تماشا کنید: موجودات فضایی چه شکلی هستند؟ (دوبله فارسی گجت نیوز)

ما همیشه کنجکاویم تا در خصوص شکل ظاهری موجودات فضایی اطلاعاتی را کسب کنیم. به عقیده بسیاری از دانشمندان، به جز کره زمین در جایی از دریای بیکران هستی موجوداتی هوشمند در حال زندگی هستند، ولیکن فاصله زیاد آن‌ها با ما باعث شده تا هیچگاه با یکدیگر برخوردی نداشته باشیم.

تا بدین لحظه، هیچ یک از تحقیقات نتوانسته به طور قطع ثابت کند که این موجودات دارای چه شکل، اندازه و رنگی هستند. با این اوصاف، دانشمندان صفاتی را برای این موجودات در نظر گرفته‌اند که محال است بیگانگان بدون آن‌ها زندگی کنند:

  • زندگی روی خشکی و توسعه تکنولوژی راکت‌ها
  • دید دو چشمی تا همانند انسان‌ها بتوانند فواصل را حدس بزنند
  • چشمانی نزدیک به مغز، به خاطر فاصله کم زمانی دریافت سیگنال های مغزی و عملکرد
  • داشتن حداقل 2 پا برای راه رفتن
  • و همچنین داشتن دست‌هایی با حداقل 3 انگشت تا بتوانند ابزار را به راحتی در دست بگیرند

این‌ها تماما صفاتی هستند که برای این موجودات فضایی می‌توان حدس زد و انتظار داشت تا آن‌ها به این سبک و سیاق خلق شده باشند؛ بنابراین موجودات فضایی تا حدودی شبیه به ما خواهند بود و به نوعی انسان نما هستند.

توصیف دانشمندان از شکل ظاهری و زندگی موجودات فضایی

کلینتون ریچارد داوکینز (Clinton Richard Dawkins)، نام یک دانشمند بریتانیایی رفتارشناس، زیست شناس فرگشتی و همچنین نویسنده‌ی کتاب های علمی عمومی است. به عقیده وی این قضیه چنان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. او می‌گوید:

بلوک‌های بیولوژی شبیه به پروتئین و دی ان ای، می‌توانند در هر جایی از جهان ساخته شوند.

موجودات فضایی چه شکلی هستند

اگر واقعا چنین چیزی درست باشد، زندگی موجودات فضایی تقریبا شبیه به انسان‌ها خواهد بود. در واقع باید در انتظار بیگانگانی باشیم که همانند انسان‌ها هم راه می‌روند و هم صحبت می‌کنند. هرچند در اینجا خورشید همه چیز را با چالشی مواجه می‌کند. نیل دیگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson)، یک اخترفیزیکدان آمریکایی و مروج علم است. او در این خصوص می‌گوید:

موجودات فضایی نیز ممکن است همانند ما از مواد شیمیایی نظیر هلیوم، کربن و اکسیژن ساخته شده باشند، اما این بدان معنا نخواهد بود که حتما شکل ظاهری آن‌ها هم شبیه به ما انسان ها باشد. اگر همه چیز به همین شکل باشد، قطعا زندگی هوشمندانه‌ای در جای دیگری از جهان بیکران هستی توسط بیگانگان و درست همانند ما بر روی زمین، در جریان است.

به راستی که موجودات فضایی چه شکلی هستند؟ دیدگاه خود را در ارتباط با این مقاله از بخش نظرات زیر همین مطلب، با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. واقعا بعضی وقتا که فکرشو میکنم که دنیاهای دیگه و موجودات دیگه وجود دارند و فاصله های نوری باعث شده که هنوز دسترسی به انها امکان پذیر نباشه یا در خصوص کتیبه های قدیمی در خصوص بیگانگان فضایی با کاهواره شوالیه سیاه. راکتور بیگانه رو کره ماه و …یه طوری تو خلا فرو میرم …

  2. مطمئن باش هرجوری باشن ماها با این دانش ک تا ماه بیشتر نرفتیم ب مغزمونم خطور نمیکنه چ شکلین.

    • ( در واقع ظاهر اولین حیات بیگانه ای که انسان‌ها کشف خواهند کرد شبیه آن‌چه تمامی افراد متصور هستند نخواهد بود)ما انسان ها از موجودایی مثله میکروب ها منشا گرفتیم و معلوم نیس در اینده چ شکلی تکامل پیدا کنیم.ولی ی چیز دیگم هس ک میگه علاوه برظاهر ریاضیات و قوانین هم فرق داره.(ی مثال ساده مثله شاید 2×2جوابش چار نباشه اونجا)با این نفاسیر حتی ی درصد هم درست نیس فکرمون.باس منتظر بود تا بیان…

  3. به عقیده ی من موجودات فضایی هشومند دارای چشمان و مغز بزرگ هستند و بینی و فک کوچکی دارند دلیل آن این است که با توجه به علایم و نشانه های انسانهای اولیه که دارای فک بزرگ و مغز های کوچک هستند میتوان به این نتیجه رسید که در واقع موجودات بیگانه فضایی تکاملی از نسل انسان هستند ! هر چقدر به جلوتر میرویم رابطه بین اندازه ی سر ودهان معکوس میشود

  4. گجت جون مرسی ازمطالب خوب وارزشمندت

  5. بسیارررر عالیییییییی…….

  6. سلام .عالی بود . فقط خدا به خیر کنه ….به نظرم باید مو داشته باشن …چون این طوری که تو عکس هست مثل خوک میمونن.

  7. فک کنم فضاییا شبیه به اینین که تو عکس مطلب هست. چون هر مطلبی دیدم هر عکسی دیدم تقریبا یه این شکل و شمایل بودن! اگه این شکلی باشن خیلی چندشن ?

  8. ممنون خیلی مطلب مفید و جالبی بود آقای کریمی

  9. واییییییییییییییییییییییییییییییییی گجت جون چیکار کردی؟؟؟؟
    عالی بود همه چیزش واقعا لذت بردم