امکان ضبط صدای سه بعدی با آیفون از طریق ایرباد جدید سنهایزر

امکان ضبط صدای سه بعدی با آیفون از طریق ایرباد جدید سنهایزر

ایرباد جدید سنهایزر (Sennheiser) که لحظاتی قبل در جریان سی ای اس ۲۰۱۷ از آن رونمایی به عمل آمده است، به کاربران امکان می‌دهد که تنها با استفاده از یک آیفون، اقدام به ضبط صدای سه بعدی نمایند؛ آن هم در حالی که تا پیش از این برای این کار نیاز به تجیهزات بزرگ و پیشرفته‌ای بود.

ایرباد جدید سنهایزر تحت عنوان ایربادهای Ambeo Smart Surround و از نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی قابل خریداری خواهد بود. هرچند که کمپانی سازنده هنوز برای آن قیمتی تعیین نکرده است. این هدفون های جدید به دور گوش پیچیده می‌شوند و میکروفون های پیشرفته‌ی آن که ضبط صدا به صورت سه بعدی را انجام می‌د‌هند، پشت آن قسمت فلزی توری‌مانند قرار گرفته‌اند.

امکان ضبط صدای سه بعدی با آیفون از طریق ایرباد جدید سنهایزر

یکی از حیاتی‌ترین مسائل برای ضبط صدا به صورت سه بعدی این است که اصوات دقیقا همان‌طوری که گوش انسان آنها را می‌شوند، داخل حافظه ذخیره شوند. به همین دلیل طراحی ایرباد جدید سنهایزر نیز به گونه‌ای انجام گرفته که دقیقا فضای اطراف گوش را می‌پوشاند و با محکم شدن در جای خود، کوچک‌ترین تغییرات امواج صدا که از برآمدگی‌های گوش حاصل می‌شود را نیز ذخیره خواهد کرد.

گفته می‌شود که این برند آلمانی، ایربادهای Ambeo Smart Surround را به عنوان یک محصول مکمل برای دوربین های ۳۶۰ درجه تولید کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا قابلیتی برای دنبال کردن حرکات سر، که برای تماشای فیلم‌های ۳۶۰ درجه با صدای سه بعدی به آن نیاز است، در این هدفون‌های جدید نیز وجود خواهد داشت و یا خیر.

فروشگاه اینترنتی جانبی فروش لنز موبایل و ماکت موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*