آویز Flow میزان آلودگی هوا و گازهای مضر موجود در آن را نشان می‌دهد

آویز Flow میزان آلودگی هوا و گازهای مضر موجود در آن را نشان می‌دهد

احتمالا نام گروه Plume Labs را به خاطر نیاورید، آنها همان گروهی هستند که اوایل سال جاری، کبوترهایی که به سنسورهای تشخیص آلودگی هوا و مانیتورینگ وضعیت هوا مجهز شده بوند را بر فراز شهر لندن به پرواز درآوردند. آن پروژه که تقریبا یک نمایش اجتماعی برای جلب توجهات کاربران به شمار می‌آمد، حالا تقریبا به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و رونمایی از آویز Flow در جریان روزهای پیش از شروع نمایشگاه سی ای اس ۲۰۱۷، اولین قدم جدی آنها محسوب می‌شود.

این دیوایس که از یک بند چرمی برای آویزان کردن آن به کیف و دسته کلید تشکیل شده است، دارای پوسته‌ای آلومنیومی بوده که درون آن سنسورهای مختلفی برای تشخیص و تعیین مقدار گازهای موجود در سطح هوا قرار گرفته اند. سنسورهای درون آویز Flow قادر هستند که میزان آلودگی هوا و وجود انواع گازهای مختلف نظر دوده، گرد و غبار، گازهای معطر را در کنار میزان دما و رطوبت تشخیص دهند.

آویز Flow میزان آلودگی هوا و گازهای مضر موجود در آن را نشان می‌دهد

بعد از جمع‌آوری اطلاعات، آویز Flow آنها را از طریق بلوتوث برای گوشی هوشمندتان ارسال خواهد کرد. سپس آنها بعد از ذخیره بر روی نرم افزار مخصوص آی او اس و سیستم عامل اندروید، مجددا برای Plume Labs ارسال خواهند شد. سپس کمپانی سازنده از این اطلاعات برای به‌روزرسانی و افزایش دقت پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد. این پلتفرم قادر است میزان آلودگی هوا در بیش از صدها شهر مختلف در ۶۰ کشور جهان را پیش‌بینی کند و هشدارهای لازم را برای قشرهای مختلف کاربران صادر نماید.

در حال حاضر پیش‌بینی‌های این پلتفرم بر اساس گستره‌ی شهرها و بر مبنای اطلاعاتی که از سوی ۱۲ هزار ایستگاه صبح‌گاهی و اطلاعات مربوط به هواشناسی و بررسی اتمسفر نقاط و شهرهای مختلف جهان به دست می‌آید، انجام می‌شود. اما سازندگان معتقدند که با گسترش استفاده از آویز Flow آنها قادر خواهند بود اطلاعات خود را به صورت لحظه‌ای، با دقت بسیار بالا و بر اساس گستره‌ی خیابان‌های داخل شهر ارائه کنند.

آویز Flow میزان آلودگی هوا و گازهای مضر موجود در آن را نشان می‌دهد

۱۲ چراغ چند‌رنگ ال ای دی بر روی Flow تعبیه شده است که میزان آلودگی و وضعیت هوا را به صورت گرافیکی نشان می‌دهد. اطلاعات آماری با جزییات کامل نیز از طریق نرم افزار همراه آن قابل مشاهده خواهند بود و پیام‌های توصیه شده توسط بستر هوش مصنوعی گروه Plume Labs برای کاربران به نمایش درخواهد آمد. گفتنی است که در حال حاضر ۱۰۰ نسخه‌ی بتا از این محصول آماده شده و در اختیار آن دسته از کاربرانی قرار گرفته است که از این طرح در جریان سرمایه‌گذاری جمعی، حمایت مالی کرده‌اند.

عرضه‌ی عمومی در اواخر سال ۲۰۱۷ رخ خواهد داد و پیش‌فروش‌ها از فصل بهار آینده آغاز می‌شوند. هرچند که با توجه به کارکرد محدود و کارایی تحقیقاتی این محصول، سازندگان باید قیمتی بسیار جذاب برای آن تعیین کنند تا کاربران در مقایسه با دیوایس‌هایی نظیر CleanSpace، به سراغ فلو بروند.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*