همکاری شارپ و سامسونگ در بخش پنل LCD تلویزیون به پایان خواهد رسید (2)

شارپ فروش پنل LCD تلویزیون به سامسونگ را متوقف می‌کند

شارپ (Sharp)، کمپانی ژاپنی فعال در حوزه تکنولوژی است که طی سال‌های اخیر روزگار، روی خوش خود را به آن نشان نداد. پس از تجمیع این شرکت با دیگر کمپانی‌ها، در آینده شاید دیگر هیچ نامی از شارپ را در خبرهای تکنولوژی ندیده و نشنویم. هر چه که باشد اخیرا خبرهایی از فسق قرار فی ما بین شارپ و سامسونگ در بخش پنل‌های نمایشی تلویزیون به گوش می‌رسد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

همکاری شارپ و سامسونگ تا پایان سال میلادی جاری ادامه خواهد داشت

اوایل سال جاری خبر فروش شارپ به شرکت فاکس کان را منتشر کردیم؛ در حقیقت حالا فاکس کان مالک شارپ به حساب می‌آید. در ادامه فاکس کان تصمیمی گرفت طی یک سرمایه‌گذاری مشترک، نام این شرکت را به Sakai Display Products تغییر دهد. شرکت Sakai (و قبل از آن شارپ) طی قرارداد منعقد شده با سامسونگ، هر ساله پنج میلیون پنل نمایشی LCD تلویزیون را به کمپانی کره‌ای تحویل می‌داد. شاید جالب باشد بدانید که این میزان از پنل نمایشی برابر با 11 درصد از تولید جهانی است. اما هم اکنون شرکت فاکس کان تصمیم گرفته است به همکاری خود با سامسونگ پایان داده و دیگر هیچ پنل نمایشی تلویزیون را به این غول گوشی‌ساز نفروشد. البته لازم به ذکر است که تا پایان سال میلادی جاری، طی قراردادی که بین شارپ و سامسونگ تنظیم شده بود، این کمپانی ژاپنی می‌بایست 2 تا 3 میلیون پنل نمایشی LCD در ابعاد 40 و 60 اینچ را تولید کرده و به سامسونگ ارائه کند.

همکاری شارپ و سامسونگ در بخش پنل LCD تلویزیون به پایان خواهد رسید (2)

کاهش قیمت جهانی پنل‌های LCD آسیب زیادی را به بخش مالی شرکت شارپ وارد ساخته است. به همین دلیل مالک جدید این شرکت تصمیمی مبنی بر بازگشت سود در این بازار طی سه ماهه اول سال 2018 میلادی را در سر دارد. از این رو طی قرارداد جدید شارپ و سامسونگ ، قیمتی بالاتر برای این دسته از پنل‌ها پیشنهاد شده بود که کمپانی کره‌ای از موافقت با آن چشم‌پوشی کرد و شارپ نیز از ادامه همکاری با این شرکت در سال‌های آینده، سر باز زد.

فاکس کان هم اکنون در حال تمرکز بر روی دسته‌ای از تلویزیون‌ها با نام برند Sharp Aquos است. این شرکت تصمیم دارد فروش این سری از تلویزیون‌های خود را در سال 2018 دو برابر کرده و میزان آن را به 10 میلیون در سال افزایش دهد. بر اساس موارد ذکر شده، این پروژه از طریق تمرکز بر روی بازارهایی که نیاز بیشتری به تلویزیون‌هایی با ابعاد بزرگ دارند، قابل اجرا خواهد بود. در هر صورت فعلا صحبت‌ها و شایعاتی مبنی بر احتمال همکاری سامسونگ با ال جی دیسپلی به گوش می‌رسد. از آن جایی که این دو شرکت رقیب جدی یکدیگر در این بخش به حساب می‌آیند، فراهم کردن نیازهای پنل LCD سامسونگ از سوی ال جی کمی عجیب به نظر خواهد رسید. در هر صورت هنوز خبر خاصی از امضای قرارداد بین این دو کمپانی کره‌ای نام آشنا منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قضیه چیه همه با سامسونگ لج کردن D: