ویندوز 10 مایکروسافت

ویندوز 10 مایکروسافت اینک بر روی 25 درصد از کل کامپیوترها نصب است

شرکت Net Market Share به بهانه ورود به سال جدید میلادی، تازه‌ترین آمار و ارقام به دست آمده از مرورگرها و سیستم عامل ها در آخرین ماه سال را منتشر کرد. به نقل از این گزارش، اینک 24.36 درصد کامپیوترهای بازار مجهز به ویندوز 10 مایکروسافت (Microsoft Windows 10) هستند. این درحالیست که ماه گذشته میلادی (نوامبر) این آمار حدود 23.72 درصد را نشان می‌داد.

نکته جالب توجهی که از این آمار به دست می‌آید، نفوذ بیشتر هرچند اندک اما جالب سیستم عامل ویندوز اکس پی به کامپیوترها نسبت به ماه گذشته است. این سیستم عامل ماه گذشته میلادی 8.63 درصد کل کامپیوترهای جهان را به خود اختصاص داده بود، اما حالا در ماه دسامبر شاهد بهبود وضعیت و افزایش آن به 9.07 درصد کل بازار هستیم. در این بین، ویندوز 7 شرکت مایکروسافت نیز با افزایشی بیش از یک درصدی، از 47.17 درصد به سهم 48.34 درصدی رسیده است تا همچنان رتبه نخست محبوبترین سیستم عامل های کامپیوتری را از آن خود داشته باشد. اما یکی دیگر از سیستم عامل های شرکت مایکروسافت، یعنی ویندوز 8.1، همچنان در حال طی کردن سقوط آزاد است. در این گزارش آمده است که سهم 8.01 درصدی این نسخه از سیستم عامل دسکتاپی ردموندی‌ها در ماه دسامبر به 6.9 درصد رسیده است.

سیستم عامل مک او اس (macOS)، یکی دیگر از سیستم عامل های دسکتاپی فعال بازار نیز در حالی از 2.21 درصد به 2.31 درصد ارتقا پیدا کرده است که به هیچ عنوان برای یک پیشرفت چشمگیر، افزایش خوبی به حساب نمی‌آید. این آمار نشان می‌دهد هنوز هم سیستم عامل شرکت اپل نتوانسته محبوبیت کافی را نزد کاربران کامپیوترها کسب کند؛ هرچند نمی‌توان توانایی‌ها و قابلیت‌های خوب آن را کتمان کرد.

ویندوز 10 مایکروسافت

رشد روزافزون استفاده کسب و کارها از سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت

مایکروسافت مدت‌ها پیش بود که اعلام کرد طی 2 الی 3 سال آینده بیش از یک میلیارد دیوایس از سیستم عامل ویندوز 10 این شرکت آمریکایی استفاده خواهند کرد. با این حال غول نرم افزاری جهان بعدها اظهار داشت که هدف اولیه این شرکت با شکست مواجه شده و آن هم به دلیل کسب و کار ضعیف تلفن‌های همراه ویندوزی بوده است. در ماه سپتامبر این شرکت گزارش داد که ویندوز 10 مایکروسافت (Microsoft Windows 10)، میزبان بخش نرم افزاری بیش از 400 میلیون دستگاه فعال در سراسر جهان است، اما بعید به نظر می‌رسد که این آمار تا بدیل لحظه از مرز 500 میلیون عبور کرده باشد. با تمام این تفاسیر، اغلب کسب و کارها در حال حرکت به سمت این سیستم عامل جذاب و مدرن هستند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک رقم‌هایی به مراتب بیشتر از این را از سوی مایکروسافت بشنویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هم جای تاسف داره برای مردم هم برای مایکروسافت!
    مردم متاسفانه بدنبال تغییر و چیزهای جدید نیستن مخصوصا توی اندروید و ویندوز اینطوریه طرز فکرشون!
    مایکروسافت هم تغییرات درست و حسابی توی ویندوز نداده که مردم رو ترقیب کنه به نصب آخرین ورژن!

    • بله کاملا با شما هم عقیده ام
      اما حداقل مردم باید بدونن امنیت ویندوز 10 به مراتب بالاتر از نسخه های دیگس و باید کامپیوترشونو به همین دلیل هم که شده آپگرید کنن به این ویندوز

      • اره امنیت خیلی مهمه برای ما
        نه اینکه همه ایرانیا تو کامپیوتر اتم کشف میکنند!!!
        اخه چند تا فیلم دیدن و بازی کردن که امنیت نمیخواد!