حذف 900 میلیون لینک توسط گوگل

حذف 900 میلیون لینک توسط گوگل در سال 2016

حذف 900 میلیون لینک توسط گوگل در سال 2016 بسیاری از مدافعان و طرفداران حق کپی رایت را خوشحال کرده است، زیرا لینک های یاد شده دارای محتوای کپی شده از سایت‌ها و لینک‌های دیگر بوده‌اند.

تسلط گوگل در دنیای اینترنت به حدی است که دیگر نمی‌گوییم در موتورهای جستجو سرچ کردم، بلکه می‌گوییم در گوگل جستجو می‌کنم. چنین نقشی در دنیای وب به این معناست که برای بسیاری تنها گزینه راحت برای جستجو، گوگل است.

حذف 900 میلیون لینک توسط گوگل به دلیل محتوای کپی شده

اما این شرکت برای تداوم چنین اعتمادی و راضی نگه داشتن کاربران خود، یکی مسئولیت سنگین بر عهده دارد. گوگل می‌بایست با لینک‌هایی که حاوی مطالب سرقت شده از دیگر لینک‌ها هستند، برخورد کند و در نهایت آنها را حذف نماید.

گوگل به اخطاریه حذف دی ام سی ای (DMCA takedown notice) توجه جدی دارد. در این اخطاریه بر حذف مطالب کپی شده از لینک‌های دیگر تاکید شده است. فردی که مدعی است اطلاعاتش توسط دیگر سایت‌ها به سرقت رفته، می‌تواند به این قانون متوسل شود.

بر این اساس گوگل در سال 2016 تعداد 900 میلیون لینک با محتوای سرقت شده را حدف کرده است. به نظر می‌رسد آمار 900 میلیونی یک زنگ خطر باشد، زیرا در قیاس با سال 2015 بیانگر یک رشد 100 درصدی در زمینه لینک‌هایی با محتوای کپی شده است.

گوگل همچنان به تغییرات موتور جستجوی خود ادامه می‌دهد تا به بازدید‌کنندگان از سایت‌های مخلتف اطمینان دهد که می‌توانند بر روی محتوای درج شده اطمینان کنند و اینکه هیچ سایتی نمی‌تواند بدون اجازه از محتوای دیگر سایت‌ها کپی‌برداری کند.

طرفداران حق کپی رایت از گوگل خواسته‌اند تا بیش از یک میلیارد لینک را که تصور می‌کنند دارای محتوای کپی شده و سرقتی هستند، حذف نماید. بر این اساس کمپانی گوگل اعلام کرده است که به 89/8 درصد از تقاضای طرفداران حق کپی رایت پاسخ مثبت داده و 914 میلیون دسته از این لینک‌ها را حذف کرده است.

حذف 900 میلیون لینک توسط گوگل به معنای آن است که این موتور جستجو به طور تقریبی در هر هفته مبادرت به حذف 20 میلیون لینک سرقتی می کند. هر چند در ابتدایی‌ترین روزهای سال 2017 هستیم، اما مقایسه آمار لینک‌‌ها با محتوای کپی شده در سال 2016 نسبت به سال قبل از آن، این احتمال را تقویت می کند که در سال 2017 شاهد افزایش چشم‌گیر آمار این دسته از لینک‌ها باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*