جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

با جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 آشنا شوید

صنعت خودروسازی در سال 2016 میلادی، نوآوری‌های زیادی را به خود دید و شاهد معرفی خودروهای فوق‌العاده و گاهی هم عجیب بودیم. امروزه خودروها بیش از پیش به کامپیوترها شبیه شده‌اند. البته بحث نوآوری تنها به پیشرفت فناوری اتومبیل‌های خودران محدود نمی‌شود؛ چرا که خودروسازان به خوبی می‌دانند که استفاده‌ی مفید و آسان از خودروها، عامل مهمی در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود. در همین راستا قصد داریم در آخرین روز سال میلادی، عجیب‌ترین و جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 را معرفی کنیم.

این مطلب در دو صفحه تهیه شده و از قسمت انتهایی مطلب می‌توانید به صفحه‌ی مورد نظر مراجعه کنید

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 میلادی

1. رانندگی یک معلول با استفاده از عینک در خودروی Corvette Z06

سم اشمیت (Sam Schmidt) یکی از رانندگان مسابقات اتومبیل‌سواری بود که بر اثر یک حادثه، از گردن به پایین فلج شد. اکنون شرکت Arrow Electronics شرایطی را فراهم کرده است تا این راننده در خودروی Corvette Z06 مجددا پشت فرمان بنشیند. این شرکت در خودروی کوروت Z06 مدل 2016 فناوری را ارائه کرده تا سم اشمیت با استفاده از یک عینک بتواند رانندگی کند. این عینک آفتابی به حسگرهای ردیابی حرکت مجهز شده که با حرکات سر راننده، اطلاعات به کامپیوتر نصب شده در خودرو ارسال می‌شود و سیستم کنترل خودران اتومبیل، کنترل خودرو را بر عهده می‌گیرد. همچنین سم اشمیت می‌تواند با دمیدن یا مکش یک نی که به عینک متصل است، سرعت خودرو را افزایش و یا کاهش دهد.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

2. تاکسی‌های خودران اوبر

برنامه‌ی تاکسی‌های خودران اوبر برای نخستین بار در پیتسبورگ آمریکا آزمایش شد و مردم این شهر می‌توانند از خدمات این تاکسی‌ها استفاده کنند. پس از پیتسبورگ، شرکت اوبر یک برنامه‌ی آزمایشی دیگر را نیز در سان‌فرانسیسکو اجرا کرد که چندان موفق نبود. با این حال این آزمایش‌ها می‌تواند قدم مهمی برای استفاده از این فناوری در سال‌های آینده باشد.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

3. اعلام زمان سبز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی توسط خودروهای آئودی

شرکت خودروسازی آئودی در برخی از مدل‌های خود از جمله Q7 و A4 که در سال 2016 عرضه شدند، دستگاه تایمری را قرار داده که زمان سبز شدن چراغ راهنمایی و رانندگی را به راننده اطلاع می‌دهد. آئودی برای ارائه‌ی این فناوری، تقریبا هزار چراغ راهنمایی و رانندگی در ایالت نوادای آمریکا را با خودروهای خود هماهنگ کرد. این خودروساز بزرگ قصد دارد تا سیستم V2I را در سال 2017 در سایر شهرهای دنیا اجرایی کند.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

4. خودروی ضد گرمای تسلا

بدنه‌ی ضد گرمای تسلا، یکی دیگر از جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 است که از کودکان در برابر گرمازدگی محافظت می‌کند. این فناوری به دارندگان خودروهای تسلا کمک می‌کند تا از افزایش دمای داخل خودرو و گرمازده شدن سرنشینان جلوگیری کند. ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا از این قابلیت به عنوان یکی از ویژگی‌های محبوب خود یاد کرد و قرار است آن را در آپدیت نسخه‌ی 8.0 ارائه کند. اگرچه این فناوری چندان پیچیده و عجیب نیست اما می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

5. طرح اولیه‌ی مینی ویژن برای شناسایی صاحب خودرو

طرح اولیه‌ی مینی ویژن (Mini Vision) به عنوان یکی از جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016 معرفی شد و در آینده‌ی نزدیک ساخته می‌شود. شراکت در خودرو به جای خرید آن، ایده‌ی اصلی این طرح است؛ به این معنی که وقتی فرد به خودرو نیاز داشت آن را در اختیار خواهد داشت و در زمان‌های دیگر، افراد مختلف از آن استفاده می‌کنند. در حالت طبیعی، عدم مالکیت خودرو به معنای از دست دادن بخشی از ویژگی‌هایی است که برای راننده به طور شخصی اهمیت دارد. «مینی ون» فناوری جدیدی است که با استفاده از آن، خودرو می‌تواند صاحب خود را شناسایی کند و با نمایش نور و تصویر به او خوش‌آمد بگوید و سپس درها برای راننده باز می‌شود.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

6. تهویه‌ی طبیعی در خودروی رنو Trezor

شرکت رنو در خودروی فوق‌العاده‌ی Trezor دریچه‌های تهویه‌ی شش ضلعی را روی کاپوت و روی موتور آن قرار داده که به بالا و پایین حرکت‌ می‌کند و هوا را به داخل اتومبیل جریان می‌دهد. این طرح، ویژگی‌های جالب دیگری نیز دارد؛ از جمله بخش چمدان و بار که در جلوی خودرو قرار گرفته تا راننده فضای کافی برای وسایل خود در اختیار داشته باشد.

جالب ترین فناوری های خودرو در سال 2016

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*