جاده مجهز به پنل های خورشیدی

اولین جاده مجهز به پنل های خورشیدی در فرانسه افتتاح شد

دو روز پیش، اولین جاده مجهز به پنل های خورشیدی جهان در روستای “Tourouvre-au-Perche” واقع در نرماندی (Normandy) فرانسه با حضور وزیر محیط زیست و انرژی این کشور یعنی سگولن رویال (Ségolène Royal) افتتاح شد. به‌گفته سازندگان، پنل‌های تعبیه شده در این جاده یک کیلومتری توانایی تولید نیروی مورد نیاز چراغ‌های آن را دارند.

توسعه اولین جاده مجهز به پنل های خورشیدی ، 5.2 میلیون دلار هزینه داشته است

توسعه این جاده که از 9 هزار و 144 متر مربع (30 هزار فوت مربع) پنل خورشیدی پوشیده شده، 5.2 میلیون دلار هزینه داشته و شاید انتظارها کمی فراتر از تولید نیروی مورد نیاز چراغ‌های جاده باشد. یک لایه از رزین سیلیکونی نیز در قسمت بیرونی این پنل‌ها قرار گرفته تا مقاومت آنها در برابر چرخ خودروها حفظ شود. به‌گفته رویال، اگر نتایج نصب این پنل های خورشیدی موفقیت‌آمیز باشد، هزار کیلومتر از بزرگراه‌های فرانسه به آنها مجهز می‌شوند.

هرچند این جاده‌ها بی‌نقص نبوده و ایراداهای مختلفی بر آنها وارد است. به‌عنوان مثال پنل‌های تخت به اندازه پنل‌های خمیده که روی سقف خانه‌ها نصب می‌شوند، کارآمد نبوده و حتی هزینه بسیار بالاتری نسبت به پنل‌های معمول دارند. شرکت کولاس که وظیفه نصب این پنل های خورشیدی را داشت، امید دارد تا با انجام بیش از 100 پروژه مختلف و نصب آنها در جاده‌های مختلف، راهی برای کاهش هزینه‌ها پیدا کند.

سولار رودوی (Solar Roadway) هم یکی دیگر از شرکت‌های آمریکایی‌ست که اوایل سال جاری با نصب پنل های خورشیدی در بخش ورودی جاده شماره 66 شهر کانوی (Conway) ایالت میسوری، به‌دنبال تجهیز جاده‌های مختلف به این پنل‌ها است.

اگرچه حالا شاهد راه‌اندازی اولین جاده مجهز به پنل های خورشیدی در فرانسه هستیم، اما هزینه ساخت بالای این پنل‌ها به چالشی برای شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. بنابر اطلاعات رسمی نیز آزمایش این پنل های خورشیدی تا سال 2018 ادامه پیدا کرده و پس از آن وارد فاز تجاری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*