نمایشگاه CES 2017

نمایشگاه CES 2017 ؛ چه انتظاری از سامسونگ، ال جی، سونی، ایسوس و دیگر کمپانی‌های بزرگ داریم؟

آیا خودتان را برای یک نمایش بزرگ آماده کرده‌اید؟ سالانه سمپوزیوم بزرگی (که از امروز چندین هفته به آغاز آن بیشتر باقی نمانده است) تحت عنوان نمایشگاه CES 2017 برگزار می‌شود و ما صندلی‌های جلویی آن را رزرو کرده‌ایم. البته ما کمی شوخی کردیم، اما در این گردهمایی سالانه چه چیزهایی رخ خواهد داد؟

CES درواقع یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تکنولوژی است که سالانه در نوادا، لاس وگاس برگزار می‌شود. طی این رویداد بزرگ (که از تاریخ 16 الی 19 دی ماه برگزار می‌شود)، ما می‌توانیم آخرین اخبار شرکت‌ها را بشنویم و رونمایی‌های حوزه تکنولوژی دنیا را مشاهده کنیم. صدها برند بزرگ جهان در طول برگزاری این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و بازدیدکنندگان نیز این فرصت را خواهند داشت تا زودتر از هر کس دیگری، آخرین محصولات و دستاوردهای حوزه تکنولوژی را از نزدیک ملاقات کنند. اما دقیقا چه انتظاری باید نمایشگاه CES 2017 داشته باشیم؟ در این مقاله قصد داریم به تمامی انتظاراتمان از کمپانی‌های بزرگ، در طول برگزاری این مراسم بپردازیم.

‌ سامسونگ – Samsung

نمایشگاه CES 2017

آخرین رویداد خبری شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 با نسخه ویندوزی تبلت گلکسی تب پرو اس، نسخه هایی با کیفیت طراحی بالای ساعت هوشمند گیر اس 2 به علاوه تلویزیون‌ها و گجت های هوشمند خانگی همراه بود؛ اما اساسا خبری از حضور گوشی های هوشمند این غول کره‌ای نبود.

ما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که تغییری در برنامه های سامسونگ برای نمایشگاه CES 2017 به وجود خواهد آمد، اما بر اساس آخرین اخبار و شایعات به دست آمده، سامسونگ قرار است از تازه‌ترین نسل گوشی های میان رده سری Galaxy A خود در این نمایشگاه رونمایی کند.

ال جی – LG

نمایشگاه CES 2017

شرکت ال جی آخرین بار در نمایشگاه سی ای اس سال گذشته از تعدادی گوشی اندرویدی، گوشی های رده ابتدایی LG K7 و گوشی های میان رده LG K10 رونمایی کرد. شایعات حاکی از آن است که ال جی در نمایشگاه CES 2017 نیز گوشی میان رده دیگری را با خود همراه می‌کند. این گوشی میان رده به نظر می‌رسد که ال جی وی 5 (LG V5) نام خواهد داشت.

اما هیچ شواهدی وجود ندارد که کمپانی ال جی قصد رونمایی از پرچمدار آینده گوشی های سری جی خود، گوشی ال جی جی 6 (LG G6) را در این نمایشگاه داشته باشد. ما همچنین هیچ چیزی را نیز در خصوص رونمایی از گوشی ال جی جی فلکس 3 (LG G Flex 3) نشنیده‌ایم.

سونی – Sony

نمایشگاه CES 2017

رویداد خبری شرکت سونی در نمایشگاه سی ای اس سال گذشته تماما مربوط به نوآوری‌های صوتی و تصویری و همچنین کنسول پلی استیشن 4 بود. سونی نیز هیچ حرفی برای گفتن در خصوص موبایل‌های خود در این نمایشگاه نداشت.

علاوه بر این، شرکت ژاپنی سونی همین 4 ماه پیش بود که از پرچمدار جدید خود، گوشی موبایل اکسپریا زد ایکس رونمایی کرد. حالا در سی ای اس 2017 ما می‌توانیم از آخرین فعالیت‌های انجمن جهانی واقعیت مجازی (GVRA) متشکل از شرکت‌های سونی، سامسونگ، گوگل، اچ تی سی و چندی دیگر از کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی باخبر شویم.

