مقایسه مک بوک های 2016

مقایسه مک‌بوک‌های 2016؛ جدیدترین لپتاپ‌های اپل چه تفاوتی با هم دارند ؟

در این مطلب به مقایسه مک بوک های 2016 اپل یعنی مک‌ بوک 12 اینچ، مک‌ بوک ایر، مک‌ بوک پرو 13 اینچ و مک‌ بوک پرو 15 اینچ پرداخته ایم.با گجت نیوز همراه باشید تا آخرین لپ تاپ های کمپانی اپل رو با هم مقایسه کنیم.

مقایسه مک بوک های 2016 : مک بوک 12 اینچ، مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچ و مک بوک پرو 15 اینچ

اندازهمقایسه مک بوک های 2016

لزومی ندارد با این‌همه عدد گیج شوید. مک بوک ایر دیگر نازک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ بین این مجموعه نیست. این لپ‌تاپ‌ها ازلحاظ اندازه و از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین ابعاد عبارت‌اند از: مک بوک 12 اینچ، مک بوک پرو 13 اینچ، سپس مک بوک ایر و درنهایت مک بوک پرو 15 اینچ.

وزنمقایسه مک بوک های 2016

سنگین‌ترین لپ‌تاپ، مک بوک پرو 15 اینچ است که تقریباً 2 برابر نسخه‌ی 12 اینچ وزن دارد؛ اما مک بوک‌های با اندازه متوسط، فقط حدود 30 گرم اختلاف وزن‌ دارند.

جنس ساخت مک بوکمقایسه مک بوک های 2016

در مقایسه مک بوک های 2016 از لحاظ جنس بدنه، کارمان چندان سخت نیست، زیرا اپل همچنان برای ساخت لپ‌تاپ‌هایش از فلز آلومینیم بهره می‌برد.

رنگ‌هامقایسه مک بوک های 2016

مک بوک 12 اینچ، با ارائه 4 رنگ متالیک، در زمینه انتخاب رنگ، گزینه‌های بیشتری به خریدار ارائه می‌دهد؛ اما باقی مک بوک‌ها همچنان در رنگ نقره‌ای-خاکستری ثابت باقی‌مانده‌اند.

اندازه صفحه‌نمایشمقایسه مک بوک های 2016

مک بوک‌های ارائه‌شده در سال 2016، به سه اندازه مختلف تقسیم‌شده‌اند:12 اینچ، 13.3 اینچ و 15.4 اینچ.

کیفیت صفحه‌نمایشمقایسه مک بوک های 2016

در این زمینه، مک بوک ایر به دلیل پایین‌ترین کیفیت در قعر جدول قرار می‌گیرد؛ اما 3 مک بوک باقی‌مانده کم‌وبیش کیفیت یکسانی در حدود 220 پیکسل بر اینچ دارند.

ترک‌پدمقایسه مک بوک های 2016

در این زمینه هم تنها مک بوک ایر از تکنولوژی قدیمی ترک‌پد استفاده می‌کند؛ اما در مدل‌های دیگرِ مک بوک، از فناوری فورس تاچ (Force Touch) استفاده‌شده است. با استفاده از این فناوری می‌توان بر اساس فشار واردشده به ترک پد، از قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی بهره گرفت. در کنار سنسورهای موردنظر ، یک موتور، موسوم به Taptic‌ نیز در ترک‌پد اپل قرارگرفته است. این بدین معنا است که پس از فشار دادن ترک‌پد لرزش خاصی زیردست احساس می‌شود که از طریق آن می‌توان متوجه دریافت دستور توسط ترک‌پد شد.

نوار لمسی (Touch Bar)مقایسه مک بوک های 2016

این نوار لمسی جایگزین نوار بالای کیبورد شده است که عمدتا عملکردی به‌عنوان میانبر برای برنامه‌های مختلف دارد. مک بوک پرو 13 اینچ در دو مدل همراه و بدون نوار لمسی عرضه‌شده است؛ اما همه‌ مک بوک پروهای 15 اینچ این نوار را دارند.

 سنسور اثرانگشتمقایسه مک بوک های 2016

نوار لمسی همچنین سنسور اثرانگشت دارد. یک ویژگی امنیتی که در دیگر مدل‌ها یافت نمی‌شود.

پردازندهمقایسه مک بوک های 2016

پردازنده‌های مک بوک‌های مختلف معمولا هرچقدر هم ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند، اما اسامی آن‌ها کم‌وبیش یکسان است. در مقایسه مک بوک های 2016 ، تنها مک بوک ایر از پردازنده‌های نسل پنجم اینتل استفاده می‌کند. باقی مدل‌ها از پردازنده نسل ششم اینتل موسوم به اسکای‌لیک (Skylake) بهره می‌برند.

گرافیکمقایسه مک بوک های 2016

با استثناء قرار دادن مک بوک پرو 15 اینچ، تمام مک بوک‌های دیگر از گرافیکی استفاده می‌کنند که درون پردازنده تعبیه‌شده است. مدل 15 اینچی هم از گرافیک‌های Radeon Pro استفاده می‌کند. گرافیک Radeon Pro 450 برای مدل پایه و Radeon Pro 455 برای مدل پیشرفته‌تر.

