نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3

نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 : مشخصات فنی، قیمت و تصاویر

وقتی امروز صحبت از گوشی های هوشمند ال جی به میان می‌آید، تمامی نگاه‌ها به نسل بعدی سری G این شرکت و محصول جایگزین گوشی جی 5 دوخته می‌شود، گوشی ماژولاری که علیرغم داشتن ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد، در بازار جهانی آن‌چنان که انتظار می‌رفت استقبال نشد. تا زمان ارائه پرچمدار بعدی با نام جی 6، ال جی از فرصت استفاده کرده و در نمایشگاه CES 2017 با چند گوشی میان‌ رده بسیار باارزش ظاهر شده است. بازار گوشی‌ های میان‌ رده به دلیل کاهش قیمت محصولات رفته رفته شکل رقابتی‌تری به خود می‌گیرد و از طرفی همه سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا این بخش از بازار را از دست ندهند. با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 (LG Stylus 3) متوجه می‌شویم دنیای میان‌ رده‌ ها باید منتظر یکی از سرسخت‌ترین محصولات تا به امروز باشد.

در کنار معرفی محصولاتی جدید از سری K، ال جی مدتی قبل گوشی استایلوس 3 را معرفی کرد که در تلاش است تا با بهره‌ بردن از یک قلم کاربردی، تا حد ممکن ویژگی‌های گوشی‌های سطح بالایی همچون سری نوت سامسونگ در زمینه نوت‌برداری را به ازای مبلغی بسیار پایین‌تر ارائه کند. با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 متوجه می‌شویم این گوشی تصمیم ندارد تا با قدرتمندترین محصولات بازار رقابت کند، بلکه هدف اصلی آن ارائه صفحه نمایشی بزرگ، علاوه بر چند ویژگی خاص و منحصربه‌فرد علیرغم درخواست مبلغی پایین است.

طراحی

در بخش طراحی اگرچه محصول جدید را نمی‌توان مهیج خطاب کرد، اما حداقل تغییرات قابل توجهی را در مقایسه با محصولات پیشین سری استایلوس به خود دیده است. بدنه پلاستیکی استایلوس 3 مطمئنا در کاهش وزن گوشی و رساندن آن به تنها 146 گرم تاثیرگذار بوده است، اما نمی‌توان از بدنه آن انتظار داشت تا حس مشابهی را همچون گوشی جدید هواوی با نام 6 ایکس (Huawei 6X) با بدنه تمام فلزی، به کاربر منتقل کند.

البته همواره باید میان مشخصات چند گوشی مختلف، ملاک‌های گوناگون را سبک و سنگین کرد. با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 به باتری قابل تعویض آن به لطف امکان بازکردن درب پشتی می‌رسیم. ال جی استایلوس 3 اگرچه بدنه‌ای درخشان و صیقلی ندارد، اما در عوض ویژگی را ارائه می‌کند که امروز در کمتر گوشی مشاهده شده (باتری قابل تعویض) و از طرفی برای برخی کاربران بسیار مهم است. همچنین با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 ، هیچ اثری از بافت بر روی پلاستیک به کار رفته در بدنه آن همانند گوشی زد تی ای بلید وی 8 پرو (ZTE Blade V8 Pro) دیده نشده و این گوشی داشتن یک ساختار تمام مصنوعی را ترجیح داده است.

نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3
با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 به ضعف قلم آن در مقایسه با گوشی های سری نوت می‌رسیم

همان‌طور که از نام گوشی پیداست، همانند دیگری محصولات پیشین سری استایلوس، استایلوس 3 نیز به همراه یک قلم عرضه شده است. نباید قابلیت‌ها و سرعت دریافت دستور را همانند آن‌چه در سری نوت سامسونگ دیده می‌شود از قلم گوشی استایلوس 3 انتظار داشت، چرا که فناوری به کار رفته در گوشی های سامسونگ کاملا انحصاری است. اما در حالت کلی می‌توان برای انجام اعمال بسیار مختلف و نوت‌برداری سریع به کمک امکانات فراهم شده، بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. وزن قلم پایین بوده و نگه داشتن آن در دست حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. خوشبختانه نیازی به آویزان کردن قلم با یک بند وجود نداشته و مکانی مختص آن در بدنه وجود دارد.

صفحه نمایش

با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 ، می‌توان به راحتی آن را در دسته‌بندی فبلت‌های قرار داد، چرا که دستگاه به یک صفحه نمایش 5.7 اینچی (هم‌اندازه‌ی گوشی‌های سری نوت سامسونگ) مجهز شده است. پنل صفحه نمایش از نوع ال سی دی بوده و در بحث کیفیت، در پایین‌ترین حد ممکن برای گوشی های هوشمند امروزی ظاهر شده است. صفحه نمایش بزرگ ال جی استایلوس 3 دارای رزولوشن اچ‌دی (1280 در 720) بوده و اگر جزو آن دسته از کاربران حساس نباشید، تیره بودن جزیی آن به خاطر استفاده از این رزولوشن در اندازه 5.7 اینچ را احساس نخواهید کرد. برای افرادی که تصمیم دارند تا بیش از 200 دلار برای خرید گوشی هزینه نکنند، صفحه نمایش اچ‌دی قابل قبول خواهد بود، اما از آنجایی که برخی رقبا در همین بازه قیمتی نیز صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن بالاتر ارائه می‌کنند، احتمالا خرید ال جی استایلوس 3 با شک و تردید روبه‌رو خواهد شد.