اچ تی سی – HTC

نمایشگاه CES 2017

مغمولا اچ تی سی هر سال از یک پرچمدار رونمایی می‌کند و تنها 8 ماه است که از معرفی آخرین پرچمدار این شرکت به نام HTC 10 می‌گذرد. بنابراین، ما شک داریم که گوشی هوشمند رده بالایی از این برند تایوانی در نمایشگاه CES 2017 ببینیم. به نظر می‌رسد که آن‌ها قصد دارند از آخرین دستاورد خود در حوزه واقعیت مجازی یا به طور دقیق‌تر، یک نسخه بهبود یافته از هدست HTC Vive رونمایی کنند.

هواوی – Huawei

نمایشگاه CES 2017

ما این را می‌دانیم که ریچارد یو (Richard Yu)، مدیرعامل شرکت چینی هواوی در پنجم ژانویه (16 دی ماه) نطق خود را برای یک رویداد خبری در نمایشگاه CES 2017 آماده کرده است و همین دلیل خوبی برای این است که بدانیم سخت افزار جدیدی در راه است. با این اوصاف این سخت افزار نمی‌تواند یک فبلت باشد، چرا که هواوی تنها چند هفته پیش بود که فبلت میت 9 را معرفی کرد.

این احتمال وجود دارد که هواوی در این گردهمایی از نسخه آمریکایی میت 9 رونمایی کند. علاوه بر این، می‌توانیم انتظار به‌روزرسانی ساعت هوشمند هواوی واچ را نیز داشته باشیم، اما تا بدین لحظه هیچ شایعه و خبری در ارتباط با آن به بیرون درز پیدا نکرده است.

در هر صورت، ما در این مراسم خواهیم بود تا برای شما نطق اصلی آقای یو را تحت پوشش خبری قرار دهیم.

آنر – Honor

نمایشگاه CES 2017

آنر (شرکت زیرمجموعه هواوی) در نظر دارد تا از دستگاه‌های جدید خود برای بازار ایالات متحده رونمایی کند و این نخستین باریست که آن‌ها را در نمایشگاه سی ای اس می‌بینیم. شواهد حاکی از رونمایی این شرکت از یک گوشی با نمایشگری فاقد حاشیه کناری و خمیده به نام آنر مجیک (Honor Magic) است.

ایسوس – Asus

نمایشگاه CES 2017

ایسوس مدتیست که از دستگاه‌های جدیدی نظیر لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل رونمایی نکرده است. به همین خاطر است که آنها میزبان یک رویداد خبری بزرگ به نام “Zennovation” در  چهارم ژانویه (15 دیه ماه) هستند. به نظر می‌رسد یکی از دستگاه‌های قابل رونمایی آن‌ها، گوشی ایسوس زنفون 3 زوم (Asus ZenFone 3 Zoom) خواهد بود که اخیرا تصاویر و مشخصاتی از آن به بیرون درز پیدا کرده است. مهم‌ترین مشخصه این گوشی استفاده از یک دوربین دوگانه در قاب پشتی آن است. انتظار می‌رود یکی از لنزهای این دوربین معمولی بوده و دیگری ازاپه کننده زوم اپتیکال برای به ارمغان آوردن تصاویری با کیفیت است.

شیائومی – Xiaomi

نمایشگاه CES 2017

این برای نخستین بار در تاریخ شرکت شیائومی است که قصد دارد در نمایشگاه سی ای اس حضور یابد. علاوه بر این، شیائومی قصد دارد همزمان با این نمایشگاه، از محصولات قابل عرضه جدید خود برای بازارهای جهانی نیز رونمایی کند. هنوز خبر خاصی از این محصولات به بیرون درز پیدا نکرده است، اما ما می‌توانیم تعهد بدهیم که قطعا شیائومی حضور جذابی را در نمایشگاه CES 2017 خواهد داشت. در زیر می‌توانید تیزر رسمی حضور شیائومی در نمایشگاه CES 2017 را مشاهده کنید.

احتمال رونمایی از یک گوشی جدید بسیار زیاد است. علاوه بر این ما می‌توانیم امیدوار باشیم که فروش جهانی گوشی شیائومی می میکس (که در حال حاضر به صورت محدودی در چین به فروش می‌رسد) نیز رسما با این نمایشگاه آغاز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*