Tanvas ؛ نمایشگری که حس لمس سطوح واقعی را به کاربر القا می‌کند

Tanvas ؛ نمایشگری که حس لمس سطوح واقعی را به کاربر القا می‌کند

به تازگی محصول اولیه‌ی استارت آپ جدیدی توسط محققان دانشگاه نورث وست (Northwestern) ایالات متحده‌ی آمریکا رونمایی شده است که هدف جالبی دارد. در واقع سیستم توسعه‌ یافته‌ی لمسی Tanvas توسط این دانشگاه به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام حرکت دادن انگشتان خود بر روی صفحات لمسی، بازخورد لمسی متفاوتی دریافت کنند و حس لمس کردن سطوح واقعی تا حد زیادی برایشان شبیه‌سازی شود.

سازندگان نمایشگرهای لمسی برای محصولات الکترونیکی مختلف می‌توانند این سیستم را که تحت عنوان Tanvas معرفی شده، در تولیدات خود به کار بگیرند. عملکرد این سیستم خلاقانه که حدود یک دهه برای توسعه‌ی آن تلاش شده است، به گونه‌ای است که از الکترو استاتیک برای القای اصطکاک به سطح دست کاربر بهره می‌گیرد. در واقع زمانی که شما دست خود را بر روی نمایشگر لمسی می‌گذارید و به طور مثال یک زیپ را داخل نرم افزار باز می‌کنید، حس لمس کردن لبه‌های ناهموار زیپ به شما ارائه می‌شود؛ این حس تا حد زیادی نزدیک به واقعیت است، اما مطمئنا به طور کامل نمی‌تواند همان حس واقعی را در اختیار کاربران قرار دهد.

معرفی نمایشگری که حس لمس سطوح واقعی را به کاربر القا می‌کند

یکی از کارکردهایی که برای این سیستم در سی ای اس ۲۰۱۷ رونمایی شده، این بوده است که به طور مثال به جای این که نیاز باشد دنده‌ها، دکمه‌ها و اجزای مختلف داخل ماشین را به صورت واقعی تعویض کنید، این کار را بر روی نمایشگرهای لمسی انجام دهید و حس واقعی لمس کردن این سطوح، به شما این اطمینان را بدهد که عملکرد مربوطه را به اجرا دربیاورید؛ مطمئنا چنین کارکردهایی می‌تواند برای Tanvas جذابیت بیشتری به ارمغان بیاورد و تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و دنیای خودرو را مجاب به استفاده از این تکنولوژی نوآورانه نماید.

در حال حاضر توسعه دهندگان این استارت آپ جدید در حال نمایش یک پروتوتایپ آزمایشی از این فناوری بر روی نکسوس ۹ گوگل (Nexus 9) هستند و احتمالا طی ماه‌های آینده اخبار بیشتری از این اختراع هیجان‌انگیز خواهیم شنید.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*