کورتانا در لوازم خانگی

کورتانا به زودی در تمامی لوازم خانگی هوشمند به کار خواهد رفت

مدتی قبل شایعاتی منتشر شد که در آن مایکروسافت در تعقیب رفتار گوگل و آمازون، در نظر داشت تا یک دستگاه هاب خانگی و قدرت گرفته از دستیار صوتی کورتانا (Cortana) را ارائه کند. اخبار جدید فاش شده از سوی غول نرم افزاری دنیا نشان می‌دهد نه تنها این شایعات پوچ و بی‌اساس نبوده‌اند، بلکه در واقع به گوشه‌ای از یک برنامه بسیار بزرگتر اشاره کرده و هدفی بسیار وسیع‌تر پشت آن خوابیده است. مایکروسافت در واقع تصمیم دارد تا کورتانا، هر جایی که ردی از ویندوز 10 پیدا می‌شود حضور پیدا کند، از همین رو در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور کورتانا در لوازم خانگی هوشمند خواهیم بود.

قدم گذاشتن کورتانا در لوازم خانگی

کورتانا، دستیار شخصی هوشمند در ویندوز فون نسخه 8.1، مایکروسافت بند (Microsoft Band) و ویندوز 10 است که توسط خود مایکروسافت ساخته شده و توسعه پیدا کرده است. این نام از شخصیت کورتانا برگرفته شده که به شخصیتی دارای هوش مصنوعی در مجموعه هیلو اشاره می‌کند. نکته جالب درباره این دستیار، منطقه‌ای بودن آن است و سبب می‌شود تا صدای خود را با همه زبان‌ها، فرهنگ‌ها و الگوهای گفتاری مطابقت بدهد. به عنوان نمونه، نسخه انگلستان کورتانا با لهجه بریتیش سخن گفته و اصطلاحات بریتانیایی به کار می‌برد. کورتانا به تناسب نیاز کاربر خود را سازگار کرده و اطلاعات مربوطه را بر اساس منطقه مانند تیم‌های محلی، کسب‌ و کار، سری‌های تلویزیون و دیگر موارد نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که محدودیت این دستیار صوتی به گجت‌های یاد شده به اتمام رسیده و به زودی شاهد حضور کورتانا در لوازم خانگی و اجرای نقشی پررنگ در اینترنت اشیا توسط آن خواهیم بود.

بعد از اعلام خبر تلاش مایکروسافت برای پشتیبانی ویندوز 10 از چیپست‌های آرم (ARM)، به نظر رسید که این شرکت به زودی در تعقیب گوگل کروم بوک (Chromebook)، در رتبه بعدی آن ایستاده و از این پس نقش مهمی را در بازار موبایل ایفا خواهد کرد. گفتنی است مایکروسافت برنامه‌های مهمی برای بازگشت مجدد به بازار گوشی‌های هوشمند دارد، چرا که هیچ یک از تلاش‌هایش تاکنون نتیجه مناسبی نداشته و سهم قابل توجهی از فروش بازار را از آن خود نکرده است. این پشتیبانی البته محدود به دنیای موبایل نشده و هدفی بسیار بزرگتر در سر دارد. دیگر جنبه‌های این پشتیبانی به دنیای وسیع اینترنت اشیا مرتبط خواهد بود، از همین رو برنامه بعدی مایکروسافت، توسعه ویندوز 10 بر روی دیگر دستگاه‌های خانگی است تا به این وسیله مغز نرم افزاری یخچال فریزر، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و در کل هر وسیله دارای صفحه نمایش در منزل، ویندوز 10 مایکروسافت باشد.

کورتانا در لوازم خانگیبا قدرت گرفتن هر وسیله‌ای از ویندوز 10، قدم بعدی مایکروسافت به فعال‌سازی کورتانا بر روی تمامی این دستگاه‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد. طی یک آپدیت تمامی دستگاه‌ها به قابلیت برقراری ارتباط از طریق صوت مجهز خواهند شد، اما مایکروسافت این امکان را برای تجربه و استفاده همه جانبه از کورتانا، تنها محدود به دستگاه‌های دارای صفحه نمایش کرده است.

راه پیدا کردن ویندوز 10 و همراه آن کورتانا در لوازم خانگی هوشمند، در حالی که هنوز مردم هیچ برنامه‌‌ای برای خرید دستگاه هاب خانگی مایکروسافت ندارند، کمی عجیب به نظر خواهد رسید، اما مطمئنا مایکروسافت به زودی برنامه‌ای مشخص به منظور حفط تعادل بین توزیع هاب خانگی و در ادامه انتشار ویندوز 10 برای دستگاه‌های خانگی پیدا خواهد کرد. دستیار صوتی کورتانا ابتدا همانند سیری (Siri) در آیفون، برای کاربران گوشی‌های هوشمند ویندوز فون ارائه شده بود. این دستیار در ادامه به کامپیوترهای خانگی، لپ تاپ‌ها و تبلت‌های دارای ویندوز 10 و همچنین کنسول بازی ایکس باکس راه پیدا کرد. به زودی شاهد آن خواهیم بود که کورتانا بر روی تمامی دستگاه‌های دارای صفحه نمایش و دارای قابلیت اتصال به دنیای اینترنت (اینترنت اشیا) نیز فعال شود.

کورتانا در لوازم خانگی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*