مهاجرت از آی او اس به اندروید به کمک گوگل درایو آسان‌تر خواهد شد (1)

مهاجرت از آی او اس به اندروید به کمک گوگل درایو آسان‌تر خواهد شد + لینک دانلود

مهاجرت از آی او اس به اندروید (و بالعکس) یکی از بزرگترین نگرانی‌های هر کاربری خواهد بود زیرا تمامی اطلاعات شخصی او حالا می‌بایست در یک پلتفرم جدید به نمایش در آید و در این میان همیشه ترس از نابود یا گم شدن بعضی از اطلاعات وجود دارد. هر چه که باشد حالا کمپانی‌های توسعه‌دهنده این دسته از پلتفرم‌ها سخت در تلاش هستند، انتقال دقیق و سالم اطلاعات کاربران به سیستم عامل خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. شرکت گوگل نیز یکی از این شرکت‌ها است که به تازگی خبرهایی از اضافه شدن سرویس درایو (Google Drive) به این بخش به گوش می‌رسد.

مهاجرت از آی او اس به اندروید به کمک گوگل درایو آسان‌تر خواهد شد (2)

اگر به یاد داشته باشید، چند ماه پیش خبرهایی در مورد به‌روزرسانی صفحه Switch (مهاجرت به اندروید) در وب سایت اندروید گوگل، منتشر شد. آن روز باخبر شدیم که برنامه‌های پیشفرض بیشتری از این کمپانی به کمک این انتقال خواهند آمد. در واقع روش کار به این صورت است که کاربری که قصد مهاجرت از آی او اس به اندروید را دارد می‌بایست ابتدا برنامه‌های پیشفرض اندرویدی مانند Google Photos و Contacts و یا Google Drive را برای دستگاهی که دارای سیستم عامل آی او اس هستند، دانلود کرده و آنها را نصب کند.

اما با این وجود، هنوز هم مهاجرت از آی او اس به اندروید کار سخت و دشواری به حساب می‌آید. هر چند این کار برای گوشی های سری گوگل پیکسل بسیار آسان خواهد بود. زیرا به طور پیشفرض یک آداپتور USB-C OTG در جعبه دستگاه قرار گرفته است که با اتصال سر دیگر آن به اسمارت فون قبلی خود، به سادگی می‌توانید اطلاعات شخصی گوشی را به پرچمداران جدید گوگل انتقال دهید.

نحوه مهاجرت از آی او اس به اندروید به کمک گوگل درایو چگونه خواهد بود؟

اما با تمامی این اوصاف، به تازگی شرکت گوگل در صفحه Switch وب سایت خود از پشتیبانی کامل و مستقل سرویس Google Drive در زمینه مهاجرت از آی او اس به اندروید حرف‌هایی به میان آورده است. این برنامه را می‌توانید از وب سایت اندروید گوگل دانلود کرده و بر روی گوشی یا تبلت مجهز به سیستم عامل آی او اس خود نصب کنید. سپس به بخش تنظیمات رفته و گزینه Backup را انتخاب کنید. از آنجا نیز می‌بایست بر روی گزینه Start Backup اشاره کنید.

سپس بر روی گوشی اندرویدی جدید خود تنها کافیست آدرس جیمیل خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا هر کدام از اطلاعات شخصی شما، به جایی که به آن تعلق دارد ارسال شود. برای مثال اطلاعات مربوط به مخاطبین در برنامه Contacts قابل مشاهده خواهد بود. تصاویر نیز در گالری اپلیکیشن Google Photos قرار می‌گیرند. از طرفی به اطلاعات قرارهای ملاقات و برنامه‌های روزانه شما نیز آسیبی نخواهد رسید و تمامی آنها را می‌توانید در برنامه Google Calendar مشاهده کنید.

در اطلاعات ذکر شده در وب سایت اندروید گوگل، هیچ خبری از پیام‌های کاربران نبود. در حقیقت این طور به نظر می‌رسد که هنوز این متد از انتقال پیام‌ها و  اس ام اس‌های کاربران به گوشی جدید اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند. تنها راه ممکن به منظور انتقال سالم این دسته از اطلاعات، اتصال دو دستگاه آی او اس و اندرویدی با استفاده از یک کابل OTG است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*