استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

از یک گوشی اندرویدی قدیمی چه استفاده‌های مفیدی می‌توان کرد؟

آیا یک گوشی جدید و شیک گرفته‌اید و نمی‌دانید با گوشی اندرویدی قدیمی خود چه کاری انجام بدید؟ خب اولین چیز این است که نباید آن را به حال خود رها کنید! اغلب مردم گوشی های هوشمند خود را هر دو سال یک بار تعویض می‌کنند و هر بار با این سوال تکراری روبه رو می‌شوند که با دیوایس قدیمیمان چه کنیم؟ آن را بفروشیم؟ به دوستانمان هدیه کنیم؟ به سطل زباله بیندازیم؟

با کمی خلاقیت می‌توانید برای این دستگاه‌های قدیمی (ولی قابل استفاده) وظایفی را تعیین کنید و در زندگیتان از آن‌ها استفاده کنید. یک ساعت زنگدار یا یک ربات درست کنید، منزلتان را با آن ایمن کنید و بسیاری از کارهای دیگر که در زیر به 18 مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

گوشی اندرویدی قدیمی خود را دور نیندازید. ایده از ما، اجرا از شما!

یک کنسول بازی های قدیمی

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

کار سختی نیست بخواهید از طریق کروم کست و یا یک تبدیل کابل های میکرو USB به HDMI، گوشی هوشمند اندرویدیتان را به تلویزیون وصل کنید. پس از آن، مجموعه‌ای از شبیه ساز کنسول های کلاسیک در گوگل پلی و بازار موجود است که می‌توانید با نصب آن‌ها بر روی گوشی، بازی های قدیمی مورد علاقه‌تان بر روی کنسول های نینتندو و سگا را بار دیگر تجربه کنید.

با استفاده از کنترلرهای بلوتوثی (دسته پلی استیشن 4 / 3)، دانلود بازی ها و اتصال به تلویزیون امیدواریم که از تجدید خاطرات خود در دنیای بازی های کلاسیک لذت ببرید. به زودی مطلبی در این مورد تهیه خواهیم کرد تا اختصاصی به این مورد بپردازیم.

یک وسیله مناسب ورزش

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

گوشی اندرویدی قدیمی شما می‌تواند گزینه‌ی ایده آلی برای استفاده به عنوان یک وسیله ورزشی باشد. گوشی را فرمت کنید و تمامی اپلیکیشن هایی که نیازی به آن‌ها ندارید را پاک کنید. سیم کارت را درآورید و از فیسبوک و سایر شبکه هایی اجتماعی خارج شوید. مطمئن شوید که هیچ نوتیفیکیشن اضافی در حین ورزش برای شما به نمایش گذاشته نمی‌شود.

سپس یکی از عمده اپلیکیشن های ورزشی ردیاب سلامت موجود در بازار و یا گوگل پلی را بر روی گوشی خود نصب کنید. شما همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از موسیقی‌های مناسب ورزش را نیز به گوشی خود انتقال دهید تا در هنگام دویدن و یا پیاده روی به آن‌ها گوش کنید. بدون شک استفاده از یک گوشی هوشمند با وجود قابلیت‌هایی بیشتر، نسبت به یک ردیاب سلامت ارزان قیمت ارجعیت دارد.

کامپیوتر دسکتاپ

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

جدا از فرم و شکل فیزیکی، یک گوشی هوشمند می‌توانند همانند یک کامپیوتر معمولی مورد استفاده قرار بگیرد. پس چرا از آن چنین استفاده‌ای نکنیم؟ حتی یک گوشی اندرویدی قدیمی چند سال پیش هم می‌تواند همانند یک کامپیوتر معمولی کارایی داشته باشد.

شما می‌توانید Debian، یک نسخه از سیستم عامل منبع باز لینوکسی را دانلود کرده و بر روی گوشی اندرویدیتان نصب کنید. سپس آن را به یک مانیتور متصل کرده، کیبورد و ماوس بلوتوثی خود را به گوشی متصل کنید و به کار خود بپردازید.

