تاریخ آپدیت اندروید 7 برای گلکسی ای 5 مشخص شد

کاربران سامسونگ گلکسی A5 به زودی طعم اندروید 7 نوقا را خواهند چشید

بیش از دو سال از عرضه اولین گوشی سامسونگ گلکسی ای 5 (Samsung Galaxy A5) گذشته است؛ با این حال، این شرکت کره‌ای همچنان به انتشار آپدیت برای اسمارت‌فون میان‌رده‌ی محبوب خود ادامه می‌دهد. در همین راستا، به تازگی تاریخ عرضه آپدیت اندروید 7 برای گلکسی ای 5 از سوی یکی از اپراتورهای تلفن همراه اعلام شده است.

گلکسی ای 5 برای اولین بار در اواخر سال 2014 و با اندروید 4.4 کیت کت (KitKat) روانه بازار شد. با این حال، سامسونگ دو بار این گوشی را به نسخه‌های اندروید آپدیت کرد به طوری که در حال حاضر، کاربران گلکسی ای 5 قادر به آپدیت گوشی خود به اندروید مارشمالو هستند. این آپدیت، در ماه آگوست (اواخر مرداد و اوایل شهریور) منتشر شد و تمامی مدل‌های گلکسی ای 5 را به اندروید 6.0 ارتقا داد. هرچند به گفته بسیاری از کاربران، این آپدیت آخرین نسخه منتشر شده برای میان‌رده‌ی خوش‌ساخت سامسونگ بود.

تاریخ آپدیت اندروید 7 برای گلکسی ای 5 در ماه ژانویه تعیین شده است

اما گویا خبرهای خوشی در راه است؛ اپراتور آپتوس (Optus) -یکی از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در استرالیا- اخیرا ادعا کرده آپدیت اندروید 7 برای گلکسی ای 5 تا اواخر ماه ژانویه 2017 (اوایل بهمن ماه) برای این گوشی موبایل عرضه می‌شود. بر اساس ادعای این شرکت مخابراتی، آپدیت اندروید 7 برای گلکسی ای 5 در حال حاضر در مرحله آزمایش به سر برده و تا چند هفته آینده عرضه خواهد شد. هرچند این خبر از سوی یکی از اپراتورهای بزرگ کشور استرالیا اعلام شده، اما به احتمال زیاد، سامسونگ این به‌روزرسانی را برای دارندگان این گوشی در همه‌جای جهان عرضه خواهد کرد.

بسیاری از صاحبان مدل پایین‌تر سری A، یعنی گلکسی ای 3 (Samsung Galaxy A3) نیز امیدوارند با توجه به شباهت چیپ‌ست گلکسی ای 3 و ای 5 (به جز رم)، این آپدیت را برای دستگاه خود نیز دریافت کنند. اما متاسفانه اپراتور آپتوس صحبتی از این به‌روزرسانی به میان نیاورده و ما نیز تاکنون اطلاعات چندانی از این موضوع دریافت نکرده‌ایم. با این حال، به محض انتشار اخبار جدیدتر، آن را به اطلاع شما کاربران عزیز خواهیم رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*