اپل در حال رایزنی با مقامات هندی برای تولید آیفون در خاک این کشور است

اپل در حال رایزنی با مقامات هندی برای تولید آیفون در خاک این کشور است

کشور هند به عنوان سومین بازار بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند در جهان شناخته می‌شود و بعد از بازار کشور چین، از اهمیت بسیار بالایی برای سازندگان برخوردار است. با توجه به قوانین سخت‌گیرانه‌ی این کشور در زمینه‌ی اختصاص دادن سهم بازار به تولیدکنندگان داخلی، حالا اپل نیز به دنبال این است که بخشی از تولید آیفون‌های خود را در خاک کشور هند به انجام برساند.

اخیرا دو تن از مقامات ارشد دولتی کشور هند با روزنامه‌ی وال استریت ژورنال به گفتگو پرداخته و پرده از این اقدام اپل برداشته‌اند. این دو مقام دولتی که هویت آنها ناشناس باقی مانده است، اعلام کرده‌اند که اپل ماه گذشته نامه‌ای را به طور رسمی برای دولت هند ارسال کرده و با هدف گسترش مناسبات تجاری، برنامه‌های خود را برای آنها شرح داده است. گویا اپل درخواست جلسه‌ای با حضور مقامات وزارت بازرگانی این کشور را کرده تا مدیران این برند کوپرتینویی و کشور هند به صحبت بر سر این مسئله بپردازند.

بازار هند، سرزمینی بکر برای آیفون‌های اپل

در حال حاضر کشور هند بعد از آمریکا و چین، سومین بازار بزرگ مصرف‌کنندگان اسمارت فون در سراسر جهان محسوب می‌شود و موسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر (Gartner) در آمریکا پیش‌بینی کرده است که واردات تلفن‌های همراه هوشمند به این کشور در سال ۲۰۱۶، به رقم ۱۳۹ میلیون واحد برسد. البته طبق گزارش این موسسه، بخش عظیمی از اسمارت فون‌هایی که در این کشور به فروش می‌رسند، دارای سیستم عامل اندروید هستند و قیمتی کمتر از ۱۵۰ دلار دارند. سهم آیفون‌های اپل از بازار پرسود این کشور، تنها کمتر از ۵ درصد بوده است و این به معنای بکر بودن بازار اسمارت فون‌های هند برای اپل و یک فرصت فوق العاده برای این برند آمریکایی است.

اپل طی ماه‌های گذاشته سرمایه‌گذاری‌ خود بر روی کشورهای جنوب آسیا را افزایش داده است و حالا تاسیس خطوط تولید و محلی‌کردن تولیدات محصولات در این کشورها، می‌تواند گام بعدی این کمپانی برای موفقیت در این بازارهای نوظهور باشد.

اپل در حال رایزنی با مقامات هندی برای تولید آیفون در خاک این کشور است

کشور هند دارای قانونی است که به سبب آن، کمپانی‌های خارجی تنها زمانی می‌توانند به فروش مستقیم محصولات خود در این کشور بپردازند که حداقل ۳۰ درصد از تولیدات خود را در خاک این کشور و با استفاده از منابع تامین‌ شده توسط کارخانجات داخلی به انجام برسانند. حالا اپل نیز به دنبال این است که با راه‌اندازی خطوط تولید خود در این کشور، سرانجام بتواند فروشگاه‌های خرده‌فروشی‌اش را تاسیس کرده و به فروش مستقیم آیفون در هند بپردازد؛ این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید فاکس کان، یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان سخت افزاری اپل، دارای کارخانه‌ای در جنوب هند است و احتمالا اپل نیز با تکیه بر این توانایی و گسترش خطوط تولید فاکسکان، اقدام به ورود قدرت‌مندانه به خاک هند خواهد کرد.

گفتنی است که تولیدکنندگان بزرگی همچون سامسونگ و شیائومی پیش از این وارد بازار هند شده‌اند و بخشی از محصولات خود را در خاک این کشور تولید می‌کنند. کمپانی وان پلاس نیز مدتی پیش اعلام کرد که قصد دارد محصولات آینده‌ی خود را در این کشور تولید کند و به زودی اقدام به راه‌اندازی فروشگاه‌های خرده فروشی و سرویس‌دهی در کشور هند خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام خدا قوت یه جا گفتین با راه‌اندازی تولید خود در این کشور فکر کنم اشتباه نوشتین تصحیحش کنین