رابط کاربری و پردازنده

خوشبختانه کاربران بعد از خرید ال جی استایلوس 3 نیازی به انتظار کشیدن برای دریافت جدیدترین نسخه اندروید نخواهند داشت، چرا که این گوشی به طور پیشفرض به اندروید 7 نوقا مجهز شده است. رابط کاربری به کار رفته در آن قابل قبول بوده و پوسته مناسبی را بر روی اندروید خام گوگل کشیده است. به نظر می‌رسد ال جی تصمیم گرفته تا دست‌کاری اندروید خام را در گوشی جدید تا حد ممکن کنار بگذارد، چرا که بسیاری از آیتم‌های پیشفرض اندروید که تا پیش از این در رابط کاربری اختصاصی ال جی حذف می‌شدند، اکنون دیده می‌شوند. با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 بهره‌ بردن از آخرین نسخه اندروید شدیدا چشم‌نوازی می‌کند و نحوه سفارشی‌سازی اندروید توسط سازنده اهمیت خاصی ندارد.

نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3با توجه به عدم پیچیدگی رابط کاربری ال جی استایلوس 3 و سنگین نبودن آن، پردازنده مدیاتک 6750 (MediaTek 6750) که جزو قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل در بازار امروز شناخته نمی‌شود، به خوبی از پس اجرای فرامین صادر شده توسط کاربر برمی‌آید. این پردازنده به هشت هسته 1.5 گیگاهرتزی مجهز شده است. در بخش حافظه به رم 3 گیگابایتی ال جی استایلوس 3 برخورد می‌کنیم که بسیار شگفت‌انگیز بوده و در کمتر گوشی میان‌رده‌ای تاکنون دیده شده است. ترکیب این حافظه و پردازشگر برای اجرای بازی‌های متداول و عادی و کار کردن‌های روزانه بسیار مناسب است، اما حین برخورد به بازی‌های سنگین گرافیکی، مطمئنا در حد و اندازه پرچمداران نخواهد بود. گفتنی است حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایت در نظر گرفته شده است.

در بخش نوت‌برداری باید به کاربردی بودن قلم دستگاه اشاره کرد که به خوبی در سر جای خود در بدنه جای گرفته و به محض بیرون آوردن آن، منوی پاپ آپی بر روی صفحه نمایش به تصویر درمی‌آید. در این پنجره گزینه‌هایی وجود دارند که مستقیما با قلم در ارتباط بوده و دست کاربر را در زمینه نوت‌برداری باز می‌گذارند. نوشتن متن و یادداشت با قلم ال جی استایلوس 3 لذت‌بخش بوده و به سرعت صورت می‌پذیرد.

دوربین

با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 به دوربین پشتی 13 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی آن می‌رسیم که امروز به مشخصه‌‌ای متداول در میان میان‌رده‌های بازار تبدیل شده است. در نظر داشته باشید نسخه آمریکا این گوشی با نام استایلو 3 (Stylo 3) شناخته شده و دوربین سلفی آن به 8 مگاپیکسل ارتقا یافته است. کیفیت تصاویر در حد متوسط بوده و تنظیمات آن به راحتی قابل تغییرند.

باتری

گوشی‌های دارای صفحه نمایش بزرگ، هم به خاطر مصرف باتری زیادی و هم به خاطر داشتن فضایی بیشتر، به باتری‌های غول‌پیکری مجهز می‌شوند و ال جی استایلوس 3 نیز از این مورد مستثنی نیست. باتری ال جی استایلوس 3، برابر 3200 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و به لطف استفاده از صفحه نمایش کم‌مصرف اچ‌دی، دوام خوبی حین استفاده عادی از گوشی دارد.

نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3
قیمت و زمان ارائه

ال جی هنوز قیمت محصولات میان‌رده خود از جمله استایلوس 3 را اعلام نکرده است، اما با توجه به تاکید ال جی بر روی اقتصادی‌بودن گوشی جدید سری استایلوس، می‌توان انتظار قیمتی بین 150 تا 200 دلار را داشت. با نگاهی نزدیک به گوشی موبایل ال جی استایلوس 3 به ارزش بالای آن در برابر قیمت حدودی مورد انتظار می‌رسیم، اما از طرفی نمی‌توان دیگر میان‌رده‌های بازار را دست کم گرفت. برخی از کاربر ارتباط خوبی با گوشی هوشمند خود برقرار کرده و از آن برای اعمال زیادی همچون نوت‌برداری استفاده می‌کنند. برای این دسته از افراد، ال جی استایلوس 3 بدون شک بهترین میان‌رده بازار برای خرید خواهد بود؛ انتظار می‌رود تا با اتمام نمایشگاه سی ای اس 2017، ال جی زمان عرضه و قیمت محصول را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارد.


فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ممنون از سایت خوبتون