حافظه رممقایسه مک بوک های 2016

8 گیگابایت کمترین مقدار از رم است که در مدل‌های این نسل از مک بوک پیدا می‌کنید. رم 16 گیگابایت هم برای مدل مک بوک پرو 13 اینچ به‌صورت شخصی‌سازی‌شده قابل‌خرید است. مدل 15 اینچ پرو هم 16 گیگابایت رم دارد.

حافظه داخلیمقایسه مک بوک های 2016

از لحاظ حافظه داخلی، اپل حق انتخاب زیادی به خریدار داده است. در مدل مک بوک پرو 13 اینچ ساده، حافظه 512 گیگابایت و 1 ترابایت به‌صورت سفارشی قابل‌خرید است. در مدل مک بوک پرو 13 اینچ همراه با نوار لمسی، حافظه 256 گیگابایت و 512 گیگابایت، هر دو به‌صورت استاندارد قابل سفارش بوده ولی برای حافظه 1 ترابایت، مشتری باید به‌صورت سفارشی درخواست بدهد.

مدل مک بوک پرو 15 اینچ، به‌صورت پایه در دو حافظه‌ 256 و 512 عرضه می‌شود. برای خرید لپ‌تاپ همراه با حافظه 1 ترابایت، خریدار، چنین حافظه‌ای را باید درخواست بدهد. هرچند، اگر به پردازنده 3.6 گیگاهرتز i7 ارتقاء دهید، حافظه 512 استاندارد بوده و حافظه 1 یا 2 ترابایت به‌صورت سفارشی، مستقیم از طرف اپل ارسال می‌شود.

پورت‌هامقایسه مک بوک های 2016

در مقایسه مک بوک های 2016 از لحاظ پورت فقط در مدل مک بوک ایر، پورت USB مدل A وجود دارد. در تمام مدل‌های دیگر پورت‌ها فقط از نوع USB-C هستند.

درگاه کارت حافظه SDمقایسه مک بوک های 2016

بازهم فقط در مدل مک بوک ایر ما شاهد وجود درگاه کارت حافظه SD هستیم. حذف این مورد در مدل‌های دیگر باعث بروز انتقادهای زیادی شده است.

پورت شارژمقایسه مک بوک های 2016

در مک بوک 12 اینچ و مک بوک‌های پرو، می‌توانید از پورت‌های Thunderbolt/USB-C برای شارژ کردن لپ‌تاپتان استفاده کنید. مک بوک ایر هم یک درگاه جداگانه برای این کار به نام مگ‌سیف (MagSafe) اختصاص داده است.

در مدل‌های جدید مک بوک پرو، استفاده از پورت USB-C، به‌عنوان پیشرفت تلقی می‌شود؛ چون با استفاده از این پورت‌ها می‌توانید در هر طرف لپ‌تاپ آن را به شارژر متصل کنید.

جک هدفونمقایسه مک بوک های 2016

تمام مدل‌های مک بوک از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌برند.

باتریمقایسه مک بوک های 2016

اگرچه اطلاعات مربوط به عمر باتری که توسط شرکت تولیدکننده اعلام می‌شود خوش‌بینانه ارائه می‌شوند ، اما به دلیل اینکه هدف اصلی مطلب مقایسه مک بوک های 2016 است، به آن می پردازیم. از لحاظ تئوری، باتری مک بوک ایر باید از همه بیشتر دوام داشته باشد.

وب‌کممقایسه مک بوک های 2016

مدل 12 اینچ تنها موردی است که وب‌کمی با کیفیت 720p HD ندارد.

سیستم‌عاملمقایسه مک بوک های 2016

با توجه به اینکه در این مطلب به مقایسه مک بوک های 2016 اپل پرداخته ایم، پس تمام این کامپیوتر‌ها شامل آپدیت جدید سیستم‌عامل خواهند بود. در حال حاضر هم این سیستم‌عامل macOS Sierra است.

تاریخ عرضه مک بوک‌ ها

مقایسه مک بوک های 2016

مک بوک ایر در سال گذشته عرضه شد. به همین دلیل ازلحاظ سخت‌افزاری این‌قدر با مدل‌های دیگر تفاوت دارد. باقی مدل‌ها همگی در سال جاری عرضه‌شده‌اند.

قیمتمقایسه مک بوک های 2016

قدیمی‌ترین مدل -مک بوک ایر- کمتر از همه جیب شمارا خالی خواهد کرد. به دلیل وجود پورت‌های مختلف و این موضوع که می‌توانید رم آن را ارتقا دهید، خرید مک بوک ایر بسیار به‌صرفه خواهد بود.

اما به دلیل قدیمی‌تر بودن این مدل نسبت به مدل‌های دیگر، به‌احتمال‌ زیاد، اپل زودتر از همه دست از پشتیبانی این محصول خواهد کشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*