کروم بوک های جدید سامسونگ

معرفی کروم بوک های جدید سامسونگ در دو نسخه پلاس و پرو

پس از انتشار اخبار بسیار، سرانجام کروم بوک های جدید سامسونگ به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2017 معرفی شدند. کروم بوک پلاس (Samsung Chromebook Plus) و کروم بوک پرو (Samsung Chromebook Pro) دو لپ تاپ جدید سامسونگ هستند که از پایه برای پشتیبانی از سیستم عامل اندروید طراحی شده و برای اولین‌بار همراه با قلم هوشمند و با پشتیبانی از جوهر الکترونیکی (E-Ink) تولید می‌شوند.

این محصولات جدید در تعامل نزدیک سامسونگ و گوگل طراحی شده که ماحصل آن، صفحه نمایشی 12.3 اینچی و ال ای دی با رزولوشن 2400×1600 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم، دو پورت USB Type-C با پشتیبانی از سیستم شارژ سریع و خروجی ویدیوی 4K، اسلات کارت میکرو اس دی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی است.

در رابطه با طراحی کروم بوک های جدید سامسونگ می‌توان به بدنه‌ای تمام‌فلزی، ضخامت 8.1 میلی‌متری و وزن 1.1 کیلوگرمی (2.5 پوندی) اشاره کرد. لولاهای 360 درجه نیز امکان تبدیل دستگاه به تبلت را فراهم می‌کند. شاید بتوان تنها تفاوت میان نسخه پلاس و پرو را قیمت آنها دانست چرا که در کروم بوک پرو از پردازنده اینتل Core M3 و در کروم بوک پلاس، از تراشه‌ای مبتنی بر معماری ARM استفاده شده است. به‌گفته سامسونگ، شارژدهی هر دو این لپ تاپ ها 8 ساعت خواهد بود.

کروم بوک های جدید سامسونگ

اما چیزی که سبب شده تا کروم بوک های جدید سامسونگ از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز باشند، پشتیبانی آنها از قلم هوشمند و جوهر الکترونیکی است که به‌واسطه آن، امکان تهیه تصاویر و انجام دستورات مختلف وجود دارد. درواقع این همان قلمی‌ست که همراه با گلکسی نوت 5 عرضه شده بود، با این تفاوت که دکمه پایینی آن حذف شده است. محل قرارگیری این قلم نیز بخش کناری لپ تاپ است که همزمان با خارج کردن آن، پنجره‌ای به صورت خودکار روی صفحه نمایان خواهد شد.

تعامل مهندسان گوگل و سامسونگ نیز باعث شده تا عملکرد این قلم از نظر نرم افزاری قابل تحسین باشد. به‌لطف وجود سیستم ابری گوگل، محل بعدی که احتمالا کاربران قلم خود را حرکت می‌دهند توسط سیستمی هوشمند پیش‌بینی می‌شود تا زمان پاسخ‌گویی کاهش پیدا کند. کان لیو (Kan Liu)، سرپرست ارشد بخش مدیریت تولید سیستم عامل کروم (Chrome OS) مدعی شده که این قلم، عملکردی بهتر از قلم هوشمند سرفیس پن (Surface Pen) مایکروسافت که همراه با سرفیس پرو (Surface Pro) و سرفیس بوک (Surface Book) استفاده می‌شود، دارد.

کروم بوک های جدید سامسونگ

پشتیبانی از قلم هوشمند و امکان استفاده از آن در حالت‌های مختلف، یکی از ویژگی‌های اصلی کروم بوک های جدید سامسونگ است که درنهایت باعث افزایش بهره‌وری و کارایی آنها می‌شود. شرکت اپل نیز با طراحی قلمی مخصوص برای تبلت آیپد پرو (iPad Pro)، در این راه قدم برداشته است. اما گوگل عقیده دارد که کروم بوک های جدید سامسونگ، تنها محصولات موجود در کلاس دسکتاپ‌ها هستند که توانایی اجرای اپلیکیشن های موبایلی پلی استور را نیز دارند.

طراحی بسیار خوب کروم بوک های جدید سامسونگ می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را در نگاه اول به خود جلب کند. همچنین هیچ ایرادی در اجرای بازی سنگینی همچون آسفالت 8 (Asphalt 8) دیده نشد. اگرچه چنین محصولاتی برای استفاده به عنوان یک تبلت در طولانی‌مدت چندان مناسب نیستند، اما شاید تماشای ویدیوهای آنلاین در حالت خیمه‌ای با آنها خالی از لطف نباشد. در مورد کیفیت ساخت نیز راه زیادی میان کروم بوک های جدید سامسونگ و کروم بوک پیکسل شرکت گوگل (Google Chromebook Pixel) وجود دارد. با این‌حال لپ تاپی همچون کروم بوک پلاس ارزش پرداخت 499 دلار را خواهد داشت.

کروم بوک های جدید سامسونگ

قلم هوشمند نیز عملکردی قابل قبول دارد و تفاوت زیادی میان آن و قلم هوشمند اپل پنسل (Apple Pencil) دیده نمی‌شود. به‌گفته گوگل، در حال حاضر کیپ (Google Keep)، تنها اپلیکیشنی‌ست که از سیستم ابری گوگل و قلم هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌کند، اما رابطی برای توسعه اپلیکیشن‌های بیشتر برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

به‌گفته سازندگان فروش کروم بوک پلاس از ماه فوریه (اواسط بهمن ماه) و با قیمت 499 دلار آغاز می‌شود. به‌علاوه کروم بوک پرو تا پایان سال جاری میلادی و با قیمتی بالاتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با این‌حال باید منتظر ماند و دید که بازخورد کاربران از کروم بوک های جدید سامسونگ چگونه خواهد بود.

تصاویر کروم بوک های جدید سامسونگ

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*