فارادی فیوچر FF91

تماشا کنید: نقص فنی خودروی فارادی فیوچر FF91 در خلال مراسم معرفی!

ساعاتی پیش بود که خودروی الکترویکی و هوشمند شرکت فارادی فیوچر (Faraday Future) با نام FF91 به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2017 معرفی شد. پیش از شروع این نمایشگاه، سازندگان با انتشار ویدیوهای مختلف از توانایی این خودرو، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده بودند. اما زمانی‌که آنها به صورت زنده قابلیت پارک خودکار فارادی فیوچر FF91 را آزمایش کردند، شکاف میان تبلیغات و واقعیت نمایان شد.

در خلال معرفی این خودرو، سیستم پارک خودکار فارادی فیوچر FF91 در پارکینگی خارج از سالن برگزاری مراسم آزمایش شد و خوش‌بختانه همه چیز به‌خوبی پیش رفت. پس از آن و پیش روی صدها نفر از افراد دیرباور حاضر در محل، یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت چینی کلید مربوطه برای پارک خودکار FF91 را فشرد و در کمال ناباوری هیچ اتفاقی نیفتاد!

در همین حال بود که نیک سمپسون (Nick Sampson)، معاون بخش مهندسی FF91 با اعلام این جمله :”به‌عنوان یک خودروی نوپا، FF91 واقعا خجالتی و محجوب است” تلاش کرد تا نقص فنی محصول جدید فارادی فیوچر را بپوشاند. هرچند در پایان مراسم، این اتومبیل به صورت خودکار از صحنه خارج شد اما خسارت اصلی هنگام معرفی آن در برابر میلیون‌ها نفر به وارد شده بود.

شاید بدترین مورد این بود که از میلیاردر مشهور جیا یوئتینگ (Jia Yueting)، یکی از سرمایه‌گذاران اصلی فارادی فیوچر FF91 و موسس شرکت لی اکو (LeEco) درخواست شد تا سیستم پارک خودکار را به صورت زنده آزمایش کند. درواقع او مبلغ زیادی را برای تولید و توسعه این خودروی الکتریکی هزینه کرده، اما نتیجه چنین سرمایه‌ای، شکست در برابر دوبین‌ها بود.

بعد از پایان مراسم، سمپسون تلاش کرد تا علت نقص فنی این خودرو را توضیح دهد:

موقعیت بسیار سختی‌ست. ما می‌دانستیم که چالش‌های فنی بسیاری پیش روی این خودرو قرار دارد. اگر به سقف آن توجه کنید، ساختارهایی که از دریافت سیگنال‌های لازم برای حرکت خودکار جلوگیری می‌کنند را نیز مشاهده خواهید کرد.

یکی از خبرنگاران با اشاره به زمان معرفی خودروی الکتریکی شرکت لی اکو و استفاده از کنترل از راه دور، در رابطه با فارادی فیوچر FF91 نیز همین پرسش را مطرح کرد که سمپسون در پاسخ گفت: “اگر این‌طور بود، افراد پشت صحنه از رخ دادن چنین اتفاقی جلوگیری می‌کردند.”

ویدیوی نقص فنی فارادی فیوچر FF91 هنگام معرفی رسمی

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه ضد حال خفن به اون اقا که هییی میگفت دست بزن به این زد