آیفون 8 با صفحه نمایش OLED منحنی شکل و فناوری جدید لمسی

آیفون 8 با صفحه نمایش OLED منحنی شکل و فناوری جدید لمسی معرفی می‌شود

آخرین و پیشرفته‌ترین مدل از صفحه نمایش‌های OLED اپل، در آیفون 8 به کار خواهد رفت. صفحه نمایش OLED آیفون از حالت تخت و صاف بودن خارج می‌شود و منحنی‌شکل خواهد بود. همچنین این OLED از یک فناوری جدید لمسی بهره خواهد برد.

شایعات زیادی شنیدیم که بیان می داشت اپل می خواهد مدل پیشرفته‌ی آیفون خود در سال 2017 را با صفحه نمایش OLED و با اندازه‌ی 5.5 اینچی ارائه کند، در حالی‌که مدل‌های جدید همچنان از همان LCDهای متدوال استفاده می‌نمایند. اما گزارشات دقیق‌تر می‌گویند که اپل مایل است از صفحه‌های منحنی در گوشی‌های خود استفاده کند، فناوری که قبلا سامسونگ در گلکسی S7 از آن استفاده کرده بود و این گوشی عنوان بهترین صفحه نمایش در بین گوشی های موجود لقب گرفته بود.

آیا اپل از صفحه نمایش OLED استفاده خواهد کرد؟

چندی قبل گفته می‌شد که اپل علاقه‌‌مند است تا از فناوری OLED در مدل‌های جدید گوشی‌های خود استفاده نماید، اما علی‌رغم میل باطنی‌اش و به دلیل محدودیت‌هایی که در تامین OLED وجود دارد، نمی‌واند از این فناوری استفاده کند. در واقع سامسونگ تنها تامین‌کننده صفحه نمایش‌های OLED شرکت اپل در سال 2017 است و قصد دارد با همکاری شرکت‌های ال جی و شارپ تولیدات خود را در سال 2018 افزایش دهد، اما این محدودیت تولید ممکن است نظم و ترکیب مراسم دهمین سال تولید آیفون را با تغییر مواجه کند.

بنا به آمار و ارقام موجود، ظاهرا تعداد OLEDهای منحنی سالیانه‌ای که سامسونگ برای شرکت اپل در نظر گرفته، حدودا بین 70 میلیون تا 100 میلیون بوده که این تعداد بر اساس تخمین‌های گذشته است و نصف آن تعدادی است که گوشی‌های اپل در بازار به فروش می‌روند. یعنی اپل سالیانه حدودا به 200 میلیون صفحه نمایش OLED نیاز دارد.

بر روی کاغذ نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که سال آینده شرکت اپل با صفحه نمایش‌های منحنی به بازار بزرگ گوشی‌های موبایل وارد شود، اما  برای اینکه در رقابت با گوشی‌های سامسونگ عقب نماند و در واقع از آن فاصله بگیرد، می‌تواند از یک فناوری جدید در صفحه نمایش‌های خود بهره ببرد و این قابلیت در گوشی به وجود بیاید که با لمس هر سمت از دستگاه توسط کاربر، پاسخی از جانب گوشی داده شود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این مورد وجود ندارد، اما اپل نشان داده است که همیشه هم موافق با خط سیر فناوری عمل نمی‌کند.

از دیگر شایعاتی که در مورد بازطراحی گوشی آیفون 8 وجود دارد این است که قابلیت شارژ وایرلس دارد، دارای بدنه‌ای شیشه‌ای است، کلید سخت‌افزاری Home را نخواهد داشت، صفحه نمایش آن بدون حاشیه است و از حسگر اثر انگشت انحصاری بهره خواهد برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*