فیلتر آبی ویندوز 10

در آپدیت Creator مایکروسافت، فیلتر آبی ویندوز 10 از چشمان شما محافظت خواهد کرد

چند ماه پیش بود که برای نخستین بار شایعه‌ی اضافه شدن قابلیت کاربردی فیلتر آبی ویندوز 10 در یکی از آپدیت های سیستم عامل کمپانی مایکروسافت شنیده شد. فیلتری که استفاده از دستگاه های مجهز به ویندوز 10 را برای استفاده کاربران ایمن‌تر کرده و باعث می‌شود در شرایط نوری کم، نور ساطع شده از نمایشگر فشار کمتری را به چشمان ایشان وارد کند. فیلتر آبی ویندوز 10 همچنین زمانی که شما شب در رخت خواب خود از لپ تاپ یا تلفن هوشمند ویندوزیتان استفاده می‌کنید نیز، کاربرد عالی دارد.

حال پس از گذشت چند ماه، بار دیگر شواهد و قراینی پیدا شده است که نشان می‌دهد نسخه بعدی سیستم عامل Windows 10 مایکروسافت، این قابلیت را به کاربران خود ارائه خواهد کرد. قابلیتی که به طور ساده نور آبی ساطع شده از نمایشگر را فیلتر خواهد کرد و با استفاده از گزینه‌های مختلف قابل تنظیم، تجربه استفاده از دستگاه‌های ویندوزی را گسترده‌تر از آنچه که هست می‌کند.

این شواهد مربوط به شماره بیلد 14997 ویندوز 10 هستند که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی، در بین علاقه‌مندان و طرفداران مایکروسافت دست به دست می‌چرخند. از آنجایی که فیلتر آبی ویندوز 10 مربوط به نسخه آزمایشی مخصوص اعضای اینسایدر (Insider) است، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قابلیت مذکور در روزهای خوش آغازین سال 2017 میلادی در اختیار تمامی کاربران ویندوز 10 قرار گیرد. پیش از این نیز نسخه‌های آزمایشی آپدیت ویندوز 10، اطلاعات بی‌شماری را در خصوص آپدیت بعدی این سیستم عامل با نام نهایی Windows 10 Creator افشا کرده اند.

فیلتر آبی ویندوز 10

اگر شما هم از اعضای برنامه اینسایدر ویندوز 10 هستید و تازه‌ترین نسخه آزمایشی آپدیت بعدی این ویندوز را دریافت کرده‌اید، قابلیتی به نام “Blue light settings” را در بخش تنظیمات سیستم عامل خود مشاهده خواهید کرد. این قابلیت تنظیماتی نظیر تغییر دمای رنگ یا اعمال فیلترها در ساعات مشخصی از روز را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

فیلتر آبی ویندوز 10 همراه با آپدیت Creator در دسترس عموم کاربران ویندوزی

هرچند این یک ویژگی خیلی بزرگ به نظر نمی‌رسد، اما فیلتر آبی ویندوز 10 می‌تواند گزینه‌ای ایده آل برای کاربرانی باشد که مجبور به استفاده از کامپیوتر خود در فضاهای تاریک هستند و بر همین اساس، به خاطر کاهش فشار وارده بر روی چشم خود ناچارا از اپلیکیشن های شخص ثالث فیلترگذاری استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این قابلیت همراه با آپدیت Creator ویندوز، در اوایل سال 2017 میلادی در دسترس کاربران این پلتفرم قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*