جی پی اس برای خودرو

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

اپلیکیشن های ناوبری نظیر Google Maps، Sygic، Waze، Citymapper و غیره را با گوشی خود اجرا کنید، آن را با استفاده از یک گیره مناسب گوشی بر روی داشبورد قرار دهید. حالا شما یک جی پی اس مخصوص اتومبیلتان خواهید داشت که علاوه بر آن می‌توانید با آن تماس نیز بگیرید و یا پیامک نوشتاری ارسال و دریافت کنید.

علاوه بر این‌ها می‌توانید  با استفاده از یک کابل Aux، گوشی را به سیستم صوتی اتومبیلتان نیز متصل کنید و از موسیقی های داخل آن استفاده کنید. آیا این کار بهتر از این نیست که گوشی اندرویدی قدیمی خودتان را به گوشه‌ای بدون مصرف بیندازید؟

هدست واقعیت مجازی

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

گوگل اخیرا از دی دریم، یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کرده که از گوشی شما به عنوان نمایشگر و پردازنده خود استفاده می‌کند. متاسفانه این پلتفرم تنها گوشی های مدرن معدودی را پشتیبانی می‌کند و گوشی اندرویدی قدیمی شما جزو پشتیبانی کنندگان آن نیست. با این حال گوگل یک هدست دیگر را نیز ارائه کرده است که با هر نوع گوشی می‌توان از آن استفاده کرد. نام این هدست “Google Cartboad” یا به فارسی گوگل کارت برد که می‌توانید با مبلغی بین 30 الی 40 هزار تومان آن را تهیه کنید و با قراردادن گوشیتان درون آن، از محتوای واقعیت مجازی لذت ببرید.

کنترل تلویزیون

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

گوشیتان را تست کنید اگر دارای قابلیت مادون قرمز بود، به راحتی از آن می‌توانید به عنوان کنترل تلویزیون منزلتان استفاده کنید. هرچند بسیاری از تلویزیون های مدرن از وای فای نیز پشتیبانی می‌کنند و از این طریق اتصال گوشی به آن‌ها به مراتب آسان‌تر خواهد بود.

ساعت زنگ دار

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

آیا زمان ساعت های زنگ دار آنالوگ را به یاد میاورید؟ در حال حاضر گوگل پلی و بازار از هزاران اپلیکیشن ساعت زنگ دار رایگان بهره می‌برند. شما می‌توانید با نصب از این دست اپلیکیشن ها بر روی گوشی اندرویدی قدیمی خود، از آن در ساعات به خصوصی به عنوان یک ساعت زنگ دار استفاده کنید.

مرکز رسانه

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

یک کروم کست بخرید (و یا یک کابل تبدیل USB به HDMI تهیه کنید)، گوشیتان را فرمت کنید و سپس اپلیکیشن هایی نظیر نتفلیکس، هولو، یوتیوب، اسپاتیفای و پاندورا را بر روی آن نصب کنید. حالا یک گیرنده دیجیتالی دارید و می‌توانید از تماشای برنامه ها و سریال های روز دنیا لذت ببرید.

مودم وای فای

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

اگر زیاد به سفر می‌روید و سر و کار شما هم با اینترنت است، می‌توانید به جای خرید یک مودم گران قیمت وای فای همراه، از گوشی اندرویدی قدیمی خود به عنوان یک مودم استفاده کنید. در حال حاضر بسیاری از گوشی های قدیمی از اینترنت 3G و یا حتی 4G پشتیبانی می‌کنند.

جلوگیری از قطع درختان

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

قطعا استفاده از گوشی به عنوان یک کامپیوتر ایده خوبی است؛ اما آیا واقعا به یک کامپیوتر نیازمندید؟

در حال حاضر بسیاری از شرکت های زیست محیطی به دنبال حفاظت از جنگل‌ها و درخت ها هستند و برای این کار بدون شک به کمک ما نیازمندند. دیوایستان را به این شرکت ها هدیه بدهید تا آن‌ها از گوشیتان به عنوان یک دوربین مدار بسته، جهت جلوگیری از قطع درختان توسط افراد سودجو استفاده کنند.

