چه تفاوتی میان قدرت پردازشی گلکسی اس 8 و نسل قبلی وجود دارد؟

چه تفاوتی میان قدرت پردازشی گلکسی اس 8 و نسل قبلی وجود دارد؟

کوالکام ماه گذشته تایید کرد که پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 آنها بر مبنای تکنولوژی پردازشی ۱۰ نانومتری FinFET که توسط سامسونگ توسعه یافته است، تولید خواهد شد. این همان پردازنده‌‌ای است که به عنوان مغز متفکر مدل‌های سفارش آمریکای گلکسی اس 8 (Galaxy S8) ایفای نقش خواهد کرد و حالا کوالکام اطلاعات بیشتری درباره‌ی قدرت پردازشی آن ارائه داده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی سازنده، دیگر می‌دانیم که پردازنده‌ی گلکسی اس 8 دارای ۲۰ سرعت بیشتر و ۲۵ درصد مصرف باتری بهینه‌تر خواهد بود. این مقایسه بر مبنای تفاوت این نسل با سری اسنپدراگون ۸۲۰ انجام شده است که در حال حاضر بر روی گلکسی های سری اس ۷ سامسونگ قرار گرفته است.

چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ برخلاف پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰، دارای ساختاری هشت هسته‌ای است. این مدل جدید مانند سری ۸۲۰، از هسته‌های سفارشی‌ Kryo کوالکام به طور کامل یرخوردار نیست، بیس این هسته‌ها به طور کلی بر مبنای هسته‌های مرج ARM صورت می‌گیرد، اما کوالکام هنوز صحبتی از هسته‌های مرجع در سری اسنپدراگون ۸۳۵ به میان نیاورده است؛ این کمپانی تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده است که طراحی «تقریبا اختصاصی» هسته‌های Kryo 280 در سری ۸۳۵، تفاوت عظیمی نسبت به یک کپی پیست ساده از طراحی ARM در پردازنده ایجاد خواهد کرد.

ترکیب گلکسی اس 8 و اسنپدراگون 835 رویایی خواهد شد

چه تفاوتی میان قدرت پردازشی گلکسی اس 8 و نسل قبلی وجود دارد؟

اسنپدراگون ۸۳۵ از چهار هسته‌ی عمل‌گرا که در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کلاک شده‌اند، برخوردار خواهد بود و چهار هسته‌ی بهینه‌سازی نیز در فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز به فعالیت خود ادامه خواهند داد. پردازشگر گرافیکی Adreno 540 که در سری ۸۳۵ تعبیه شده، ۲۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتر و پشتیبانی از HDR را وعده داده است. همچنین پردازنده‌ی جدید از مودم ال تی ای X16 در کنار رنج آپلود Cat. 16 ال تی ای و Cat. 13 ال تی ای پشتیبانی خواهد کرد.

پشتیبانی از شبکه وای فای 2×2 aac MU-MIMO و 802.11ad multi-gigabit، بلوتوث نسل ۵.۰، فیلمبرداری اولترا اچ دی با رزولوشن 4K، سازگاری کامل با پورت یو اس بی نوع سی و فناوری شارژ سریع Quick Charge 4 اختصاصی کوالکام که امکان بهره بردن از باتری به مدت ۵ ساعت تنها با ۵ دقیقه شارژ کردن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد نیز از دیگر ویژگی‌های نسل جدید پردازنده‌های این برند آمریکایی محسوب می‌شوند که قرار است در گلکسی اس 8 به کار گرفته شوند.

پرچمدار سال ۲۰۱۷ سامسونگ احتمالا اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از این غول پردازشی مینیاتوری بهره‌مند خواهد شد و با این که هنوز برای صحبت درباره‌ی عملکرد آن زود است، احتمالا این اتفاق می‌تواند گلکسی اس 8 سامسونگ را به یکی از قدرتمندترین گجت های هوشمند همراه تاریخ از لحاظ قدرت پردازشی تبدیل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*