سامسونگ واحدهای باقی‌مانده از گلکسی نوت 7 در آمریکا را غیر فعال می‌کند

سامسونگ واحدهای باقی‌مانده از گلکسی نوت 7 در آمریکا را غیر فعال می‌کند

سامسونگ مدت‌هاست که فراخوان بازگردانی گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) در تمام کشورهایی که این محصول به فروش رفته را آغاز کرده است. اما هنوز هم تعدادی از این سری معیوب در بازار وجود دارد که ممکن است در آینده باعث وقوع حوادث جدیدی بشوند و بار دیگر خاطرات تلخ سری ۷ فبلت‌های نوت را زنده کنند؛ از این رو سامسونگ تصمیم گرفته است تا با تغییراتی خاص، دیوایس‌های باقی‌مانده در بازار را غیر فعال کند تا دیگر ریسک نگه داشتن آنها برای کاربرانی که هنوز اطلاع ندارند، به حداقل برسد.

سامسونگ چندی پیش به طور رسمی اعلام کرد که واحد‌های باقی‌مانده از گلکسی نوت 7 در کشورهای استرالیا و نیوزلند، حدود یک هفته‌ی دیگر و در تاریخ پانزدهم دسامبر (بیست و پنجم آذر ماه) غیر فعال خواهند شد. این در حالی است که طرح غیر فعال کردن این محصول در کشور کانادا از همین حالا آغاز شده است و تمام گلکسی‌های نوت ۷ که در بازار باقی مانده‌اند، به طور کامل امکان اتصال به فناوری‌های ارتباطی شامل تماس تلفنی و اتصال به شبکه‌ی اپراتور، اتصال به وای فای و حتی اتصال به بلوتوث را از دست خواهند داد.

خبرگزاری The Verge طبق پیامی که اپراتور یو اس سلولار (U.S. Cellular) برای یکی از کاربران گلکسی نوت 7 در کشور آمریکا ارسال کرده است، گزارشی را منتشر نموده و در آن مدعی شده که واحدهای باقی‌مانده در این کشور نیز به زودی غیر فعال خواهند شد؛ متن این پیام را در زیر می‌خوانید:

سامسونگ از طریق تغییرات نرم افزاری، باعث خواهد شد که گلکسی نوت 7 باقی مانده در دست شما دیگر شارژ نشود؛ آن تلفن همراه دیگر کار نخواهد کرد.

فرصت کاربران برای بازگرداندن گلکسی نوت 7 محدود است

سامسونگ واحدهای باقی‌مانده از گلکسی نوت 7 در آمریکا را غیر فعال می‌کند

البته لازم است بدانید که نه سامسونگ و نه این اپراتور آمریکایی، هیچ‌کدام به طور رسمی این موضوع را اعلام نکرده‌اند، اما احتمال عملی شدن آن در آینده‌ای نزدیک بسیار متحمل است. در ضمن این اولین تلاشی نیست که سامسونگ برای ترغیب کاربران به پس دادن و بازگردانی گلکسی نوت 7 انجام می‌دهد و پیش از این نیز این کمپانی کره‌ای با ارسال یک به‌روزرسانی نرم افزاری برای کاربران این فبلت در کشور آمریکا، محدودیتی را بر روی آنها اعمال کرده است که اجازه نمی‌دهد نوت ۷ بیشتر از ۶۰ درصد شارژ شود!

مدیران سامسونگ معتقدند که بعد از ممنوع شدن همراه داشتن نوت ۷ در پروازهای مختلف توسط دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده‌ی آمریکا (DOT)، کاربران زمان کافی برای بازگردانی این محصول به نمایندگی‌های رسمی سامسونگ را داشته‌اند و این اتفاق باید با سرعت بیشتری پیگیری شود. پیش‌بینی می‌شود که در حال حاضر حدود ۲۸۵ هزار گلکسی نوت 7 هنوز در بازار باقی مانده است و اگر کاربران در فرصت محدود آنها را به کمپانی سازنده برنگردانند، چیزی بیش از یک قطعه‌ی فلزی غیر قابل استفاده را در اختیار نخواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*