دوربین امنیتی منزل

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

شما می‌توانید از دوربین گوشی بلااستفاده خود، استفاده‌هایی عالی بکنید. کافیست از اپلیکیشن های مخصوص دوربین های امنیتی که برای سیستم عامل اندروید تدارک دیده شده استفاده کنید و به لطف اتصال وای-فای، هر زمانی که حرکت مشکوکی در منزل و یا پارکینگ شما دیده شد به شما گزارش داده شود.

فریم دیجیتالی عکس

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

برای تبدیل گوشی اندرویدیتان به یک فریم دیجیتالی تصاویر، کافیست یک اپلیکیشن نظیر “Dayframe” را دانلود و نصب کنید. سپس آن را با استفاده از یک گیره بر روی میزتان قرار دهید و از تماشای تصاویر با چرخش خودکار لذت ببرید.

ربات متفکر

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

همانطور که گفتیم، گوشی های هوشمند اندرویدی می‌توانند همانند یک کامپیوتر  برای شما کارایی داشته باشند. شما می‌دانید که این به چه معناست؟ یک ربات! بله با استفاده از گوشیتان می‌توانید به ربات ها فرمان دهید تا کارهای مختلفی را انجام دهند. به طور مثال باید به ربات “Cubestormer 3” اشاره کرد که می‌تواند از طریق اتصال به یک تلفن هوشمند، یک مکعب روبیک را در عرض 3 ثانیه حل کند.

ماوس کامپیوتر

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

شما همچنین می‌توانید با تبدیل گوشی قدیمیتان به لوازم جانبی کامپیوتری، از آن به عنوان یک ماوس نیز استفاده کنید. به طور مثال “Remote Mouse” نام یک اپلیکیشن اندرویدی است که می‌تواند گوشی شما را به یک ترک پد قابل حمل تبدیل کند تا از آن بر روی مک و یا کامپیوترهای ویندوزی استفاده کنید.

مانیتور کنترل کودک

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

اپلیکیشن هایی نظیر “Dormi” می‌توانند گوشی شما را به یک مانیتور کنترل کودک تبدیل کنند. به طور ساده ویدیو و صداهای کودک شما را از طریق وای فای برای شما استریم می‌کنند.

موزیک پلیر

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

تمام اپلیکیشن های اضافی گوشیتان را حذف کنید تا جای زیادی برای موزیک ها ایجاد شود. هرچند می‌توانید یک کارت حافظه میکرو SD نیز بر روی آن سوار کنید تا فضای ایده آلی در اختیارتان باشد. حال کافیست یک جفت هدفون با کیفیت تهیه کنید و از گوش دادن به موسیقی با موزیک پلیر جدیدتان لذت ببرید.

اسباب بازی کودکان

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

همانطور که می‌دانید بسیاری از کودکان نمایشگرهای لمسی را دوست دارند. اما خیلی بی احتیاطی است اگر بخواهید یک گوشی بالارده نظیر گلکسی اس 7 را به آن‌ها بدهید تا با آن به بازی بپردازند. بهترین کار یک گوشی ارزان قیمت و یا گوشی اندرویدی قدیمی شماست که پس از نصب کنترل کننده های والدین و بازی های کودکانه‌ای نظیر پرندگان خشمگین (Angry Birds)، به عنوان یک وسیله بازی برای تایم های آزاد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین داشبورد ماشین

استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی

این یکی دیگر از قابلیت های گوشی هوشمند است که می‌تواند در اتومبیل شما استفاده شود: دش کم یا دوربین داشبوردی

گوشی اندرویدی قدیمی خود را با استفاده از گیره های مخصوص موجود در بازار بر روی داشبرد اتومبیلتان نصب کنید. در حال حاضر اپلیکیشن های زیادی جهت تبدیل گوشی به دش کم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حالا اگر دچار سانحه و یا هر اتفاق دیگری بشوید، این دوربین می‌تواند سند خوبی برای اثبات حرف‌های شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*