حالت گیم ویندوز 10

حالت گیم ویندوز 10 ، تجربه بازی های کامپیوتری را ارتقا می‌بخشد

در این شکی نیست که ویندوز مایکروسافت، محبوب‌ترین پلتفرم دسکتاپی برای اجرای بازی است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که این غول ردموندی می‌توانست امکاناتی به مراتب بهتر از حال حاضر را در اختیار کاربرانش قرار دهد تا بتوانند تجربیات بهتری از بازی با کامپیوترشان را به دست آورند؟ حال به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد با ارائه حالت گیم ویندوز 10 (Game Mode)، این امر را تا حد زیادی بهبود ببخشد.

اگر اخبار مربوط به ویندوز را دنبال کنید، قطعا شنیده‌اید که اخیرا یک نسخه آزمایشی از آپدیت بعدی ویندوز 10 منتشر شده است. این آپدیت که دارای شماره بیلد 14997 خواهد بود، قابلیت جذابی نظیر فیلتر نور آبی را به ویندوز اضافه خواهد کرد که باعث می‌شود فشار کمتری به چشمان شما، در شرایط استفاده از کامپیوتر ویندوزیتان در نور کم وارد شود. این بیلد همچنین حاوی قابلیت بسیار جذابی برای گیمرها است. حالت گیم ویندوز 10 که “Game Mode” نام خواهد داشت، تجربه بازی های کامپیوتری را تا حد زیادی بهبود خواهد بخشید.

یک کاربر توییت با نام کاربری “WalkingCat” ویژگی جدیدی را در نسخه بتا آپدیت بعدی ویندوز 10 پیدا کرده است. هرچند این ویژگی به طور گسترده‌ای در بین کاربران مستعد دریافت پخش نشده است، اما در آینده‌ای نزدیک قطعا اعضای بیشتری از برنامه اینسایدر مایکروسافت، زودتر از کاربران معمولی از آن بهره‌مند خواهند شد.

حالت گیم ویندوز 10

حالت گیم ویندوز 10 ، منابع بیشتری را در اختیار بازی در حال اجرا قرار می‌دهد

اما واقعا حالت گیم ویندوز 10 (Game Mode) چه تغییری در تجربیات کاربران از بازی‌هایشان ایجاد می‌کند؟ بر اساس شنیده‌ها، این حالت استفاده از منابع توسط اپلیکیشن‌های غیرضروری را کاهش می‌دهد تا منابع بیشتری در اختیار فایل‌های مورد نیاز بازی قرار گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا بازی با سرعت بیشتری به اجرا درآمده و کمتر مواردی نظیر لگ (تاخیر در اجرا) به سراغ کاربران برود.

در حال حاضر ویندوز هیچ گزینه‌ای برای فعال کردن قابلیت مشابه با این ندارد و مایکروسافت آن را به آپدیت بعدی سیستم عامل ویندوز 10 خود اضافه خواهد کرد. لازم به ذکر است که نسخه بعدی به روزرسانی ویندوز، Windows 10 Creator’s Update نام خواهد داشت که اوایل سال آینده میلادی در دسترس عموم کاربران ویندوزی قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*