ربات جنگجو گاندام

ربات جنگجو گاندام توسط کره ای ها ساخته شد

ربات جنگجو گاندام که همواره شاهد حضور آن در فیلم های علمی تخیلی بوده‌ایم، در نهایت از دنیای تخیل خارج و نمونه اولیه آن توسط یک شرکت کره ای در دنیای واقعی ساخته شد.

بسیاری تصور می‌کردند در آینده‌ای دور در نهایت شاهد ظهور رباتهای جنگجو خواهیم بود، اما برای رویت یک ربات جنگجو گاندام لازم نیست دیگر منتظر باشید، زیرا شرکت رباتیک “هانکوک میرا” در کره جنوبی مبادرت به ساخت نمونه اولیه این ماشین عظیم کرده است. ربات های جنگجو، ماشین های عظیمی هستند که توسط انسانی که در داخل آن قرار دارد هدایت می‌شوند. به اولین ربات جنگجو با نام “متد 2” سلام کنید.

ربات جنگجو گاندام به جنگ خطر می‌رود

این ربات 13 فوت طول دارد، وزن آن یک تن و 300 کیلوگرم و مجهز به دو بازو رباتیک فلزی متحرک است. یانگ جین هو، رییس این شرکت کره ای در خصوص اولین گاندام ساخته شده توسط این شرکت گفت:

ربات ما اولین نمونه دو پاییست که توسط انسان هدایت می‌شود. هدف ما از ساخت این ربات بکارگیری آن در شرایط بسیار خطرناک و آسیب زاست که انسان قادر به ورود به چنین موقعیت‌هایی نیست.

هانکوک میرا برای ساخت این ربات دو پا بیش از 200 میلیون دلار را از سال 2014 هزینه کرده است. در این پروژه “ویتالی بولگاروف” از طراحان هالیوود با این شرکت کره ای همکاری داشته است. بولگاروف طراحیست که به خاطر حضور پررنگش در ساخت فیلم های مطرحی چون ترمیناتور، پلیس آهنین و تبدیل شوندگان، اعتبار بسیاری را در زمینه ساخت و طراحی رباتها کسب کرده است. با وجود اینکه رییس هانکوک میرا بر بکارگیری این ربات در محیط های پرخطر تاکید دارد، اما به نظر نمی‌رسد این ربات در آینده‌ای نزدیک مورد استفاده قرار گیرد. به احتمال زیاد نمونه اولیه متد 2 به عنوان یک پایه اساس برای توسعه فناوری های موجود در این حوزه مورد بهره برداری قرار گیرد.

به هر حال در آینده این ربات می‌تواند کاربردهای بسیاری در زمینه ساختمان سازی، جابجایی محموله های سنگین، عملیات نظامی و عملیات امداد و نجات داشته باشد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این برنامه کودکو باید از کجا دانلود کرد ( کاملشو ) هیچ جا پیدا نمیشه …
    لطفا لینک تمام قسمت ها رو برام بفرستین …

  2. خیلی شبی به ربات تو فیلم اواتار هست