال فایل‌های چند رسانه‌ای از جمله قابلیت‌های پایه Signal همانند دیگر پیام رسان‌ها محسوب می‌شوند. بد نیست بدانید این اپلیکیشن توسط ادوارد اسنودن معروف به عنوان اپلیکیشنی ایمن و دارای رمزنگاری مطمئن معرفی شده است.

Snapchat

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اساسنپ چت در میان قشر جوان جوامع مختلف محبوبیت فوق‌العاده در مدت زمان اخیر پیدا کرده و تبدیل به یکی از بهترین برنامه‌های پیام رسان اندروید و آی او اس شده است. Snapchat به کاربران اجازه اشتراک گذاری فایل‌های چند رسانه‌ای با قابلیت از بین رفتن خودکار را می‌دهد. شما قادرید تا به یکی از دوستان خود یک Snap برای یک دوره زمانی مختصر پیش از ناپدید شدن آن ارسال کنید. مشهورترین ویژگی اسنپ چت فیلترهای جالب و جذاب برای اسنپ‌های ویدیویی است، علاوه بر اینکه قادر خواهید بود تا به کمک آن به ویرایش عکس‌های خود بپردازید.

Telegram

لینک دانلود به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه حذف گردید

پیام رسان اندروید و آی او اسپیام رسانی در کشور ما مقارن با اپلیکیشن تلگرام شده، پس ناممکن است تا در بین برنامه‌های برتر پیام رسان اندروید و آی او اس اسمی از آن برده نشود. طبق آمار رسمی بالای 80 درصد کاربران تلگرام ایرانیان بوده و مابقی به کاربران کشور روسیه (حدود 11 درصد) و ایتالیا (حدود 5 درصد) اختصاص پیدا می‌کند، از همین رو طبیعی است تا رد و اثری از آن در میان اپلیکیشن‌های محبوب بین‌المللی دیده نشود. اضافه کردن نام Telegram در انتهای لیست توسط تیم گجت نیوز، نشانی از میزان اهمیت این پیام رسان در بستر ارتباطی کشور خواهد بود، چرا که کسب بالغ بر 15 درصد پهنای باند کشور توسط این اپلیکیشن رقمی نیست تا به راحتی چشم‌پوشی شود.

در مقایسه با بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام رسان اندروید و آی او اس بررسی شده در بالا، تلگرام قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که نشان از تیزبینی کاربران در انتخاب آن از میان تعداد بسیار زیاد اپلیکیشن‌های موجود دارد. امکان ساخت ربات و استفاده هوشمند از پیام رسان، قابلیتی با نام کانال برای اطلاع رسانی به بهترین وجه ممکن، ساخت گروه‌هایی با 5 هزار نفر عضو و ارسال فایل تا سقف یک گیگابایت تنها بخشی از امکانات منحصربه‌فرد این پیام رسان اندروید و آی او اس هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آخرش که چی؟ تلگرام هم فیلتر بشه باز یه پیام رسان دیگه. وایبر رو مگه فیلتر نکردن؟ فیس بوک رو مگه فیلتر نکردن… بسه این مسخره بازیا. دنیا تو فکر چیه اونوقت اینا واسه جوونای ما دغدغه فیلتر شدن یا نشدن درست میکنن.

  2. -همه میدونیم که همه پیام رسانا چه ایرانیا چه خارجیا یسری کنترل و جاسوسی ای روش هست پس اگه قراره جاسوسی بشیم چه بهتر به دست خودی باشه(چند بار از اعتماد به بیگانه ها تو تاریخ ضرر خوردیم-نمونش برجام-بازم عبرت نشده!؟).